خبرهای داغ:
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: باید روحانیون در دهه محرم آنچه که مردم لازم دارند را تبیین و در عرصه شبهه‌زدایی دینی تلاش کنند.
کد خبر: ۹۰۵۴۷۱۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

روحانیون در دهه محرم در عرصه شبهه‌زدایی دینی تلاش کنند/ نسبت دادن نقض حقوق بشر و ساخت بمب اتم به ایران یک طنز 40ساله استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در همایش طلایه‌داران تبلیغ همدان با اشاره به فضای جامعه به نقش روحانیت در ایام محرم پرداخت و اظهار کرد: در طول 40 سال اخیر این فضای حاکم بر جامعه از ابعاد مختلف اگر بی‌سابقه نباشد کم نظیر است.

وی با بیان اینکه در فضای فعلی جامعه روحانیون و مبلغین سه رسالت اصلی به عهده دارند، گفت: تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و سیاسی مردم سه رسالت اصلی روحانیون و مبلغین است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در تشریح رسالت روحانیون در تقویت بنیه اعتقادی مردم  عنوان کرد: اعتقادات امانت دست ما است و رسالت پاسدارای از این اعتقادات به عهده روحانیون است که بر این اساس نباید در دهه محرم تنها با بیان سوژه‌های حسینی پرداخت چراکه دهه محرم دهه ابلاغ رسالت الهی است.

*کمیت اخلاقی جامعه در تراز انقلاب اسلامی نیست

وی با اشاره به اینکه دشمن در دنیای امروز به دنبال شبهه‌افکنی در امور دینی و تأثیرگذاری این موضوع بر روی جوانان است بر شبهه‌زدایی توسط عالمان دین تاکید و بیان کرد: باید روحانیون در دهه محرم آنچه که مردم لازم دارند را تبیین و در عرصه شبهه‌زدایی دینی تلاش کنند چراکه بسیاری از حرف‌ها که در عرصه اعتقادات برای ما بدهی است برای نسل‌های جدید در فضای مجازی شبهه‌افکنی می‌کنند که باید عالمان دین در مقابله با این اقدام دشمن وارد عمل شوند که بهترین فرصت دهه محرم است.

خاتمی با اشاره به تقویت بنیه اخلاقی در بین مردم به عنوان یکی دیگر از رسالت عالمان دین و روحانیون تصریح کرد: متاسفانه  کمیت اخلاقی جامعه در تراز انقلاب اسلامی نیست و باید این را با کمال تلخی اعتراف کنیم که در عرصه اخلاقی آنچه که از یک ملت انقلابی انتظار می‌رود  نارسایی‌هایی وجود دارد که روحانیون باید در این عرصه تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشند.

وی در بیان مصادیق نارسایی‌های موجود در عرصه اخلاقی جامعه، با بیان اینکه در قضاوت‌ها  انصاف به شدت کم شده است، گفت: وقتی از یک روحانی، پاسدار، دولتی و یا هر کسی  تخلفی سر می‌زند آن را تمام جامعه‌ای که آن فرد متعلق به اوست، تعمیم می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ارزش مواسات در مسائل اقتصادی جامعه کمرنگ شده آن را جلوه بارزی از نبود اخلاق در جامعه دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی وقتی ارز و طلا گران می‌شود برخی افراد به جای اینکه مواسات کنند تا عده‌ای زیر چرخ‌های گرانی له نشوند و به فکر یاری یکدیگر باشند به دنبال احتکار هستند.

*روحانیون باید موازین اخلاقی را در جامعه جاری و ساری کنند

وی با قدردانی از اقدامات قوه قضائیه در برخورد با تخلفات اقتصادی تصریح کرد: امیدواریم اقدامات این نهاد تا سالم‌سازی جامعه تداوم یابد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه روحانیون باید موازین اخلاقی را در جامعه جاری و ساری کنند، افزود:  پرهیز از عوامل تفرقه، هتاکی، فحاشی، غیبت، تهمت، شایعه‌پراکنی از مواردی است که روحانیون باید در راستای تقویت بنیه اخلاقی جامعه اهتمام ویژه داشته که این مهم با تبلیغ میسر خواهد شد.

وی در بیان تقویت بنیه سیاسی جامعه به عنوان یکی دیگر از رسالت‌های روحانیون تاکید کرد: تقویت بنیه سیاسی کشور از دیگر رسالات روحانیون ومبلغان دینی است که باید در این عرصه ابتدا بصیرت پیدا کرده و سپس بصیرت‌افزایی کنند.

*استمرار انقلاب اسلامی نیازمند تبیین مطالب توسط مبلغان

امام جمعه موقت تهران استمرار انقلاب اسلامی را نیازمند تبیین مطالب توسط مبلغان دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی مدیون عالمان دین و تداوم آن نیز مدیون تبیین مبلغان است.

وی در ادامه سخنان خود به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان اشاره و بیان کرد: سخنان امروز آقا مصداق بصیرت است که مبلغان می‌توانند برای بصیرت‌افزایی از آن استفاده کنند.

خاتمی هدف نهایی دشمنان را براندازی نظام دانست و یادآور شد: آمریکا این موضوع را به صراحت اعلام کرده و تمام تلاشش در این راستا است.

وی با بیان اینکه نسبت دادن ساخت بمب اتم، حمایت از تروریسم و یا عدم رعایت مسائل حقوق بشر به ایران از سوی استکبار جهانی یک طنز 40 ‌ساله است، گفت: ما هیچ‌گاه به دنبال نقض حقوق بشر و یا ساخت بمب اتم نیستیم، هیچ ترسی از بابت ساخت بمب اتم نداریم چراکه موشک‌هایی با برد 2هزار کیلومتر می‌سازیم اما ما هیچ‌گاه به دنبال ساخت بمب اتم نبوده و نیستیم چراکه دین اسلام استفاده از سلاح اتمی را حرام اعلام کرده که ما نیز تابع دین هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ژست‌های حقوق بشری آمریکا، به مصادیق نقض حقوق بشر توسط آمریکا پرداخت و گفت: رفتار پلیس سفیدپوست آمریکا با یک شهروند سیاه‌پوست بیانگر واقعیت این جامعه است که حقوق بشر رعایت نمی‌شود.

*استکبار از حاکمیت اسلام در منطقه ناراحت و عصبانی است

وی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی خود صادرکننده تروریسم و ائتلاف آنها نیز تقویت‌کننده داعش بود، اظهار کرد: ما این امر را در عرصه حمایت از تروریسم و ماجرای سوریه دیدیم؛ حال با این شرایط دم از حقوق بشر می‌زند.

خاتمی ادامه داد: استکبار از حاکمیت اسلام در منطقه ناراحت و عصبانی است و به همین دلیل طرح براندازی نظام اسلامی را دنبال می‌کند که نخستین ابزار دشمنان در راستای براندازی جنگ اقتصادی است که با تمام قدرت آن را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که ریشه بسیاری از مشکلات در داخل کشور است هرچند نمی‌توان اثر تحریم‌ها را نادیده گرفت، گفت: دشمنان به دنبال پمپاژ یأس و ناامیدی در جامعه هستند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر ایجاد امید در جامعه با بیان اینکه رهبری امروز در جمع اعضای خبرگان رهبری بر خوش‌بین بودن تاکید داشتند، افزود: امنیت موجود در کشور بسیار مهم است آن هم در شرایطی که گروه‌های مختلف برای انجام برخی اقدامات وارد کشور شده اما توسط دستگاه اطلاعاتی کشور متلاشی می‌شوند.

وی با بیان اینکه روحاینون و مبلغین باید در تریبون‌ها و منبرهای خود وقتی حرف از مشکلات اقتصادی می‌شود موضع درستی  بگیرند، تصریح کرد: ما امانتدار نظام اسلامی هستیم و باید وظیفه خود را به درستی انجام دهیم و درد مردم را نیز بشنویم.

*دشمن  در تلاش است مشکلات موجود در کشور را به پای روحانیت، رهبری و نظام اسلامی بنویسد

خاتمی با اشاره به آزادی بیان موجود در کشور عنوان کرد: چنانچه اظهارنظرها تشکیلاتی و با هدف براندازی باشد جرم تلقی می‌شود، ضمن اینکه امروز روزنامه‌ها را که باز می‌کنیم، می‌بینیم افراد هرچه می‌خواهند، می‌نویسند و کسی نیز با آن‌ها برخورد نمی‌کند چراکه در این نظام اظهارنظر جرم نیست.

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تشریح وضعیت روحانیون، با بیان اینکه بدنه روحانیت از اقشار محروم جامعه است، تاکید کرد: دشمن در تلاش است تا مشکلات موجود در کشور را به پای روحانیت، رهبری و نظام اسلامی بنویسد و اینچنین القا کند که دین توانایی اداره جامعه را ندارد که البته با بصیرتی که مردم دارند هیچ‌گاه این هدف دشمن محقق نخواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تبعیت از منویات رهبری را عامل موفقیت جامعه در طول 40 سال گذشته دانست و یادآور شد: برخی‌ها به دنبال تخریب رهبری هستند با طرح اینکه چرا با وجود مشکلات رهبری به مسئولین  تشر نمی‌زند در صورتی که به فرموده خود آقا ایشان در جلسات خصوصی علاوه بر تشر دعوا هم می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات