خبرهای داغ:
مسئول امور روحانیون در سپاه پاسداران گفت: عظمت سپاه به خاطر مربیان عقیدتی و توانمندی‌های معنوی است كه سپاه را سپاه كرده است و دشمن با تمام یال و كوپالش از اسم سپاه می‌ترسد و بعد معنوی، ولایتمداری آن است كه شیطان نتوانسته آن را اشغال کند.
کد خبر: ۹۱۳۳۱۷۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

عظمت سپاه به خاطر مربیان عقیدتی و توانمندی‌های معنوی است/شناخت اندیشه‌های شهید مطهری یك امر واجب استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین طیبی‌فر امروز در همایش حكمت مطهر كه در سالن شهید شهبازی سپاه انصارالحسین(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی، اظهار داشت: شهید مطهری یك اندیشمند به تمام معنای اسلامی بود.

وی گفت: مهم‌ترین نكته‌ای كه این شهید در زندگی تبلیغی و سیاسی خود داشت، شناخت اندیشه‌های انحرافی و اندیشه‌هایی كه اعوجاج و التقاد و همچنین اندیشه‌هایی كه پوسته اسلامی، محتوای لیبرالیستی و سرمایه داری داشت.

مسئول امور روحانیون در سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید مطهری این اندیشه‌ها را خوب شناخت و تحلیل و بیان كرد و به‌خاطر این اندیشه‌ها توسط گروه فرقان به شهادت رسید، ابراز داشت: امروز اندیشه این شهید والامقام برای همه شناخت‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: همچنین شناخت محتوای دینی و به ظاهر اسلامی و اندیشه‌های سرمایه‌داری كه در كشور حاكم است برای شناخت فكری لازم است بنابراین شناخت اندیشه‌های این شهید بزرگوار یك امر واجب و لازم است.

طیبی‌فر در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارك رمضان خاطرنشان كرد: اگر كسی توفیق پیدا كرد بر سفره حق بنشیند و یك لقمه از غذای معنوی میل کند آن لقمه در تمام سلول‌های بدنش جا باز كرده و قطعا هر سالش از سال قبل بهتر خواهد بود؛ مهم این است كه خداوند دو ماه قبل از ماه رمضان را برای انسان‌سازی انسان قرار داده است.

وی با بیان اینکه از خداوند بخواهیم كه در ماه مبارك رمضان در سفره الهی لقمه‌ای الهی برچینیم، عنوان كرد: انسان دو چهره دارد چهره مُلكی و ملكوتی؛ چهره مُلكی را همه دارند و هر كس به شكلی است اما چهره ملكوتی چهره درونی انسان است و گاهی چهره درونی با برونی انسان همخوانی دارد؛ چهره ملكوتی انسان نور دارد و با فعل انسان سروكار دارد.

مسئول امور روحانیون در سپاه پاسداران تصریح كرد: همانگونه كه انسان دارای دو چهره است اعمال او هم دو چهره دارد؛ آن چهره ملكوتی انسان كه از حقیقت عملی انسان سر می زند و انجام می‌شود و حقیقت این اعمال نور می‌شود كه اگر برخلاف آن انجام شود نار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت ملكوتی انسان در دنیا تبدیل به نور می‌شود و در قیامت آن نور متجلی می‌شود.

طیبی‌فر در خصوص وظایف عمده عقیدتی سیاسی گفت: یكی از وظایف ما در عقیدتی سیاسی این است كه بگوییم آن عملی كه حقیقت نور دارد و تفكری كه انسان را در مسیر نور قرار می‌دهد چیست و چه كاری انسان را تبدیل به یك موجود آتشین می‌كند؛ این یك حقیقتی است كه هر روز در زندگی با آن مواجه هستیم.

وی گفت: خداوند وقتی سلسله و كاروان انسانیت را روی كره زمین راه انداخت؛ قبل و بعد از آن یك كارگاه آموزشی برای انسان گذاشت و در آنجا آدم و حوا را آموزش داد كه دشمن او كیست و نحوه دشمنی با او به چه طریق است بنابراین میوه ممنوعه را ایجاد كرد.

مسئول امور روحانیون در سپاه پاسداران با اشاره به كارهایی كه برعهده سپاه است، افزود: دشمن شناسی انسان و نحوه دشمنی دشمن یكی از كارهایی است كه عقیدتی برعهده دارد.

وی یادآور شد: اگر دشمن از راه قلب وارد شود اشغالگری می‌كند، عقیدتی می‌خواهد بگوید مراقب باشید دشمن می‌خواهد وارد شود و در گوشه و كنار فراوان عملیات انجام می‌دهد.

طیبی فر در خصوص عظمت سپاه گفت: عظمت سپاه به خاطر مربیان عقیدتی و توانمندی‌های معنوی است كه سپاه را سپاه كرده است و دشمن با تمام یال و كوپالش از اسم سپاه می‌ترسد و بعد  معنوی، ولایتمداری آن است كه شیطان نتوانسته آن را اشغال کند.

وی ابراز داشت: اگر ما از خودمان مراقبت نكنیم به همان اندازه‌ای كه دشمن داریم به همان اندازه نیز دشمن سرمایه‌گذاری خود را برای ما بیشتر می‌كند بنابراین در مقابل این سرمایه‌گذاری نیاز به برنامه‌های آموزشی و تبلیغی داریم تا بتوانیم در مقابل هجمه‌های دشمن قرار گیریم و دشمن هیچوقت كوتاه نمی‌آید و سپاه را دشمن خود می‌داند.

در پایان این مراسم از مربیان عقیدتی استان همدان تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات