خبرهای داغ:
مسئول مرکز آرشیو اسناد و مدارک تاریخی شهرستان نهاوند خبر داد
مسئول مرکز آرشیو اسناد و مدارک تاریخی شهرستان نهاوند، گفت: به دلیل عدم حمایت مسؤولان ۱۰ هزار قطعه عکس و سند تاریخی این شهرستان در آستانه نابودی است.
کد خبر: ۹۱۳۱۶۴۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹

۱۰هزار قطعه عکس و سند تاریخی نهاوند در آستانه نابودیعلی نیکجو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با توجه به فعالیت مرکز آرشیو اسناد و مدارک تاریخی نهاوند از سال ۸۲ اظهار کرد: مرکز آرشیو اسناد و مدارک تاریخی نهاوند دارای ۱۰ هزار قطعه اثر تاریخی شامل فیلم، عکس، کتاب، نسخه‌های قدیمی روزنامه‌های مربوط به نهاوند است.

وی ادامه داد: آثار موجود در این مرکز از بدو تأسیس با همکاری مردم و هیأت مؤسس این مرکز جمع‌آوری‌ شده و فعالیت خود را در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) انجام می‌دهد.

مسئول مرکز آرشیو اسناد و مدارک تاریخی نهاوند گفت: این مرکز به‌ عنوان تنها مرکز مردم نهاوند غرب کشور زیرمجموعه انجمن پژوهشگران فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در این مرکز ۷۰۰ جلد کتاب، بیش از ۸ هزار قطعه عکس مربوط به دوران دفاع مقدس، بمباران‌های نهاوند اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری شهرستان، ۱۳۰ فیلم مربوط به دوران جنگ تحمیلی، روزنامه و دست‌نوشته‌های پادشاهان قاجار در سفر به نهاوند جمع‌آوری و نگهداری می‌شود.

نیکجو با اشاره به اینکه این مرکز توسط هیأت‌مدیره متشکل از اساتید و فرهنگیان نهاوند با هدف کمک به تحقیق و پژوهش دایر است، گفت: در حال حاضر اداره ارشاد مکانی برای نگهداری این آثار به این مرکز اختصاص داده اما با توجه به اینکه فضای کافی وجود ندارد امکان قرار دادن این آثار در معرض نمایش وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که این آثار را در آستانه نابودی قرار داده عدم‌حمایت مسؤولان است.

مسئول مرکز آرشیو اسناد و مدارک تاریخی نهاوند تصریح کرد: در این مرکز نوارهای کاست، فیلم ویدئو و تصاویری وجود دارد که با توجه به شرایط نگهداری روزبه‌روز به نابودی نزدیک می‌شوند لذا امیدواریم مسوولان زمینه‌ای برای تبدیل این آثار به فایل‌های قابل ذخیره در حافظه‌های دیجیتال فراهم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات