خبرهای داغ:
استاندار همدان وجود وحدت و همدلی در مجموعه استان را بستری مناسب برای فعالیت رو به جلو دانست و با اشاره به جایگاه ویژه ملایر گفت: این شهرستان سابقه درخشانی در طول تاریخ دارد.
کد خبر: ۹۱۱۸۲۳۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲

وجود وحدت و همدلی در استان بستری مناسب برای فعالیت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید سعید شاهرخی در یازدهمین جلسه اعضای شورای برنامه‌ریزی توسعه استان همدان در شهرستان ملایر اظهار داشت: با توجه به وجود طرح‌های نیمه کاره بسیار، منابع و ظرفیت‌ها را در سطح استان تفکیک و به مدیران الزام کرده‌ایم که طی سه سال از عمر خدمتی دولت این طرح‌ها اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه برای اتمام این طرح‌ها در قالب سند راهبردی استان باید انقلابی کار کنیم، افزود: باید شبانه‌روزی کار کنیم و یک نهضت انقلابی به راه بیفتد.

استاندار همدان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد: برای تحقق و اجرای سند راهبردی توسعه استان مدیرانی پا به کار می‌خواهیم و در این رابطه مدیران ناکارآمد را برنمی‌تابیم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه حرکت سیستمی برای تحقق این هدف بزرگ ایجاد شود گفت: در حال حاضر ما در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و باید به این باور برسیم که هر جا کوتاهی کنیم، حفره های بزرگی ایجاد می شود که قابل جبران نیست.

وی ادامه داد: برای اجرای سند راهبردی توسعه استان برنامه ریزی صورت گرفته و منابع تامین شده است و با تعیین طرح های شاخص در هر نقطه از استان، هر دستگاهی مکلف به اجرای این طرح ها است.

استاندار همدان محور ملایر، سه راهی بروجرد را یکی از نقاط حادثه خیز استان دانست و تاکید کرد: طرح اصلاح این نقطه باید در بهار سال آینده به اتمام برسد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه تعهدات ما برای سال 98 باید عملیاتی شود، بیان کرد: مصمم به اجرای طرح‌ها و برنامه توسعه استان همدان هستیم و هیچ کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

وی اظهار داشت: ما به دنبال توسعه متوازن استان هستیم و برای اجرای این طرح ها باید از منابع بهترین استفاده را برده و آنها را صرف طرح هایی کنیم که بهترین خدمات را برای مردم به دنبال دارد.

استاندار همدان افزود: تیم ویژه‌ای را در نظر می‌گیریم تا میزان پیشرفت این برنامه‌ها و طرح‌ها را رصد کند.

شاهرخی با اشاره به اقدامات اثرگذار در استان همدان یادآور شد: اگر امروز 15 هزار میلیارد ریال اعتبار در جهت اجرای طرح های صنعتی در شهرستان ملایر تامین می شود، حاصل زحمات تیم مدیریتی استان در گذشته با مدیریت «محمدناصر نیکبخت» است.

وی خاطرنشان کرد: با تأسی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید، اولویت مهم ما در استان توجه به معیشت، اشتغال و تولید است و این امر جز با توجه به تولید، تولیدکنندگان و حمایت از بخش خصوصی محقق نمی‌شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه در جذب سرمایه‌گذار باید تجدیدنظری در شیوه کار صورت گیرد، افزود: راه عبور از مشکلات کنونی این است که زیر پای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنیم و روند را برای ورود سرمایه‌گذاران آسان‌سازی کنیم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه مدیران باید از نزدیک مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی و پیگیری کنند، گفت: مدیران موظف هستند مشکلات را در خود شهرستان ها حل کنند و اجازه ندهند این مسایل به استان کشیده شود.

وی ادامه داد: مدیران کل استان به مدیران شهرستانی تفویض اختیار دهند و با رها کردن میز کار، حداقل هر 45 روز یکبار با حضور در شهرستان ها، در جریان مسایل و مشکلات قرار گیرند.

استاندار همدان ارتباط موثر با رسانه ها با هر نوع نگاه و تفکر، مطبوعات و صدا و سیمای مرکز استان را یکی از اولویت‌های کاری مدیران برشمرد و ضمن سپاس از تلاش خبرنگاران از مدیران درخواست کرد: رسانه‌ها را جدی بگیرید و از این ظرفیت بهترین استفاده را داشته باشید.

شاهرخی با بیان اینکه مصمم به تداوم برگزاری جلسه‌های استانی در سایر شهرستان های استان هستیم، گفت: مردم مستحق بهترین خدمات هستند و با همدلی و وحدت به طور قطع با موفقیت از این شرایط عبور می‌کنیم.

وی همچنین با تبریک آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، منابع طبیعی را به عنوان یک ثروت ملی بی بدیل، نیاز اساسی زیست دانست و افزود: باید زمینه سازی کنیم تا خود مردم منابع طبیعی را حفظ و نگهداری کنند و این نیاز به فرهنگ سازی و گسترش سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست دارد.

استاندار همدان با اشاره به فرا رسیدن جشن نیکوکاری، خواستار توجه جدی مدیران به طبقه محروم استان شد و بیان کرد: از هم اکنون تا شب عید در نظر داریم یک هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان توسط مدیران مورد تفقد و دلجویی و کمک قرار گیرند و با حضور در منازل آنها مشکلات نیز بررسی و به ما اعلام شود.

شاهرخی وجود وحدت و همدلی در مجموعه استان را بستری مناسب برای فعالیت رو به جلو دانست و با اشاره به جایگاه ویژه ملایر گفت: این شهرستان سابقه درخشانی در طول تاریخ دارد و وجود مردمی سختکوش، متدین و با فرهنگ وجه تمایز این شهرستان است.

وی ادامه داد: خدمت به مردم در هر جایگاهی، معامله با خدا است و باید ایثارگرانه و عاشقانه در خدمت به مردم باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات