خبرهای داغ:
رئیس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد

لزوم بازبینی ساختار دانشگاه پیام نور

رئیس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به وجود مشکلات ساختاری در دانشگاه پیام نور گفت: باید ساختار دانشگاه پیام نور مورد بازبینی قرار گیرد که آیا لازم است بر سیستم نیمه‌حضوری که گران‌تر از سیستم غیرحضوری است تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۳۱۰۶۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳

لزوم بازبینی ساختار دانشگاه پیام نوربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، غلامرضا گرایی نژاد امروز در جلسه روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی استان همدان با اشاره به وضعیت دانش و پژوهش در استان همدان اظهار داشت: شاخص های جمعیتی در استان با متوسط کشوری شکاف زیادی ندارد که البته با توجه به جمعیت استان و آمار دانشجویان کمی پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های همدان از نظر کمی و کیفی از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند، گفت: دانشگاه بوعلی در سالیان سال پردیس‌های بین‌المللی نداشته و به تدریج خود را از این فضا جدا کرده که می‌تواند وارد این عرصه شده و با حفظ کیفیت، خروجی خوبی داشته باشد.

رئیس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در سال‌های مختلف 15 تا 17 درصد آموزش‌های رایگان در کشور ارائه داده‌ایم، افزود: درصد آموزش‌ها در مناطق محروم بالاتر و در مناطق برخوردار کمتر بود ضمن اینکه نسبت آموزش رایگان در استان همدان 35 درصد است.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های استان از نسبت متوسط کشوری بالاتر است، تصریح کرد: تلاش ما در بخش درآمدزایی و نحوه ارتباط ما با جامعه بسیار مهم است که در افزایش درآمدهای اختصاصی باید از منظر نسبت‌ها توجه کنیم چراکه همه مشکلات را نمی‌توان از طریق دولتی حل کرد.

گرایی‌نژاد با اشاره به وضعیت دانشگاه پیام نور و کمک دولت به این دانشگاه تصریح کرد: در حوزه پیام نور از جمعیت یک میلیون و20 هزار امروز به زیر 500 هزار رسیده و اگرچه در اساسنامه نباید دولت به این دانشگاه کمک می‌کرد اما هم اکنون سهم دولت به 50 درصد رسیده است.

وی به وجود مشکلات ساختاری در دانشگاه پیام نور اشاره وعنوان کرد: باید ساختار دانشگاه پیام نور مورد بازبینی قرار گیرد که آیا لازم است بر سیستم نیمه‌حضوری که گران‌تر از سیستم غیرحضوری است تاکید کرد؛ که این مشکل ساختاری در حوزه دانشگاه پیام نور باید در سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

رئیس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به وجود برخی مشکلات دانشگاه بوعلی سینای همدان تاکید کرد: مشکل حادی که در مجموعه دانشگاه بوعلی وجود دارد بحث معارضین است که رفع آن به اعتباری بالغ بر 13میلیارد تومان در سال 93 نیاز داشت که امیدواریم بتوانیم هنگام تخصیص اعتبارات بخشی از این مشکل را برطرف کنیم.

وی به اعتراضات روسای دانشگاه در خصوص 3 درصد توازن اشاره و بیان کرد: این موضوع توسط نمایندگان مطرح و به تصویب رسید در صورتی که دولت مختلف آن بود.

گرایی‌نژاد یادآور شد: درخواست می‌کنم در دانشگاه‌ها در بخش مدیریت چند سناریو را ترسیم کرده و و با توجه به شرایط فعلی کشور برای مدیریت منابع خود سناریو تعریف کرده و هزینه‌ها را بر حداکثر آن تعریف نکند که در چنین شرایطی می‌توانند اعتبارات خود را تا پایان سال هزینه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات