خبرهای داغ:
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: اگر شیاطین داخلی فساد و احتکار می‌کنند و برای مردم مشکل ایجاد می‌کنند اینها خواسته یا ناخواسته در میدان دشمن و در اردوگاه شیطان بزرگ حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۴۷۳۷۸
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

شیاطین داخلی در اردوگاه شیطان بزرگ حرکت می‌کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار رضا طلایی‌نیک امروز در همایش «معلم، بصیرت و استکبارستیزی» با اشاره به نقش فرهنگیان در استکبارستیزی جامعه بیان کرد: خوشبختانه در عرصه مقاومت در برابر استکبار مقاوم‌‌های بسیار محکمی وجود دارد.

وی با بیا ن اینکه جمهوری اسلامی ایران بالاترین امنیت را در منطقه دارد، بر حفظ روحیه ایستادگی و استکبارستیزی در جامعه تاکید و عنوان کرد: باید با حفظ اتحاد ملی اجازه ندهیم برخی نقد و انتقادها، اختلاف سلایق و جریانات سیاسی به انسجام و اتحاد ملی آسیب وارد کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با بیان اینکه در شرایطی نیستیم که به بازی‌های سیاسی دشمن جولان دهیم، گفت: امروز با نقد و انتقاد منصفانه و ایجاد شفافیت در کشور باید ریشه‌کنی فساد بی‌رحمانه دنبال شود و با حکم حکومتی که حضرت آقا دادند به طور قطع ما انتظار اقدام انقلابی از قوه قضاییه داریم اما در کنار آن حفظ انسجام و اتحاد و حمایت از قوای سه گانه و تقویت دولت امروز مورد تاکید انقلابی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز دولت و نظام در وسط یک کارزار بزرگ با استکبار درعرصه‌های مختلف داخلی و خارجی در حال مقابله است، تصریح کرد: اگر در داخل با برخی ندانم‌کاری‌ها و کم‌کاری‌ها و با برخی فسادانگیزی‌ها زمینه بی‌اعتمادی مردم به وجود می‌آید باید آن را ریشه‌کن و با آن برخورد کرد.

سردار طلایی‌نیک ابراز داشت: امروز جنگ‌های نیابتی، ترکیبی، تروریستی و عملیات روانی با ناامن‌سازی زیستی بحران‌زا در حال رخ دادن است.

وی بیان کرد: نظریه پردازی‌های آمریکا بر این تاکید داشتند که اعمال فشارهای اقتصادی بر ایران هماهنگ با این آسیب‌پذیری‌های زیستی باشد تا زمینه برای نارضایتی‌های مردم و ایجاد مشکلات بیشتر فراهم شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: هدف دشمن از ایجاد تحریم‌ها تنها آسیب زدن به مردم است و فقط نظام مورد هدف استکبار نیست.

* برای حفظ فرهنگ و تفکر بسیجی باید پایه را بر اساس بسیج دانش‌آموزی قرار دهیم

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند مردم را نسبت به نظام و آینده ناامید کنند که در برابر این دشمنی‌ها فرهنگ و تفکر بسیجی و فرهنگی مقاومت کرده و آنچه به عنوان بسیج پایه و بسیج تداومی در فرهنگ بسیجی تلقی می‌شود بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی است که بسیار تاثیرگذار است.

سردار طلایی‌نیک با اشاره به جایگاه بسیج دانش‌آموزی و اثربخشی آن در دستیابی به مقاومت و پیروزی عنوان کرد: بعد از جنگ به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم فرهنگ و تفکر بسیجی که ما را در مقابل مستکبرین در جنگ هشت ساله پیروز کرد حفظ و نهادینه کنیم باید پایه را بر اساس بسیج دانش‌آموزی قرار دهیم، بنابراین در 28 سال پیش قانون آن تصویب و بسیج دانش‌آموزی شکل گرفت.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشی کشور با بیان اینکه از این معبر فعلی به طور قطع با موفقیت عبور خواهیم کرد، یادآور شد: هدف ما این است که در شرایط فعلی از این معبر با هزینه کمتر و با مشکلات کمتر برای مردم عبور کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه بسیار روشن برای آموزش و پرورش دانست و گفت: با این سند و با مجموعه فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری که یک منظومه راهبردی برای پیشرفت، رشد، مقاومت و حفظ هویت انقلابی و اسلامی است باید بیش از پیش تلاش کرد.

وی با بیان اینکه شیطان ریشه استکبار است و دولتمردان آمریکایی بر اساس نفسانیات شیطانی، شیطان بزرگ را تشکیل دادند، عنوان کرد: اگر شیاطین داخلی فساد و احتکار می‌کنند و برای مردم مشکل ایجاد می‌کنند اینها خواسته یا ناخواسته در میدان دشمن و در اردوگاه شیطان بزرگ حرکت می‌کنند.

سردار طلایی‌نیک به تلاش‌ها و اقدامات بسیج در راستای حل مشکلات مردم و جلوگیری از فساد و احتکار اشاره و بیان کرد: اینکه بسیج مصمم شده به دولت و قوه قضاییه کمک کند و با جریان احتکار و جریاناتی که در بازار و معیشت مردم مشکل ایجاد می‌کند مقابله کند یک کار انقلابی است و به این دلیل است که این کارها ماهیت مالی فسادی و جنبه سودجویانه ندارد.

وی ادامه داد: امیدواریم با این اقدامات هرچند دیر هنگام ایجاد شده در قوای سه گانه و با فرمان راهبردی مقام معظم رهبری که هدایت انقلابی و مدبرانه را انجام می‌دهند، بتواینم از شرایط سخت کنونی به سلامت عبور کنیم.

* با مذاکره در پازل استکبار برای تحقق آنها عمل می‌کنیم

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با بیان اینکه مذاکره و جنگ محقق نخواهد شد، به عواقب مذاکره با شیطان بزرگ پرداخت و یادآور شد: در صورت مذاکره ما با دست خودمان محدویت‌ها را می‌پذیریم؛ مذاکره‌ای که آینده آن معلوم است تجربه نشان داده که دستاوردی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: ورود به مذاکره یعنی قبل از اینکه دشمن محدودیتی برای ما ایجاد کند ما در مذاکره نخست محدویت‌ها را خودمان بپذیریم.

سردار طلایی‌نیک با تاکید بر اینکه مذاکره به معنای رفع دشمنی نیست بلکه به معنای اضافه شدن دشمنی است، بیان کرد : با مذاکره در پازل استکبار برای تحقق آنها عمل می‌کنیم بنابراین نه مذاکره و نه جنگ انجام نخواهد شد و با پشتوانه عظیم مردم و با قدرت بازدارندگی و توان دفاعی و تسهیلات دفاعی که برای بازدارندگی وجود دارد از این شرایط به سلامتی عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه خبرهای خوشی از جدیدترین دستاوردهای نظامی طی هفته آینده اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: با این روند اقتدار، قدرت دفاعی، سیاسی و ملی ما با پشتوانه فرهنگی که فرهنگیان می‌توانند فراهم کنند دشمن مأیوس تر و ناامید تر و شکست‌پذیرتر خواهد شد.

* جامعه فرهنگیان موتور متحرکه و هدایت‌گر حرکت‌های بنیادی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع در ادامه با پسندیده دانستن برگزاری همایش استکبارستیزی به اهتمام و عزم بسیج فرهنگیان استان همدان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: اگر قرار است انقلاب اسلامی و اهداف و آرمان‌های امام شهید ن و منویات مقام معظم رهبری محقق شود همین اهتمام و عزم انقلابی شما از جامعه معلمین نویدبخش و امیدبخش است چراکه اگر قرار باشد در کشور و نظام حرکت بنیادی صورت گیرد جامعه فرهنگیان یکی از چند جامعه‌ای است که می‌تواند موتور متحرکه و هدایت‌گر این حرکت‌ها باشد.

وی به وجود 200 شهید فرهنگی و یک هزار شهید دانش‌آموز در استان همدان اشاره و بیان کرد: این از افتخارات جامعه فرهنگیان استان است که در جریان انقلاب و دفاع مقدس توانسته شهدایی تقدیم انقلاب کند.

سردار طلایی‌نیک با اشاره به انسجام و هماهنگی در بسیج فرهنگیان در راستای استکبارستیزی گفت: در شرایط فعلی کشور بسیج فرهنگیان محور حرکتی شده که بر اساس بصیرت و شناخت تحولات داخلی و خارجی، به صورت هوشمندانه استکبارستیزی را در دستور کار خود قرار داده که نشان از عمق بینش و منش است.

* نگاه علمی و محققانه مولفه‌های موفقیت در برابر استکبار چراغ راه گذر از شرایط سخت

وی با اشاره به فرا رسیدن کودتای آمریکایی 28 مرداد آن را فاجعه‌ای تاریخی برای ملت ایران دانست و یادآور شد: آمریکایی‌ها از حدود 190 سال قبل به ایران وارد شدند که می‌توانیم  چهار دوره را از مسائل آمریکا با ایران برشماریم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با بیان اینکه در دوره اول  آمریکا هیات‌های مذهبی را به ایران فرستاد، گفت: دوره اول، دوره زمینه‌یابی، زمینه‌سازی و شناخت برای استکبار بود که این دوره سال‌های متمادی طول کشید و آمریکا تا اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در در دوره دوم به دنبال یارگیری در ایران بود، افزود: دوره دوم از کودتای 28 مرداد آغاز شد و در دوره سوم 25 سال حاکمیت مطلق بر همه شئونات و ساختارها در همه زمینه‌ها پیدا کرد.

سردار طلایی‌نیک دوره چهارم را از آغاز انقلاب اسلامی برابر با دوره شکست و فروپاشی سلطه آمریکا بر ایران اسلامی دانست و بیان داشت: این دوره، برای آمریکا دوره شکست است و این شکست‌ها طی این 40 سال پیاپی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در طول 40 سال اخیر عرصه‌ای نبوده که آمریکا وارد شود و با ذلت و شکست از آن خارج نشود، افزود: آمریکا هر آنچه در توان داشت در راستای ضربه زدن به نظام و تقابل با آن به کار بست اما نتیجه‌ای نگرفت بلکه در طول این مدت روند بالندگی، رشد و اعتلای ملت و نظام اسلامی و دایره بیداری اسلامی و گسترش انقلاب  فراتر از مرزهای این کشور دیده می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با تشریح ابعاد کودتای 28 مرداد با بیان اینکه در انقلاب اسلامی مشابه این کودتا در پایگاه شهید نوژه در سال 58 طراحی، عملیاتی  و اجرایی شد که با شکست مواجه شد، گفت: آمریکایی‌ها بعد از کودتای پایگاه شهید نوژه، چهار کودتای دیگر را برنامه‌ریزی کردند که هیچ یک به نتیجه نرسید و در تمامی راه‌ها با شکست مواجه شدند.

وی با اشاره به دشمنی‌ها و توطئه‌های آمریکا در طول 40 سال اخیر اعم از کودتا،  تجاوز به صحرای طبس و توطئه‌های داخلی و خارجی و ایجاد فتنه در برهه‌هایی از تاریخ که با شکست مواجه شده‌اند، اضافه کرد: نگاه علمی و محققانه مولفه‌های موفقیت در برابر استکبار با تجربه حاصل از 40 سال می‌تواند چراغ و نقشه راه گذر از این شرایط سخت باشد.

* معادلات منطقه به نفع انقلاب اسلامی در حال رقم خوردن است

سردار طلایی‌نیک با تاکید بر اینکه با شرایط پیش آمده، معادلات منطقه به نفع انقلاب اسلامی در حال رقم خوردن است، افزود: امروز  ده‌‌ها کشور  گرد هم آمده و در چند کشور منطقه با ایجاد جنگ‌های  نیابتی، جنگ‌افروزی و جریانات تروریستی آتش جنگی به راه انداخته‌اند اما با این وجود جبهه مقاومت پیروز و دست برتر در عرصه میدانی است.

وی با بیان اینکه با قرار گرفتن دنیا در یک پیچ تاریخی، توازن قدرت در منطقه به نفع جبهه مقاومت و ملت ‌ا در حال رقم خوردن است، گفت: رژیم‌های وابسته به استکبار و تیم‌های مستبد در حال فروپاشی و جارو شدن از منطقه هستند به طوری که  تزلزل نظام استکبار در منطقه به عینه قابل مشاهده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به توطئه‌ها و جنایت‌های آمریکا در منطقه با تاکید اینکه آمریکا نتیجه معکوس از مداخله‌های نظامی، جنایات و تجاوزگری‌ها گرفته است، افزود: سیاست‌های استکباری و جنگ‌افروزانه با کمک سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی و آمریکایی در منطقه سازمان یافته و با یک برنامه راهبردی کلان شروع شده و ادامه دارد اما دستاوردها و نتایج برای آنها پشیمان‌کننده و ناامیدکننده است.

وی با بررسی تضادهای بنیادین بین انقلاب اسلامی و نظام استکباری خاطرنشان کرد: در شرایطی هستیم که هر اندازه به جلو حرکت می‌کنیم تضاد بنیادین انقلاب اسلامی با نظام استکباری آشکارتر می‌شود.

سردار طلایی‌نیک تضاد در مبانی، تضاد در منافع و تضاد در راهبردها را سه تضاد بنیادین بین نظام انقلاب اسلامی و نظام استکباری معرفی کرد و گفت: نظام استکبار بر مبانی سلطه بر ملت‌ها، چپاول ملت‌ها، مداخله در حکومت‌ها و حمایت از استبدادهای داخلی شکل گرفته که با انقلاب اسلامی کاملاً در تضاد است.

وی در توضیح تضاد منافع بین نظام استکباری و نظام اسلامی با عنوان اینکه آمریکا به دنبال تامین منافع رژیم صهیونیستی و منافع نامشروع خود در منطقه است، بیان کرد: منافع نظام اسلامی بر این است که دست متجاوز را از هرجا که دراز شد قطع کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع در توضیح تضاد راهبردی به عنوان سومین تضاد در نظام اسلامی و نظام استکباری اضافه کرد: آمریکا و عوامل وابسته به آن، آشکار و پنهان تروریست‌های باقیمانده را مورد حمایت قرار داده در حالی که ما از مظلومان، ستمدیدگان و قربانیان تروریست دفاع می‌کنیم.

*معلم انقلابی می‌تواند از هویت ایرانی اسلامی و دینی دفاع کند

وی ادامه داد: آمریکا و استکبار در سه عرصه هویت ملی، پیشرفت ملی و مقاومت ملی و فراملی اهداف خود را در تقابل با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دنبال می کند.

سردار طلایی‌نیک یادآور شد: در عرصه هویت ملی؛ ایمان، اسلام، روحیه انقلابی و جهادی، ولایت‌مداری، استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ملت ایران است که توانسته در مقابل تهاجم مستقیم و غیرمستقیم آمریکا ما قوی و مقاومت کند.

وی به اقدامات و تلاش‌های دشمنان برای مخدوش کردن هویت ملی اشاره و تصریح کرد: نفوذ در فضای مجازی، انحراف هنجاری در رفتارهای اجتماعی و اخلاقی همچون پدیده مفاسد اجتماعی و اعتیاد در راستای مخدوش کردن هویت ملی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع تلاش برای ایجاد ابهام در مقبولیت و مشروعیت نظام با عملیات روانی را از راهکارها و دسیسه‌های آمریکا در عرصه مخدوش کردن هویت ملی دانست و بیان کرد: آمریکا جرأت این را ندارد که اعلام کند به دنبال براندازی نظام است و عنوان می‌کند که تنها به دنبال تغییر رفتار در نظام هستیم.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها، توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان برای تغییر نظام و ایجاد نظام منفعل غیراسلامی غیرانقلابی است، اظهار کرد: آنها چون احتمال می‌دهند که به این هدف نرسند و بعداً سرزنش و سرافکنده نشوند اعلام می‌کنند که به دنبال تغییر رفتار نظام هستیم.

سردار طلایی‌نیک با تاکید بر اینکه معلم انقلابی جزو اولین یاران و پیشگامان انقلاب است که می‌تواند از هویت ایرانی اسلامی و دینی دفاع کند به  اثرگذاری و نقش بسیج فرهنگیان در عرصه هویت ملی اشاره و تصریح کرد: کارخانه ‌آدم‌سازی دست شما است.

وی با  بیان اینکه مدرسه محور و مدار تکمیل شخصیت فردی و اجتماعی مردم است، یادآور شد: آینده‌سازی کشور در مدرسه رقم می‌خورد وشخصیت فردی و اجتماعی افراد در مدرسه شکل می گیرد.

* امروز بومی‌ترین و خودکفاترین صنعت ایران، صنعت دفاعی است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع اضافه کرد: اگر کتاب‌ها، مدرسه، مکان و امکانات و تجهیزات ما اشکال داشته باشد معلم می‌تواند تمامی این موارد و مشکلات را برطرف کند چراکه معلم روح مدرسه است.

وی معلم را اثربخش‌ترین قشر جامعه معرفی کرد و یادآور شد: اگر نگاه بنیادین و نهادینه‌سازی برای اسلام، انقلاب و ایران داشته باشیم نه تنها در حفظ هویت ملی نقش اول را ایفا خواهیم کرد بلکه هویت‌ساز در بین جوانان و دانش‌آموزان  خواهد بود که ایفای این نقش توسط معلمان و به خصوص معلما فرهنگی اثربخش‌تر خواهد بود.

سردار طلایی‌نیک با تاکید بر برنامه‌ریزی اصول و مبانی تفکر بسیجی انقلابی در مدارس آن را موجب بیمه شدن کشور دانست و تصریح کرد: هر اندازه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود باز هم کم است.

وی با اشاره به اینکه امروز اقتصاد آموزش و پرورش با مشکل مواجه است بر لزوم سرمایه‌گذاری در این بخش تاکید و عنوان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش نقش پیشگیری و پیش برندگی دارد باید در این عرصه بیش از پیش سرمایه‌گذاری کرد و نباید آن را هزینه تلقی کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به پیشرفت‌های کشور طی چند سال اخیر با بیان اینکه امروز دشمن عرصه پیشرفت کشور را برای وابسته کردن کشور هدفگذاری کرده است، خاطرنشان کرد: قبل  از انقلاب کشور ما، کشوری وابسته بود اما بعد از انقلاب به  تدریج این وابستگی کاهش و در برخی زمینه‌ها به صفر رسید.

وی با بیان اینکه صنعت دفاعی در طول 40 سال گذشته وابستگی خود را به طور کامل قطع کرده به پیشرفت‎های  حاصل در این عرصه اشاره و تاکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب در این صنعت وابستگی 100 درصد داشتیم اما امروز این وابستگی از بین رفته است.

سردار طلایی‌نیک با اشاره به اینکه امروز بومی‌ترین و خودکفاترین صنعت ایران، صنعت دفاعی است، بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی برای سایر کشورها الگو شده  و بستر  بیداری اسلامی را فراهم می‌کند که برای دشمن قابل تحمل نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات