خبرهای داغ:
استاندار همدان با اشاره به اینکه گردشگری مسیری برای تداوم صلح پایدار در جهان است، گفت: معتقدیم هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع برقراری ارتباط بین مردم جهان شود به طوری که مردم ایران همواره در تمدن جهان نقش‌آفرین بودند و این مهم را با ارتباط بین المللی و به خصوص از مسیر گردشگری ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۹۰۷۶۵۹۸
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

گردشگری مسیری برای تداوم صلح پایدار در جهانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در مراسم افتتاحیه رسمی چهلمین اجلاس جهانی گردشگری  ضمن ابراز خرسندی از میزبانی استان همدان در برگزاری اجلاس به  تاریخ و تمدن همدان اشاره و اظهار کرد: همدان 500 سال پایتخت امپراتور بزرگ بوده و دارای ظرفیت‌های بسیار است که باید به دنیا بشناسانیم.

وی با اشاره به دو رویداد مهم 2018 در همدان در  پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی و میزبان چهلمین اجلاس جهانی  گردشگری عنوان کرد: بسیار خوشحالم که عمر حقیر این اجازه را به من داد که در این اجلاس حضور داشته و بتوانم به عنوان میزبان در خدمت باشم.

استاندار همدان با قدردانی از حضور دبیرکل سازمان گردشگری در همدان با بیان اینکه وی در اکثر اجلاس‌های وابسته به گردشگری در کشورها کمتر حضور می‌یابند، گفت:  ایشان این افتخار را  به ایران و همدان بزرگ دادند که جای قدردانی است.

وی با تشریح اهداف برگزاری اجلاس با تاکید بر اینکه کشور ایران از گردشگری  به دنبال تعاملات بین المللی و ارسال پیام صلح برای مردم دنیا است، افزود: این مهم بسیار ارزشمند است.

نیکبخت با اشاره به جایگاه استان همدان در حوزه گردشگری با بیان اینکه صنعت گردشگری اولویت و محور توسعه استان است، بیان داشت: حضور همدان در سازمان گردشگی با سه عضو نشان از جایگاه خاص و ویژه این استان در صنعت گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه همدان استانی تاریخی و موثر در تاریخ  و تحولات جهان به خصوص در حوزه علم و اندیشه بوده و هست، گفت: روزی  دنیا همدان را با عالمانی بزرگ همچون بوعلی سینا می‌شناخت اما امروزعلاوه بر معرفی با بوعلی بزرگ محل فعالیت دانشگاه بین‌المللی 8 D است به طوری که دانشگاه‌های همدان آمادگی پذیرش دانشجویان از تمام کشورها برای تعامل علمی را دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه توجه به صنعت گردشگری در همدان از 5 سال پیش با مطالعات صورت گرفته در صنعت گردشگری و  انتخاب گردشگری به عنوان اولویت و محور توسعه استان آغاز شد، تصریح کرد: در این راستا اقدامات بزرگی همچون تعامل با کشورهای خارجی و برگزاری همایش‌های بین‌المللی، توسعه زیرساخت‌ها، افزایش هتل‌ها و بوم‌گردی‌ها انجام گرفت.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و 800 اثر تاریخی و صنایع دستی متنوع و جذاب در استان همدان، با تاکید بر اینکه بهترین شرایط توسعه گردشگری در استان مهیاست، عنوان کرد: آب و هوای مطبوع همدان، طبیعت منحصر به فرد، شهرت جهانی، وجود اندیشمندان و فاخران و داشتن مردمی مهمان نواز بهترین شرایط برای توسعه گردشگری در همدان را فراهم آورده است.

نیکبخت با تاکید بر اینکه استان همدان برای حفاظت از محیط زیست به توسعه صنعت گردشگری توجه ویژه دارد، افزود: توسعه‌ای که با گردشگری همراه باشد محیط زیست را حفظ می‌کند که با این نگاه در مسیر زیرساخت‌های لازم در راستای توسعه گردشگری ایجاد  شد، به طوری که در حوزه برندسازی ورود پیدا کرد.

وی به برندهای  شهر جهانی سفال، شهر ملی مبل و منبت  اشاره و تصریح کرد: تدفین چند تن از پیامبران الهی در این منطقه مانند حیقوق نبی از دیگر ظرفیت‌های این استان است.

استاندار همدان با تشریح ظرفیت‌های استان برای پذیرایی از تمام گردشگران جهانی بیان کرد: در حوزه گردشگری آماده همکاری با تمام شرکت‌های بین‌المللی در کشورهای مختلف هستیم و امنیت سرمایه‌گذاری آنها را تضمین می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در  ایران و به خصوص در همدان تضمین شده است، از سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایجاده شده در صنعت برق در استان همدان سخن به میان آورد و ادامه داد: به دلیل امنیت سرمایه گذاری، سرمایه‌های خارجی خوبی همچون 200مگاوات نیروگاه خورشیدی و ظرفیت‌سنجی و آماده بودن اجرای 800 مگاوات نیروگاه خورشیدی را در همدان دارا است.

نیکبخت با اشاره به اینکه گردشگری مسیری برای تداوم صلح پایدار در جهان است، یادآور شد: معتقدیم هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع برقراری ارتباط بین مردم جهان شود به طوری که مردم ایران همواره در تمدن جهان نقش‌آفرین بودند و این مهم را با ارتباط بین المللی و به خصوص از مسیر گردشگری ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه ایران علاقه به جنگ ندارد اما سلطه و زور را از هیچ کس نمی‌پذیرد، تصریح کرد: مردم ایران در هر شرایطی آماده دفاع از کشور و آرمان‌های انقلاب هستند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه امروز باید خاورمیانه و غرب آسیا به داشتن ایران با ثبات و با آرامش افتخار کند، به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اشاره کرد و یادآور شد: ما تحریم‌های اعلام شده از سوی ترامپ را غیر قانونی، ظالمانه و اقدامی یکجانبه و بر خلاف روند صلح جهانی می‌دانیم  و از همه کشورهای و فعالان بخش خصوصی انتطار داریم با چند جانبه‌گرایی و تداوم همکاری‌ها این تحریم‌ها را به رسمیت نشناخته و در کنار ملت ایران  مقابله برای یک جانبه‌گری آمریکا را فریاد کند.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات