خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان از پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در راستای اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۲۴۰۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸

پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در همدان/اعزام 427 گروه جهادی به مناطق محرومبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شهرام صادقی در مجمع جهادگران بسیجی در تشریح فعالیت‌های یک ساله سازمان بسیج سازندگی استان همدان اظهار کرد: بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف و در سه بخش عمده فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی، اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی فعالیت تاثیرگذاری انجام داده است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در عرصه‌ها و اقشار مختلف توانسته گروه‌های جهادی را تشکیل دهد، گفت: گروه‌های جهادی از اقشار مختلف بسیج برای خدمت‌رسانی در مناطق محروم سازماندهی و پشتیبانی شدند که در این راستا برخی مدیران و دستگاه‌های اجرایی گروه‌های جهادی را به خوبی حمایت کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان به وجود 400 گروه جهادی در سطح استان اشاره و عنوان کرد: در همه قشرهای بسیج گروه‌های جهادی ایجاد شده که خدمات تخصصی نیز ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه امسال 427 گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام‌ شدند، افزود: این گروه‌ها به بیش از 400 هزار نفر در مناطق محرم خدمت‌رسانی کردند.

صادقی به فعالیت گروه‌های جهادی در رزمایش محمد رسول الله (ص) 2 اشاره و عنوان کرد: طی این رزمایش، ویزیت رایگان برای 8 هزار و 900 نفر توسط پزشکان عمومی، یک هزار و 750 نفر توسط پزشکان متخصص، یک هزار و 100 نفر توسط دندانپزشک و 600 نفر نیز از اقشار مختلف مردم در درمانگاه‌های سپاه انصارالحسین(ع) خدمات رایگان پزشکی دریافت کردند.

وی  به توزیع 7 هزار بسته حمایتی، فرهنگی، غذایی، لوزام التحریر و تأمین 18 سری جهیزیه در بین محرومین و نیازمندان استان  اشاره و تصریح کرد: امسال نیز 176 پروژه کوچک و زودبازده در بخش عمرانی در سراسر استان و مناطق حاشیه‌ای و روستاهای محروم با کمترین هزینه آغاز شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان از هشت پروژه آبرسانی به روستاهای محروم، احداث 9 باب خانه عالم، احداث چهار سالن ورزشی، ساخت 62 خانه برای محرومان، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و کارآفرینی برای 5 هزار نفر خبر داد و بیان کرد: علاوه بر این 47 مدرسه نیز بازسازی و زیباسازی شد به طوری که تمام این پروژه‌ها با کمترین هزینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه رویکرد بسیج سازندگی در حوزه خدمت رسانی، ایجاد اشتغال و تامین معیشت نیازمندان است، گفت: بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد و اشتغالزایی از زمانی که موضوع اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری مطرح شد به صورت ویژه در  این عرصه  وارد شد.

صادقی از پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در راستای اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی طی سال جاری خبر داد و یادآور شد: برای 194 نفر در حوزه افراد بهبود یافته درگیر اعتیاد شغل ایجاد شد.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به خدمات ارائه شده توسط گروه‌های جهادی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، به ارسال 150 کامیون مواد غذایی به این مناطق اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا مردم همدان به خوبی پای کار آمدند به طوری که با پشتیبانی مردم در حوزه اسکان اضطراری 220 چادر، بیش از 12 هزار تخته پتو، بیش از یک هزار و 500 وسیله گرمایشی، 10هزار بسته پوشاک، 20 هزار اقلام بهداشتی و درمانی و ده‌ها تن مواد غذایی  در بین مردم زلزله زده توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان بر لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی از فعالیت‌های جهادی جوانان در مناطق محروم تاکید و بیان کرد: مسئولین بدانند جوانان جهادگر بدون هیچ چشم داشتی آماده کار هستند اما چون دستشان خالی است، برای اینکه کارها پیش برود نیاز است تا از آنها حمایت شود.

وی ضمن تقدیر از اقدامات جهادگران با بیان اینکه توان و انرژی برای انجام فعالیت‌های جهادی در جوانان جهادگر مشاهده می‌شود، یادآور شد: با توجه به اینکه نیاز امروز جامعه نیاز اقتصادی و معیشت است، باید گروه‌های جهادی در راستای توانمندسازی مردم  به سمت فعالیت‌های اقتصادی و اقداماتی که می‌تواند نیاز اقتصادی و معیشت مردم را برطرف کند حرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات