خبرهای داغ:
رییس مرکز بهداشت شهرستان شاهرود:

با واحد‌های متخلف که اقدامات آن‌ها سلامت جامعه را تهدید می‌کند طبق قانون برخورد می‌گردد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان شاهرود گفت: با واحد‌های متخلف که اقدامات آن‌ها سلامت جامعه را تهدید می‌کند طبق قانون برخورد می‌گردد.
کد خبر: ۸۹۶۰۵۸۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ دکتر احسان بینش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اخطار و تعطیلی یکی از واحد‌های متخلف که برخلاف قانون مبادرت به عرضه قلیان نموده است گفت: با توجه به بازدیدکارشناسان بهداشت محیط و گزارشات متعدد مردمی یکی از واحد‌های پذیرایی که اقدام به عرضه قلیان می‌کرد برابر قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و قانون اصلاح ماده ۱۳ مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایش و بهداشتی پس از تذکرات مکرر و علی رغم تعهدات اخذ شده متاسفانه اصرار بر تخلف ورزیده و در نهایت به منظور حفظ سلامت جامعه با همکاری اماکن نیروی انتظامی این واحد متخلف در شهر بسطام تعطیل گردید.
رییس مرکز بهداشت شهرستان شاهرود در ادامه با اشاره به خطرات عرضه و مصرف قلیان و مواد دخانی بیان داشت: دود تنباکو و سیگار حاوی بیش از ۴۰۰۰ ماده شیمیایی است که حدود ۷۰ نوع از آن‌ها مواد محرک، سمی و سرطان زا هستند.
دکتر بینش افزود: انواع تنباکو‌ها بخصوص تحت عنوان میوه‌ای و عطری حاوی موادی هستند که با سوخته شدن خاصیت سرطان زایی و سمی پیدا می‌کنند و درگزارشات وزارت بهداشت آمده است بعلت سوء استفاده برخی عرضه کنندگان قلیان مسمومیت‌هایی از مصرف قلیان دیده شده که طی بررسی‌ها مشخص گردیده که در آن‌ها از مواد محرک و شیشه استفاده شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اهمیت حساسیت جامعه در قبال تخلفات بهداشتی افزود: متاسفانه برخی قهوه خانه داران برای جلب مشتریان بخصوص نوجوانان و جوانان مقداری مواد آمفتامین مانند شیشه به توتون قلیان اضافه می‌کنند تا مصرف کنندگان دفعات بیشتری برای کشیدن قلیان مراجعه کنند.
وی در پایان با اشاره به برخی فضای سازی‌ها و تشویق اذهان در قبال برخورد با تخلفات بهداشتی افزود: خوشبختانه رشد آگاهی و اطلاعات مردم در قبال مسائل تهدید کننده سلامتی بگونه‌ای است که این اقدامات سودجویانه مانع از اجرای قانون نخواهد شد و ضمنا حمایت بیشترجامعه و مسئولین در خصوص سلامت که از حقوق اساسی آحاد جامعه است را به دنبال خواهد داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار