معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، شادی را حق مسلم دانش آموزان دانست و افزود: رقابت زدایی از طرح های آموزش و پرورش امری ضروری است.
کد خبر: ۹۰۱۱۷۰۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان، پیش ازظهر امروز، رضوان حکیم زاده در حاشیه بازدید از بخش های مختلف معاونت آموزش ابتدایی در ساختمان علاقمندان و قبل از سخنرانی وزیر در جمع صمیمی کارکنان معاونت آموزش ابتدایی، اظهار کرد: منبع اصلی تعلیم وتربیت باید قرآن باشد و براساس آموزه های قرآنی تربیت نباید فردی باشد، بلکه باید جمعی باشد زیرا تمام دعاهای قرآنی به صورت جمع آورده شده و این نشان دهنده جمع بودن امر تربیت است.

وی شادی وحقّ انتخاب داشتن را دو امر ضروری برای دانش آموزان دوره ابتدایی برشمرد و افزود: نه تنها مهارت های زندگی به دانش آموزان آموزش داده شود، بلکه سایر دانش ها نیز باید در قالب مهارت ها آموخته شود.

حکیم زاده، احترام به معلم را سومین رکن برنامه های حوزه ابتدایی عنوان و اعلام کرد: طرح کارآمد با هدف توانمندسازی معلمان در ۸۸ مدرسه و در۳ استان در حال اجراست، در این طرح مدیران تنها تسهیل کننده و هدایت گر هستند و معلمان خود درخصوص این برنامه تصمیم می گیرند.

وی رقابت زدایی از طرح ها را امری ضروری دانست وافزود: تدوین کتاب های درسی توسط سازمان پژوهش بدون تعامل با حوزه ابتدایی، ارائه محتوای آموزشی برای دانشجومعلمان ابتدایی بدون دخالت این حوزه و عدم تخصیص اعتبارات کافی به ابتدایی، از جمله چالش های معاونت آموزش ابتدایی است.

مهر/

ارسال نظرات