خبرهای داغ:
سال‌هاست مردم انتظار گشایش در اقتصاد کشور را دارند، حال آنکه هزینه‌های جاری به شدت افزایش پیدا کرده و درآمد‌های کنونی، کفاف زندگی روزمره را نمی‌دهد.
کد خبر: ۹۱۳۴۸۵۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

اقتصاد ایران تحمل افزایش قیمت سوخت را نداردبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سال‌هاست مردم انتظار گشایش در اقتصاد کشور را دارند، حال آنکه هزینه‌های جاری به شدت افزایش پیدا کرده و درآمد‌های کنونی، کفاف زندگی روزمره را نمی‌دهد.

حتی افزایش حقوق‌ها نیز در بودجه سال 98 نمی‌تواند بار عمده‌ای را از دوش کارکنان دولت بردارد و چندان به تزریق این پول‌ها به اقتصاد کشور نیز نمی‌توان امید داشت .

همچنین بیشتر حقوق بگیران و کارگران در بازار‌ها سرگردانند تا شاید بتوانند اقلام مورد نیاز خود را با قیمت‌های مناسب تری تهیه کنند؛ اما بیشتر کوشش‌ها به نتیجه نمی‌رسد و باید بهای سنگینی بابت تهیه ملزومات ساده زندگی خود بپردازند.

دولت تدبیر و امید حسن روحانی که روزی با شعار چرخیدن اقتصاد مردم همراه با چرخ صنایع هسته‌ای روی کار آمد با تفکر اقتصاد وارداتی و باز دهه هفتاد دولت سازندگی در سیاست های اقتصادی‌اش با توفیق روبرو نشد و عملاً شکاف اقتصادی بین طبقات جامعه بیش از پیش شد .

در چند روز اخیر گفت و شنودها از افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی است که خود این خبر باعث بهم ریختگی ذهن مردم شد، واقعیت این است اقتصاد بیمار و شکننده ما تحمل افزایش های بعدی قیمت‌ها ناشی از افزایش قیمت سوخت را ندارد و دولت و مجلس باید دقت لازم را در تغییر قیمت‌های احتمالی داشته باشند .

با افزایش قیمت سوخت معیشت قشر کثیری از مردم در خطر خواهد بود و به قطع با وضع رکود تورمی کشور این ضایعه می‌تواند هزینه‌های سنگین اجتماعی، سیاسی و ... برای کشور داشته باشد .

محمود آصفی

انتهای پیام/

ارسال نظرات