خبرهای داغ:
راوی کتاب «مهمان صخره‌ها»:

شهید «هادی‌مقدم» اسوه عشق به خانواده، وطن و نیروی هوایی بود

راوی کتاب «مهمان صخره‌ها» با تشریح ویژگی‌های اخلاقی شهید «سعید هادی مقدم» ابراز کرد: ایشان علاقه خاصی به خانواده‌اش داشت و می‎توان وی را اسوه عشق به خانواده، وطن و نیروی هوایی معرفی کرد.
کد خبر: ۹۱۱۹۴۰۱
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲

شهید «هادی‌مقدم» اسوه عشق به خانواده، وطن و نیروی هوایی بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراسم بزرگداشت شهید شاخص ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 97، خلبان شهید «سعید هادی مقدم»، امروز با حضور فرماندهان نظامی، مسئولان و اقشار مختلف مردم در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

سرهنگ محمد غلامحسینی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: خوشحالم پس از35 سال فرصتی پیش آمد تا درباره شهید «سعید هادی مقدم» صحبت کنم، مراسمی که امروز برگزاری آن توانست این فراموشی را جبران کند.

وی با اشاره به سخنان چرچیل نخست وزیر انگستان در زمان جنگ جهانی دوم و تجلیل از نیروی هوایی این کشور برای مقابله با دشمنان گفت: آن زمان چرچیل در یک سخنرانی کاملاً حماسی اعلام کرد «هیچ گاه در طول تاریخ یک ملت چنین مدیون قشری کوچک نبوده است» جمله‌ای که اگر امروز ما در وصف رزمندگانمان در عرصه نیروی هوایی بگوییم اغراق نکرده‌ایم.

همرزم شهید «هادی مقدم» با بیان اینکه در زمان جنگ ما در بدترین شرایط قرار داشتیم چراکه فرماندهی از بین رفته بود، عنوان کرد: در همین شرایط بود که عراق توانست بدون هیچ مانعی وارد دشت خوزستان شده و آن منطقه را به تصرف خود درآورد اتفاقی که اگر نیروی هوایی در برابر آن نمی‌ایستاد معلوم نبود چه اتفاقات دیگری رخ دهد.

وی با اشاره به نقش نیروی هوایی در از بین بردن جنگنده‌های هوایی دشمن در اوایل جنگ گفت: وقتی در روز جمعه سال 61 نماز جمعه همدان بمباران و خسارات جانی بسیاری به مردم وارد شد از ما خواستند که با انجام عملیات‌ هوایی امنیت را برای برگزاری نماز جمعه در این منطقه ایجاد کنیم، مأموریتی که به من و شهید «سعید هادی مقدم» محول شد.

راوی کتاب «مهمان صخره‌ها» با تشریح ویژگی‌های اخلاقی شهید «هادی مقدم» ابراز کرد: ایشان علاقه خاصی به خانواده‌اش داشت و می‎توان وی را اسوه عشق به خانواده، وطن و نیروی هوایی معرفی کرد.

وی با اشاره به ماجرای روز شهادت شهید «هادی مقدم» تصریح کرد: هنگام پرواز رادار سوباشی ما را از وجود جنگنده‌های دشمن مطلع کرد، جنگنده‌هایی که با آنان 70 تا 80 مایل فاصله داشتیم.

غلامحسینی افزود: پس از بمباران مقرها و اسکادران نیروی هوایی عراق توسط جمهوری اسلامی ایران که سبب فلج شدن چند ماهه آنها شده بود ارتش عراق توانسته بود اسکاداران هوایی خود را نوسازی کرده و جنگنده های میراژ و مینگ را به کار گیرد.

وی گفت: روز گشت زنی وقتی متوجه وجود دو جنگنده میراژ در آسمان شدیم تصمیم گرفتیم به آنها حمله کنیم چرا که شهید «هادی مقدم» با آن شجاعت فوق العاده‌اش گفت اگر ما به آنها حمله نکنیم آنها حمله کرده و  به اهداف خود می‌رسند.

همرزم شهید «هادی مقدم» با تشریح چگونگی درگیری جنگنده‌های ایرانی با میراژهای عراقی عنوان کرد: ما توانستیم یکی از جنگنده‌ها را نابود کنیم اما بلافاصله هواپیمای ما مود اصابت موشک جنگنده دشمن قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هنگام آتش گرفتن جنگنده مجبور به ایجکت شدم و گمان کردم شهید «هادی مقدم» نیز ایجکت کرده است، افزود: براثر حادثه پای راست، دست و ترقوه سمت چپ و همچنین ابروهایم شکسته بود اما با همین وضعیت و البته مشکلات بسیار توانستم در منطقه کوهستانی کردستان فرود بیایم.

راوی کتاب «مهمان صخره‌ها» با اشاره به اینکه هنگام فرود توسط نیروهای کومله به اسارت درآمدم و پس از 48 ساعت متوجه شدم شهید «هادی مقدم» به شهادت رسیده است، ابراز کرد: از یکی از اعضای گروهک کومله پرسیدم «که آیا تو شهید هادی مقدم را دیدی» گفت «بله، خودم جسد وی را از هواپیما خارج کرده، غسل و کفن کردم و به خاک سپردم و برای اینکه مزارش مشخص باشد با چند سنگ و باقی مانده هواپیما نشانه گذاری‌اش کردم».

وی با بیان اینکه پس از آزادی و بازگشت به وطن با ارائه گزارشی به بازرسی نیروی هوایی موضوع را به آنها اعلام کردم، مطرح کرد: پس از اتمام جنگ در سال 68 و پاکسازی، توانستیم منطقه پیکر شهید «هادی مقدم» را به وطن بازگردانده و در ملایر زادگاه وی به خاک بسپاریم.

همرزم شهید «هادی مقدم» تصریح کرد: شهید «سعید هادی مقدم» از جمله قهرمانان و کسانی است که دلش برای کشور و ملت می‌سوخت فردی که حس نوع‌دوستی وی بی نظیر بود.

در پایان این مراسم از همسر شهید «هادی مقدم»، فرزند وی، سرهنگ «محمد غلامحسینی» همرزم شهید، سرهنگ خلبان «رضا قره‌باغی» و خلبان پیشکسوت «محرمعلی حاجی‌زاده» تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات