عدنان مزارعی کارشناس فرهنگی در دوره آموزش ضمن خدمت فرهنگیان با عنوان رویکرد نوین تعلیم و تربیت، یکی از عوامل یادگیری را ایجاد فضای شاد تربیتی در مدارس و کلاس ها عنوان کرد.

این کارشناس فرهنگی با بیان این که در سیستم آموزشی فعلی ضعفهایی وجود دارد ولی این عامل ضعف نباید مانعی برای تدریس موفّق باشد، خاطرنشان کرد: یک سیستم آموزشی سالم لازم است شاخصهای مدرک نظام تربیتی، سواد رسانه ای، سواد رایانه، سواد عاطفی و سواد روانی را در خود داشته باشد تا پویا و کارآمد باشد در حالی که امروز ما با این شاخصها خیلی فاصله داریم.
مزارعی افزود: به عنوان نمونه کتاب تفکّر و فنّاوری به کتابهای آموزشی دوره متوسطه اضافه شده است ولی متأسفانه گاهی مشاهده می کنیم دبیرانی به تدریس این کتاب مشغول هستند که تخصّص لازم را در این زمینه ندارند و یا به خاطر پر شدن ساعتهای کلاسی خود به تدریس این کتاب میپردازند.
وی در پایان عوامل مؤثر در یادگیری را ایجاد فضای شاد به منظور تأمین امنیّت عاطفی و روحی دانش آموز، ایجاد علاقه، رغبت و پشتکار لازم، ایجاد انگیزه و داشتن هدف عنوان و تصریح کرد: لازم است خروجی نظام آموزشی دانش آموزانی مطالبه گر، پرسش گر، دارای اعتماد به نفس بالا و اندیشمند باشد تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشند که لازم است برای رسیدن به این اهداف تلاش های بیشتری صورت گیرد.
وی در پایان عوامل مؤثر در یادگیری را ایجاد فضای شاد به منظور تأمین امنیّت عاطفی و روحی دانش آموز، ایجاد علاقه، رغبت و پشتکار لازم، ایجاد انگیزه و داشتن هدف عنوان و تصریح کرد: لازم است خروجی نظام آموزشی دانش آموزانی مطالبه گر، پرسش گر، دارای اعتماد به نفس بالا و اندیشمند باشد تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشند که لازم است برای رسیدن به این اهداف تلاش های بیشتری صورت گیرد.
انتهای خبر/
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار