خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ خبر داد

پیش‌بینی ثبت‌نام 2500 نفر در طرح جوانه‌های صالحین کبودراهنگ

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ با اشاره به اجرای طرح جوانه های صالحین گفت: پیش‌بینی می‌شود که 2 هزار و 500 نفر از جوانان و نوجوانان کبودراهنگ از بسیج محلات، مساجد و جامعه زنان در پایگاه‌های اوقات فراغت بسیج ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۹۰۳۰۶۸۷
|
۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

پیش‌بینی ثبت‌نام 2500 نفر در طرح جوانه‌های صالحین کبودراهنگبه گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، سرهنگ محمود بداغی با اشاره به اجرای طرح جوانه های صالحین اظهار داشت: اجرای طرح جوانه‌های صالحین همزمان با سراسر کشور در کبودراهنگ آغازشده و تا شهریور ادامه دارد که 20 پایگاه مقاومت بسیج شهری و روستایی میزبان این طرح هستند.

وی افزود: این طرح به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شهرستان و با هدف ارتقاء سطح آگاهی، بصیرت افزایی و آموزش مهارت‌های لازم اجراشده که آموزش قرآن، احکام، قرائت صحیح نماز، کلاس‌های هنری مانند صنایع‌دستی و گسترش سبک زندگی ایرانی-اسلامی از مهم‌ترین رشته‌های آموزشی آن به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ با اشاره به اهداف اجرای طرح جوانه‌های صالحین بیان کرد: تربیت انسان‌های مؤمن و کارآمد، ایجاد انسجام در بین جوانان، گسترش فرهنگ غنی قرآن و اهل‌بیت(ع) و تبیین فرمایشات رهبری با محوریت مسجد در بین مردم و مقابله با هجمه‌ها و جنگ نرم دشمن از مهم‌ترین اهداف این برنامه بوده که امسال با شعار "رشد و بالندگی در پرتو قرآن و مسجد با حمایت از کالای ایرانی" انجام‌شده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود که 2 هزار و 500 نفر از جوانان و نوجوانان کبودراهنگ از بسیج محلات، مساجد و جامعه زنان در پایگاه‌های اوقات فراغت بسیج ثبت‌نام کنند.

بداغی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی شهرستان هم مطرح کرد: در سه ماهه نخست سال 97 دوره‌های آموزشی-مهارتی به منظور توانمندسازی زنان خانه‌دار در دو روستای کبودراهنگ برگزارشده که 40 نفر در آن شرکت کرده‌اند.

وی از اعطای 50 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان خبر داد و گفت: این رقم از محل سهمیه سال گذشته به 4 نفر برای ایجاد شغل در رشته‌های پرورش قارچ خوراکی، ماهی، دام و ایجاد صنایع تبدیلی داده‌شده است.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ با بیان اینکه سهمیه سال 97 هنوز اعلام‌نشده، بیان کرد: کاهش مقدار سهمیه از مشکلات این حوزه است، اما با این وجود سال گذشته نزدیک به 600 میلیون تومان وام به 42 پرونده با اشتغال‌زایی 130 نفری تعلق‌گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی برای خدمت به محرومان هم افزود: اعزام یک گروه به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، زیباسازی، رنگ‌آمیزی و دیوارکشی مدارس مناطق محروم به کمک دانش آموزان حاضر در طرح هجرت، لای روبی قنات و ساخت آشپزخانه و سرویس بهداشتی برای مسجد روستای "دالی پو" از روستاهای دوردست کبودراهنگ در سه‌ماهه امسال انجام‌شده است.

بداغی بیان کرد: در این مدت با هدف افزایش وسعت فضای سبز شهرستان 30 هزار اصله نهال میوه در 10 روستا به همت بسیجیان کاشته شده است.

وی مطرح کرد: اعزام روحانی به روستاها از دیگر خدمات بسیج سازندگی کبودراهنگ برای خدمت به محرومان بوده و 5 روحانی مستقر علاوه بر برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های فرهنگی، مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی و کمک به آبادانی روستا را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ از آغاز فصل جدید اردوهای جهادی با فرارسیدن فصل تابستان خبر داد و گفت: در سه‌ماهه دوم سال گروه‌های مختلف دانشجویی، محلات و دانش‌آموزی با حضور در مناطق محروم اقداماتی چون بهسازی روستا، برگزاری کلاس‌های فرهنگی و آموزشی و ساخت مسکن برای افراد محروم را انجام می‌دهند.

وی از اجرای موفق طرح گشت بسیج محله محور خبر داد و گفت: اجرای این طرح از سال گذشته آغاز و موجب ایجاد احساس امنیت و رضایتمندی مردم شده است.

بداغی اعلام کرد: کاهش سرقت و معضلات اجتماعی از نتایج این طرح است که به وسیله تیم‌های گشت در طول شبانه‌روز انجام‌شده و دوره‌های آموزشی لازم هم برای تیم‌های گشت با حضور نمایندگان ناجا و دادگستری برگزارشده است.

وی افزود: اولویت اجرا با پایگاه‌های شهری است و اکنون شهر کبودراهنگ، شیرین سو و گل‌تپه و برخی روستاها تحت پوشش طرح قرار دارد و به دنبال گسترش محدوده اجرایی آن هستیم.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار