خبرهای داغ:
معاون سیاسی، اجتماعی شهرستان ملایر خبر داد

فعالیت 3 موکب طی اربعین حسینی در ملایر

معاون سیاسی، اجتماعی شهرستان ملایر با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین مبنی بر تجمیع موکب‌ها، موکب اصلی شهرستان ملایر راه‌اندازی شد، گفت: دو موکب فرعی نیز در مسیر ملایر به نهاوند در این ایام فعال هستند.
کد خبر: ۹۰۷۰۸۳۴
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

فعالیت 3 موکب طی اربعین حسینی در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سعید کتابی در آیین آغاز به کار موکب شهرستان ملایر، ضمن تقدیر از زحمات مجریان این موکب اظهار داشت: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) سعادتی است که نصیب هرکسی نمی‌شود.

وی افزود: در زیرمجموعه جلسات ستاد اربعین 9 کمیته شکل گرفت و دستگاه‌های اداری شهرستان برحسب وظیفه‌ای که دارند پای‌کار آمدند و با کمک‌های خوب مردمی این موکب چند سال است که فعالیت می‌کند و افتخار خدمت‌رسانی به زائرا ن را دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی شهرستان ملایر تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین مبنی بر تجمیع موکب‌ها، موکب اصلی شهرستان ملایر همین موکب است اما دو موکب فرعی در مسیر ملایر به نهاوند در این ایام فعال هستند.

وی اظهار داشت: در این موکب با همکاری تعدادی از ادارات شهرستان و همچنین کمک‌های مردمی سه وعده‌غذا به زائرانی که از این مسیر عبور می‌کنند داده می‌شود.

کتابی با اشاره به خدمات جانبی در این موکب افزود: خدمات جانبی همچون، حضور روحانی و پاسخگویی به مسائل شرعی و وجود امکانات بهداشتی در این موکب علاوه بر پُخت غذا، باعث رضایت حداکثری زائران در سال‌های گذشته از این موکب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 100 هزار پُرس غذای گرم بین زائران توزیع‌شده است که در این زمینه در نوع خود بی‌نظیر است.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ملایر با اشاره به وجود خیرین بزرگ در این شهرستان، افزود: یکی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان اداره اوقاف و امور خیریه است که امسال ورود خوبی داشته است و کمک‌های مناسبی را در برپایی موکب داشته است.

وی یادآور شد: چند مکان نیز به‌عنوان اسکان اضطراری برای زائران در نظر گرفته و تجهیز شده است که در صورت لزوم بتوانیم از این مکان‌ها استفاده کنیم.

کتابی در پایان بیان داشت: پس از اربعین و برگشت زائران و با توجه به این‌که لاین عبور زائران عوض خواهد شد، تمهیدات لازم اندیشیده شده است و این موکب به روستای جوراب منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات