مسئول مرکز فرهنگی خواهران شاغل در سپاه تهران بزرگ:

حیات حضرت زهرا(س) خط بطلانی بر بنیان های فمینیستی است

مسئول مرکز فرهنگی خواهران شاغل در سپاه تهران بزرگ همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و در مراسم بزرگداشت روز زن گفت: با نگرشی در زندگی گوهربار حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س)، مشاهده می کنیم که این بزرگواران گذشته از ایفای شایسته نقش مادری و همسری در منزل، در عرصه های اجتماعی نیز فعالیت های مثمر ثمری داشته اند.
کد خبر: ۹۱۱۶۲۰۹
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، خواهرمستوفی، مسئول مرکز فرهنگی خواهران شاغل در سپاه تهران بزرگ همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و در مراسم بزرگداشت روز زن و جشن میلاد کوثر اظهار داشت: در والا بودن جایگاه و عظمت زنان همین بس که ایشان حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی بی نظیر و بی بدیل خویش اختیار کرده اند لذا بر ماست که سبک زندگی کریمانه ی این بانوی بزرگوار را که قرن ها پیش همچون اسوه ی حسنه برایمان به یادگار مانده است، در زندگی امروزمان معاصر سازی کنیم.

وی ضمن بیان اهمیت نقش زنان در عرصه های اجتماعی، ابراز داشت: نقش زنانی که امروز در عرصه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ...  فعالیت دارند، به مراتب مهمتر و سنگین تر است. این مسئله به معنای بی اهمیت جلوه دادن نقش بانوان خانه دار نیست اما به هرحال بانوانی که علاوه بر مسئولیت های درون خانه، در سِمت های اجتماعی نیز نقش ایفا می کنند، مسئولیت شان بیشتر و بعضا دشوارتر خواهد بود.

وی ادامه داد: در عین حال، هنگامی که فرزندان در سطوح مختلف اجتماعی نظیر دانشگاه ها حاضر می شوند، نیاز به خوراک فرهنگی دارند، به همین سبب بانوانی که هم نقش مادر را ایفا می کنند و هم نقش و سمت اجتماعی دارند، بهتر می توانند تعهدات و وظایف تربیتی فرزندان را در مسائل فرهنگی، سیاسی و … ایفا کنند.

مسئول مرکز فرهنگی خواهران شاغل در سپاه تهران بزرگ فعالیت بانوان ایرانی در عرصه های مختلف را پاسخی محکم بر دهان تئوریسین های فمینیست دانست و گفت: غربی ها همواره جامعه ایران را به بهانه عدم رعایت حقوق سیاسی و اجرایی بانوان محکوم می کنند و همواره سعی دارند این مساله را به بانوان ایرانی القا کنند که آنان هیچ اختیاری از خود ندارند در حالی که واقعیت اینست که این نوع نگاه شاید مربوط به روزگاران کهن قدیمی بوده که بر اساس آن بانوان محصور در خانه بودند و با اندک نگرشی بر زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) مشاهده می کنیم که این بزرگواران گذشته از ایفای شایسته نقش مادری و همسری در منزل، در عرصه های اجتماعی نیز فعالیت های مثمر ثمری داشته اند.

مستوفی در بیان مصادیق این نقش آفرینی ها گفت: مواردی همچون خطبه عیادت از سوی حضرت زهرا (س) و خطبه رسای حضرت زینب(س) در برابر یزید همگی نشان از جایگاه والای آن دو بانوی بزرگوار در عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی عصر خود بوده است، لذا می بایست با الگو پذیری از آن دو بانوی کریمه، چنین ویژگی هایی را به بانوان ایرانی تعلیم و تعمیم داده و سپس در عرصه اجتماع توسعه بدهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است این شبهه را در بین بانوان ما مرسوم کنند که آنان در عرصه های اجتماعی و خارج از خانه فاقد کارایی هستند، در حالی که به تعبیر بنده این مسئله نه تنها تهدیدی برای بانوان به شمار نمی رود، بلکه خود فرصتی بزرگ محسوب می شود. چرا که با وجود این همه مشکلات و معضلات فرهنگی موجود در جامعه نظیر مشکلات موجود در فضای مجازی، حضور و فعالیت بانوان و مادران در منزل می تواند جلوی بسیاری از تهدیدات و مشکلات پیش روی فرزندان ما را بگیرد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار