5 درسی که فصل پاییز از زندگی به ما می آموزد
فصل پاییز برای هرکسی یک حس و حالی دارد، برخی آن را فصل تنهایی و بغض می دانند، بعضی فصل عاشقی و عده ای هم این فصل را فصلِ آب و هوای غیر منتظره می دانند که گاهی بارانی و گاهی آفتابی است اما این فصل با همه خوبی ها و بدی هایش درس هایی به ما می دهد...
کد خبر: ۹۰۸۵۴۸۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

پاییز فصلی است که در آن برگ های درختان زرد و گاهی هم قرمز و قهوه ای می شوند. همان فصلی که برگ درختان می ریزد و در زیر پای رهگذران خش خش می کند.

پاییز شاید همان فصل غفلت و شاید هم فصل هوشیاری و تدبر است؛ چه فرقی می کند که در پاییز خواب باشی یا بیدار مهم این است که پاییز کار خودش را می کند. به دقت تمام شهر را با برگ های زرد و سرخ و قهوه ای اش نقاشی می کند و گاهی هم با قطرات نم نم و یا شرشر باران و باد جلوه ای دیگر به شهر می دهد و اما شما ساعت ها از پنجره ی اتاق به زیبایی های این فصل نگاه می کنید و خسته نمی شوید اما خوب است در لا به لای این نگاه کردن ها کمی تامل کنیم و از پاییز درس هایی بگیریم:

1. تغییر را درک کنید
اول از همه، پاییز به ما یادآور می شود که همه چیز در زندگی در حال تغییر است و برای حرکت به سمت آینده، ما باید تغییر را بپذیریم.

هنگامی که ما درختان خشک و بدون برگ و آسمان غم انگیز را می بینیم ممکن است احساس کنیم که همه چیز در این فصل در حال مرگ است اما آیا عجیب نیست که یک درخت که برگ هایش در حال مرگ است، می تواند بسیار زیبا باشد؟ تغییر نشان می دهد که گاهی حتی مرگ زیبا است؛ همچنین باید دقت کرد که بدون این تغییرات هیچ بهار و تابستانی وجود نخواهد داشت و طبیعت، این مرگ موقت را در بهار زنده می کند؛ این دقیقا همان چیزی است که ما باید یاد بگیریم که هر تغییری در زندگی مثبت نیست و برای گذر از یک دوره ای لازم است تا درد و بحرانی را تحمل کنیم و متوجه شویم که هر تغییر برای بهتر شدن است.

2-بیاموزید که گذشته ها را فراموش کنید
در فصل پاییز درختان برگ ها و طراوت خود را در تابستان جا می گذارند و به نوعی این فصل برای کسانی که معلق در گذشته هستند بسیار مهم است. در واقع این فصل یک درس بزرگ به ما می دهد که به یاد داشته باشیم که اگر ما اجازه ندهیم که همه چیز در گذشته بماند، رشد شخصی ما متوقف می شود و ما در نهایت در زندگی خود گیر می کنیم لذا پاییز به ما نشان می دهد که چقدر زیباست که چیزها را در گذشته بگذاریم و بگذریم...

3-خود را با شرایط هماهنگ کنید
فصل پاییز یکی از فصل هایی که شما به شدت تحت تاثیر محیط طبیعی قرار می گیرید؛ این فصل سال تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی ما دارد به طوری که اگر شما با بیماری روانی یا بیماری مزمن برخورد کنید کاملا متوجه خواهید شد که احوال در این فصل بدتر می شود اما پاییز تنها بر بیماران روحی و روانی تاثیر نمی گذارد بلکه حتی اگر شما یک فرد سالم هم باشید به طور ناگزیر تغییر فصل ها بر شما تاثیر می گذارد. مثلا در بهار یک احساس طراوت و زنده شدن به انسان دست می دهد و در پاییز ما در حال تجربه ی کاهش انرژی و خلق و خو هستیم و احساس تنبلی و خستگی می کنیم اما نکته ی مهم این است که ما بتوانیم خود را با محیط طبیعی و شرایط پیرامون مان هماهنگ کنیم.

4-از چیزهای کوچک در زندگی لذت ببرید
فصل پاییز به ما فرصت قدردانی از چیزهای کوچک در زندگی را می دهد. در هوای سرد پاییز، چیزهای ساده و کوچکی مثل یک فنجان چای معطر گرم، یک پتو گرم، یک کتاب خوب و... می تواند باعث شود که ما واقعا خوشحال باشیم در واقع گاهی تغییرات در زندگی باعث می شود شما شادی های کوچک را درک نکنید اما تغییر فصل ها از جمله پاییز نشان می دهد که می توان از تغییرات زندگی با همه سختی هایش گذر کرد و در عوض چیزهای دیگری را دوست داشت.

این پاییز هم می گذرد و به زودی زمستان از راه می رسد و درختان را خشک، شکننده و آسیب پذیر می کند؛ درست مانند وقتی که خداوند ما را به چیزی تسلیم می کند و ما اغلب احساس آسیب پذیری می کنیم. گاهی زمستان طولانی تر از آن می شود که ماآان را می خواهیم؛ سردی آن گاهی تا استخوان می رسد ،شاخه ها را خم می کند اما در واقع خداوند با این بادهای سخت شاخه ی درختان را برای آمدن بهار قوی می کند تا رنگ های درخشانی از شاخه ها شکوفا شود اما اتفاقات و سختی هایی هم که در زندگی برایمان پیش می آید درست مانند سردی زمستان است که خداوند با سختی انسان ها را برای آینده ی بهتر آماده می کند لذا از فصل های سال درس بگیرید و آنها را در زندگی اجرا کنید...

منبع:تبیان

ترجمه شده از مقاله ی«5 Lessons the Fall Season Teaches Us about Life» که در سایتlearning-mindمنتشر شده است

ارسال نظرات