خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد

لزوم ورود شعرا و مداحان در معرفی و شناساندن بهتر امام/ نمره ما در امام شناسی کم است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در امام شناسی نمره ما کم است و نباید دلمان را به این اندک شناخت خوش کنیم، یادآور شد: لازم است شعرا و مداحان در راستای معرفی و شناساندن بهتر امام، در تاریخ ورود داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۲۲۳۳۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷

لزوم ورود شعرا و مداحان در معرفی و شناساندن بهتر امام/ نمره ما در امام شناسی کم استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در محفل انس شاعران و مداحان با بیان اینکه در گذشته هیچ گونه مراسمی در راستای گرامیداشت سالروز ولادت امام حسن(ع) در همدان برگزار نمی شد، اظهار داشت: این از جفای شیعیان است.

وی با بیان اینکه دشمنان، امامان ما را به شهادت رساندند، گفت: اما ربرخی مواقع ما دوستان بیش از دشمنان در حق امامان جفا کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه بعد از گذشت 1400 سال هنوز چهره امام حسن(ع) شناخته نشده است، افزود: اگر در طول این مدت اقدامی در این خصوص صورت می‌گرفت چهره امام حسن(ع) جهانی شده بود اما متاسفانه شاهد این هستیم که دوستان و شیعیان نیز شناختی نسبت به این امام بزرگوار ندارند.

وی با بیان اینکه امام حسن (ع) به عنوان تنهاترین سردار با یک دنیا رشادت، با نرمش قهرمانانه ایستاد و فتنه کور بسیار خطرناک بنی امیه و امپراتور روم را شکست داد، تصریح کرد: امام حسن(ع) با یک دنیا عقلانیت، سیاست، مدیریت و در نهایت ماموریت الهی در برابر تهاجم بی‌رحمانه بنی امیه و امپراتوری روم آن زمان که در راستای ریشه کردن اسلام نوپا برنامه‌ریزی کرده بودند ایستاد و توطئه‌های آنها را خنثی کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه اگر مقاومت امام حسن(ع) نبود امروز از اسلام ، خدا، دین، شیعه و سنت نشانه‌ای نمانده بود، گفت: اگر مقاومت و رشادت امام حسن(ع) نبود حتی عاشورا نیز نمانده بود و عاشورا نیز مدیون امام حسن(ع) است چرا که اگر ایشان 72 نفر یار امام حسین(ع) را تربیت نکرده بود امام حسین(ع) هیچ‌گاه نمی توانست اقدامی انجام دهد.

وی اضافه کرد: بر این اساس عاشورا قبل از آنکه حسینی باشد حسنی است چراکه امام حسن(ع) آبرو، جان، مال و هستی خود را در راه اسلام داد تا امام حسین(ع) بتواند عاشورایی خلق کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان حفظ امام حسین(ع) را یکی از بزرگ‌ترین اقدامات امام حسن(ع) دانست و یادآور شد: معاویه در صدد این بود که در تشییع پیکر امام حسن(ع) غائله و توطئه‌ای درست کرده و جنازه را تیر باران کنند که در این صورت جوانان بنی هاشم شورش کنند و در شرایطی که درگیری ایجاد شد معاویه با این بهانه که امام حسین(ع) امنیت جامعه را بهم ریخته ایشان را نیز به شهادت برساند.

وی حفظ امام حسین(ع) را بزرگ‌ترین، شاهکار، سیاست و تدبیر امام حسن(ع) معرفی کرد و ابراز داشت: اینکه امام حسن(ع) به امام حسین(ع) وصیت کرد که حاضر نیستم که در تشییع جنازه من ذره ای خون ریخته شود در راستای خنثی کردن توطئه شیطانی معاویه بود.

محمدی اضافه کرد: در شرایطی که پیکر امام حسن(ع) را تیر باران می‌کردند شخصیت و غیرت حضرت عباس(ع) اجازه نداد که این صحنه رخ دهد اما امام حسین(ع) مانع این کار شد و به ایشان التماس کرد که منصرف شود چراکه کل اسلام در خطر بود.

وی عنوان کرد: امام صادق می فرماید آنچه که امام حسن(ع) در برابر فتنه کور بنی امیه انجام داد نسبت به آنچه که خورشید می‌تابد و غروب می‌کند اقدامات امام حسن(ع) سنگینی می‌کند و افضل است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در امام شناسی نمره ما کم است و نباید دلمان را به این اندک شناخت خوش کنیم، یادآور شد: لازم است شعرا و مداحان در راستای معرفی و شناساندن بهتر امام، در تاریخ ورود داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار