خبرهای داغ:

حمل سیمان صادراتی از طریق خطوط ریلی راه آهن شمالشرق (۱)

مدیر کل راه آهن شمالشرق (۱) گفت: طی نشستی راهکار‌های جذب بار و افزایش حمل سیمان از طریق خطوط ریلی توسط این اداره کل مورد ارزیابی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۲۷۶۵۱
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فرشاد زادخور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف راه آهن جذب بار وحمل محموله‌های صادراتی می‌باشد ودر همین راستا طی نشستی با مسئولین کارخانه سیمان جوین راهکار‌های همکاری جهت افزایش میزان بارگیری سیمان از ایستگاه آزادور و فراهم نمودن شرایط حمل محموله سیمان جوین از طریق خطوط ریلی به مقصد کشور‌های آسیای میانه و سایر مقاصد داخلی انجام پذیرفت.
زاد خور ادامه داد: در این نشست مشترک مواردی همچون پیگیری کاهش تعرفه حمل، پیگیری احداث خط آنتنی از ایستگاه آزادور به کارخانه سیمان جوین (مسافت تقریبی ۶ کیلومتر)، واگذاری بیشتر واگن‌های روسی به این اداره کل جهت حمل محموله سیمان صادراتی، ایجاد سکو و مسیر مناسب و نحوه‌ی واگذاری واگن‌ها جهت حمل سیمان مورد بحث وبررسی قرار گرفت.
زاد خور افزود: تقلیل یا جایگزینی ضمانت‌های بانکی به منظور استفاده از واگن‌های امدادی یکی از موارد مورد تقاضای نماینده شرکت سیمان جوین بود.
تصریح می‌شود: محور ریلی تهران-مشهد دارای بیشترین ترافیک قطار‌های مسافری بوده و با تلاش شبانه روزی پرسنل این اداره کل تردد روزانه بیش از ۸۶ رام قطار مسافری را به خود اختصاص داده است؛ اما این مهم باعث غفلت از حمل بار توسط ریل نبوده و با مدیریت سیر قطارها، عملیات بارگیری، تخلیه وحمل انواع محموله‌های باری نیز بطور همزمان در این مسیر در حال انجام است و در سال گذشته، مقدار ۱۲ هزار تن محموله سیمان صادراتی از مبدا ایستگاه جاجرم در حوزه استحفاظی این اداره کل به مقصد کشور‌های آسیای میانه بارگیری وحمل شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار