خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

اگر تیم اقتصادی دولت تعیین تکلیف نکند تعیین تکلیفشان خواهیم کرد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر تیم اقتصادی دولت تعیین تکلیف نکند تعیین تکلیفشان خواهیم کرد، گفت: چرا 18میلیادر دلار از سرمایه مردم با سوء مدیریت به جاهای دیگر واگذار شده است؟
کد خبر: ۹۰۴۷۴۴۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

اگر تیم اقتصادی دولت تعیین تکلیف نکند تعیین تکلیفشان خواهیم کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر خجسته امروز در همایش «معلم ، بصیرت و استکبارستیزی »  با اشاره به جایگاه استکبارستیزی در دین مبین اسلام اظهار کرد: در دین ما استکبارستیزی یک اصل  و جزء اعتقادات مردم است.

وی با اشاره به فرموده امام راحل که رابطه ما با آمریکا یک رابطه گرگ و میش است، افزود: آمریکا با تمام توان و قدرت ورود کرده اما نتوانسته در مقابل جمهوری اسلامی  به پیروزی برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تبیین ابعاد دشمنی‌ها و توطئه‌های آمریکا در علیه ایران در طول 40 سال اخیر بیان کرد: در این مدت آمریکا فراز و نشیبب‌های فراوان اعم از جنگ هشت ساله، تحریم ها، فتنه ها و... برای ما ایجاد کرد که در تمام توطئه ها با شکست مواجه شد و در نهایت با تشکیل داعش در منطقه، به دنبال انتقال آنها به ایران بود که جمهوری اسلامی ریشه داعش را در منطقه سوریه و عراق کند و امروز امن‌ترین کشور دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه آمریکا از مردم و جمهوری اسلامی سیلی خورده است، عنوان کرد: مردم با اعتقاد ولایی و خدایی سیلی محکم به آمریکا زدند.

خجسته  با تاکید بر اینکه آمریکا قابل مذاکره نیست، تصریح کرد: آمریکا قابل اعتماد نیست و کشوری متقلب است و هیچ‌گاه صداقت نخواهد داشت؛ کسانی که انتظار و تصورشان بر این است که با مذاکره مشکلات حل خواهد شد بدانند که با مذاکره و سازش ذلیل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه آمریکا استکبار است و از خوی درندگی خود استفاده می کند، گفت: همه بدانند که ما هیچ رابطه‌ای با آمریکا نخواهیم داشت و  کسانی که به بیرون چشم دوخته‌اند آیا تجربه به آنها ثابت نکرده است که این امر کشور را ذلیل خواهد کرد؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما مذاکره نخواهیم کرد و جنگ هم نخواهد شد بر قدرت موشکی و دفاعی ایران اشاره و عنوان کرد: ما یک کشور قدرتمند موشکی هستیم و هرجایی که بخواهند قد الم کنند و به جمهوری اسلامی تعدی کنند ما در آنجا به مقابله خواهیم پرداخت و این قدرت جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید  بر استفاده از ظرفیت‌های داخل و عدم نگاه به بیرون برای حل مشکلات کشور به وجود دو نوع آمریکا اشاره و بیان کرد: آمریکای داخلی و کشور آمریکای مزدور دو نوع آمریکا هستند که هر کدام به نوعی در صدد ضربه زدن به کشور هستند.  

* آمریکای داخلی سوء مدیریت و بی تدبیری‌هاست

خجسته با اشاره به اینکه آمریکای داخلی سوء مدیریت و بی تدبیری‌ها است، افزود: آسیب‌ها و شرایط نابسامان اقتصادی کشور حاصل سوءمدیریت و بی تدبیری‌ها است.

وی  ادامه داد: آنچه که به مردم آسیب وارد می‌کند گرانی‌ها، ارز ، دلار، سکه، طلا، رها کردن بازار و مدیریت نکردن اقتصاد است؛ چرا  قیمت دلار 3 هزار و 500 تومانی تا مرز 10 تومان افزایش می یابد؟ این سوء مدیریت است که باید کنترل شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولتمردان نباید  با معیشت مردم بازی کنند، افزود : از تیم اقتصادی دولت گلایه مندیم؛  تیم اقتصادی آیا نمی بیند چه اتفاقی افتاده است؟

وی با اشاره به اینکه گرانی و فشارهای اقتصادی استخوان های مردم را خرد می کند بر مدیریت معیشت مردم تاکید و بیان کرد: اگر نمی توانید کنترل کنید عرصه را  واگذار کنید و اگر می توانید به مردم نشان دهید.

خجسته با اشاره به اینکه ما در مجلس با این نوع سوءمدیریت ها برخورد خواهیم کرد، یادآور شد : همچنان که با وزیر تعاون برخورد کردیم با وزیر اقتصاد نیز برخورد خواهیم کرد چرا که اقتصاد کشور در دست وزیر اقتصاد است و باید پاسخگو باشد.

وی در همین خصوص اضافه کرد: البته در ابتدا وزیر اقتصاد مورد دعوت ما بود، نمی‌دانیم چرا هئیت مدیره مجلس سوء مدیریت کردند در صورتی که قسم خورده بودند که وزیر اقتصاد خواهد امد انتظار داریم بر قسم خود پایبند باشند.

نماینده مردم همدان و فامینن با بیان اینکه ما استیضاح وزیر اقتصاد را از صحنه خارج نخواهیم کرد، گفت: استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار است و باید همراه تیم اقتصادی دولتی  در مجلس پاسخگو باشند.

* وقتی از حق مردم دفاع می‌کنیم ما را انسانی تند خطاب می کنند

وی با بیان اینکه تحریم شروع نشده و ما خود تحریمی کردیم؛ بر برخورد قاطع مجلس در این خصوص اشاره کرد و افزود:  تحریم‌ها در آبان ماه اجرا خواهد شد، اما چرا باید امروز دلار به 10 هزار تومان برسد؟ مجلس قدرتمند در جلوی اینها ایستادگی خواهد کرد.

خجسته با اشاره به اینکه اگر تیم اقتصادی دولت تعیین تکلیف نکند تعیین تکلیفشان خواهیم کرد، یادآور شد: چرا 18میلیادر دلار از سرمایه مردم با سوء مدیریت به جاهای دیگر واگذار شده است؟ و چرا در شرایط  سخت اقتصادی 44 میلیارد دلار ثبت سفارش می‌شود؟ این جریان صوری است،  پول به بیرون می‌رود و واردات وارد کشور نمی شود.

وی ادامه داد: ما از سه قوه گلایه‌مند هستیم، چراکه اگر تیم اقتصادی خوب مدیریت نکرد باید مجلس و قوه قضائیه نظارت می کرد در صورتی که این مهم صورت نگرفت، نظارت مجلس باید در سطح عالی در رأس امور باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین با بیان اینکه وقتی از حق مردم دفاع می‌کنیم ما را انسانی تند خطاب می کنند، افزود: در این راستا فضاسازی و جوسازی می‌کنند اما ما ایستاده‌ایم و به خاطر مردم از آبروی خود نیز هزینه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم مطالبه‌گری می کنند و انتظار مدیریت صحیح و کنترل شده را دارند، گفت: متاسفانه در کشور اوضاع اقتصادی رها شده، اجناس با افزایش چند برابری قیمت مواجه شده که این موارد باید مدیریت شود که البته مدیریت خواهیم کرد.

خجسته با بیان اینکه با آمریکا دیگر رابطه‌ای برقرار نخواهیم کرد چراکه قابل اعتماد و سازش نیست، یادآور شد: هرکس که بحث مذاکره و سازش را مطرح کند باید به او شک کرد.

وی با بیان اینکه مجلس باید با استفاده از جایگاه نظارتی خود بر عملکرد تیم اقتصادی نظارت داشته و ملاحظه وسیاسی کاری نکند، خاطرنشان کرد: گفتمان ما گفتمان انقلاب و مردمی است و مجلس باید یک دست ورود  پیدا کنند.

* قوه قضائیه باید با اخلاگران اقتصادی برخورد قاطع و جدی داشته باشد

نماینده مردم همدان و فامنین با اشاره به اینکه قوه قضائیه باید با اخلاگران اقتصادی برخورد قاطع و جدی داشته باشد، تصریح کرد: وقتی یک عده‌ای سودجو و آقازاده ها و غیر آقازاده ها مسائل اقتصادی در کشور را مختل کرده‌اند چرا سکوت می‌کنیم؟ باید سران سه قوه در این خصوص وارد عمل شود و خروجی کارشان نظم بازار و تثبیت قیمت و آرامش بازار باشد.

وی خاطرنشان کرد:  اگر تیم اقتصادی به موقع پاسخگو نباشد به موقع حیرت‌زده شان خواهیم کرد، در این شرایط نمی‌شود که سکوت کنیم کشور صاحب دارد.

خجسته با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برخورد با اخلاگران اقتصادی  فصل الخطاب است، اضافه کرد:  دولت با قدرت برخود کند و مجلس هم باید از اقتدار خود استفاده کند و نظارت عالی را داشته باشد و قوه قضائیه اخلالگران بازار را تعیین تکلیف کند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر برخورد با مفسدین اقتصادی با بیان اینکه بنده به عنوان رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مقتدرانه ورود کرده و به هیچ کس رحمی نخواهیم کرد، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمود با فساد برخورد کنید که مثل موریانه هرجا نفوذ پیدا کند پایه‌های نظام را سست و آسیب وارد خواهد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین با اشاره به مفاسد اقتصادی صورت گرفته و اقدامات مناسب در راستای برخورد با این مفاسد گفت: 43هزار خودرو غیر قانونی ثبت شده بود و این را به اثبات رساندیم؛ چرا باید با وجود 30 دستگاه نظارتی در کشور این موارد اتفاق افتد؟

وی با بیان اینکه فسادستیزی همان ظلم ستیزی است، تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی باید مقتدردانه ورود کنند و حق مردم را ادا کنند و مجلس نیز باید ورود مقتدرانه داشته باشد و از نظارت عالیه استفاده کند.

خجسته با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک شیرینی‌های خدمت و برخورد با اخلالگران اقتصادی را با تنظیم بازار به کام مردم می‌چشانیم، خاطرنشان کرد: می خواهند کشور و مردم را ناامید کنند اما  مردم ما امیداور هستند و  مقتدرانه پشت رهبری ایستاده‌اند و با تمام این فسادها برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار