خبرگزاری بسیج: مشاور شهردار تهران در امور بانوان با حضور در مجموعه شهربانو منطقه 20 گفت: استفاده از پتانسیل NGO ها برای فعالیت در واحدهای تحت پوشش این مجموعه موجب کاهش هزینه ها و ارائه خدمات بهینه به شهروندان می شود.
کد خبر: ۹۰۶۸۰۲۶
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فاطمه راکعی که به مناسبت روز جهانی کودک از جشنواره مادر و کودک مجموعه شهربانو منطقه بازدید کرد،ضمن تقدیر از عملکرد این مجموعه گفت: انجام طرح های پژوهشی، تعیین وضع موجود و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های هدفمند در اولویت فعالیتهای این منطقه قرار گیرد.

راکعی به اهمیت ارتقاء سلامت بانوان و خانواده ها اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت مراکز کوثر می توان در راستای طبخ و عرضه غذاهای سنتی استفاده شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای اجرای ورزش همگانی و فراهم کردن امکانات برای حضور فعال بانوان در بوستانها برای حفظ سلامت آنان ضروری است.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 به نقش و اهمیت حضور بانوان در تاریخ اسلام اشاره کرد و افزود: نقش بانوان در جامعه کنونی تغییر کرده و با تغییر رویکردهای سنتی، جایگاه و اثربخشی آنان در خانواده ها و جامعه ارتقاء یافته است.

افشار به اهمیت مراکز ویژه بانوان نظیر مجموعه شهربانو اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی برای حضور امن بانوان در مکانهایی که برای آنان امنیت و شادابی فراهم می کند و کیفی سازی مجموعه های فرهنگی نظیر شهربانو امکان بهره مندی بیش از پیش آنان فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف مدیریت منطقه 20 برای توسعه شهرری،  تبدیل ری به «شهر ایرانی اسلامی پیش رو» است اظهار داشت: با توجه به حس تعلق مردمی و تعهدات مذهبی در ری و تاکید بر اخلاق مداری، در تعیین چشم انداز و هدف گذاری برای برنامه های اجتماعی فرهنگی، از ظرفیت بانون استفاده خواهیم کرد.

افشار با بیان اینکه امروزه CBOها فراتر از NGOها مطرح هستند گفت: CBOها کانونهای بومی سازی شده هستند که به صورت محلی مسائل را حل می کنند و در ری نیز به دلیل پتانسیل بالای مذهبی مردم؛می توانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

افشار به بهره برداری از بوستان بانوان در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم برای بهره مندی بانوان از امکانات این بوستان و ایجاد امکانات رفاهی از جمله اختصاص فضائی برای دوچرخه سواری فراهم خواهد شد.

این گزارش حاکی است جشنواره مادر و کودک با استقرار 8 ایستگاه شامل نقاشی روی دیوار، کاردستی با مواد بازیافتی، منچ بازی، خلاقیت با گل و آشپزی در محوطه داخلی مجموعه شهربانو برپا شد.

ارسال نظرات