خبرهای داغ:
مدیر حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: خرید و فروش گونه‌های جانوری در ایام عید خلاف قوانین زیست محیطی است.
کد خبر: ۹۱۱۸۲۲۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴

خرید و فروش گونه‌های جانوری در ایام عید خلاف قوانین زیست محیطی استعباس نجاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: برخی افراد سودجو در آستانه سال نو اقدام به خرید و فروش گونه‌های مختلف جانوری از جمله خرگوش، کبک، لاک‌پشت برکه‌ای، سمندر و مار در اماکن عمومی می‌کنند.

وی افزود: این امر خلاف قوانین و مقررات محیط زیست است و کسانی که اقدام به این امر کنند مورد پیگرد قرار گرفته و با آنها برخورد قانونی خواهد شد و علاوه بر تشکیل پرونده قضائی، ضرر و زیان ناشی از زنده‌گیری جانوران وحشی از آن‌ها نیز اخذ می‌شود.

مدیر حفاظت محیط زیست نهاوند تاکید کرد: خرید و فروش گونه‌های غیربومی بدون مجوز سازمان محیط زیست نیز تخلف محسوب می‌شود و در مراجع قضائی قابل پیگیری است.

وی از شهروندان خواست گزارش هرگونه تخریب محیط زیست و خرید و فروش جانوران وحشی را با شماره تلفن 1540 به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستانها اطلاع دهند.

نجاری در ادامه از مشارکت این اداره در طرح نوروزی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خبر داد و افزود: تمهیدات لازم برای ارائه تسهیلات به گردشگران نوروزی از قبیل معرفی مناطق و گردشگاهها، راهنمایی‌ها و توصیه‌های زیست محیطی و اسکان فراهم شده است.

وی از ارسال پیامک‌های زیست محیطی، توزیع بروشور و نصب پلاکارهای زیست محیطی، گشت و کنترل مناطق توسط محیط‌بانان و توصیه‌های زیست محیطی به مسافران را از جمله برنامه‌های نوروزی این اداره عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات