خبرهای داغ:
فرماندار اسدآباد خبر داد

8 میلیارد و 400 میلیون تومان سهم اسدآباد از اعتبارات اشتغالزایی روستایی

فرماندار اسدآباد گفت: سهم اسدآباد از اعتبارات اشتغالزایی روستایی در بخش‌های مختلف 8 میلیارد و 400 میلیون تومان با نرخ سود 6 درصد بوده است.
کد خبر: ۹۰۱۹۴۱۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴

8 میلیارد و 400 میلیون تومان سهم اسدآباد از اعتبارات اشتغالزایی روستاییبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، کریم حمیدوند در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اسدآباد اظهار داشت: سهم اسدآباد از اعتبارات اشتغالزایی روستایی در بخش‌های مختلف 8 میلیارد و 400 میلیون تومان با نرخ سود 6 درصد بوده که دستگاه‌های شهرستان از سهم اشتغال روستایی 112 طرح به استان معرفی کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد طرح 57 طرح با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد و 800 میلیون تومان در کارگروه استانی مصوب شده است.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه معرفی این میزان طرح به کارگروه استانی سه برابر سهم اسدآباد از اشتغال روستایی بوده است، افزود: از 8 میلیارد و 400 میلیون تومان سهم اسدآباد در اعتبارات اشتغالزایی تاکنون تنها 3 میلیارد و 500 میلیون تومان از طرح ها در حال پرداخت و اخذ قرار داد با بانک‌ها هستند.

وی با بیان اینکه برای استفاده از اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی روستایی با نرخ سود 6 درصد تا پایان خرداد ماه فرصت باقی است، افزود: در هر صورت سهمیه این شهرستان از اعتبارات اشتغال زایی روستایی 8 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده و در صورتی که شهرستان‌های دیگر نتوانند سهم خود را از این اعتبارات جذب کنند امکان اختصاص درصدی به شهرستان وجود خواهد داشت.

فرماندار اسدآباد میزان سهم شهرستان اسدآباد از اعتبارات مشاغل خانگی را نیز یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد، گفت: سهم شهرستان در بخش اعتبارات مشاغل خانگی به صورت صد درصدی جذب شده است.

حمیدوند در ادامه میزان سهم اسدآباد از اشتغال فراگیر را نیز 22 میلیارد تومان برشمرد و افزود: به میزان سهم اختصاص یافته به اسدآباد در بحث اشتغال فراگیر در حال حاضر طرح معرفی شده و به علت بالا بودن نرخ سود آن، برخی از افراد انصراف دادند که مجددا با صحبت‌های انجام شده با آنان در این جلسه مبنی بر اینکه نرخ سود اعتبارات اشتغال فراگیر 18 درصد نبوده و 13 درصد می باشد از انصراف خود بازگشتند.

وی با اشاره به بحث انصراف یکی از طرح ها به دلیل نداشتن وثیقه نیز، اظهار کرد: برخی دربحث اجرای محل طرح به ویژه در بحث گردشگری و کشاورزی دارای مشکل بوده و فاقد وثیقه و سند هستند که در این جلسه مقرر شد وثیقه های روستایی را نیز بانک‌ها قبول کنند.

فرماندار اسدآباد همچنین با تاکید به برگزاری کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان به صورت هفتگی برای رسیدگی به طرح‌های مشکل‌دار خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی با بانک‌ها در رابطه با طرح‌های دارای مشکل جلسه ای برگزار کرده و عدم پیگیری طرح ها را رسیدگی کنند.

حمیدوند افزود: دستگاه‌های اجرایی باید نقش مشاور را برای دارندگان طرح های اشتغال زایی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار