مدیرکل زندان‌های همدان گفت: باید بسترهای لازم برای بازگشت زندانیان به جامعه فراهم شود و حل مشکلات زندانیان در زندان‌ها و فراهم شدن زمینه بازگشت مجدد آن ها به جامعه مورد توجه است.
کد خبر: ۹۱۳۵۸۶۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

بسترهای لازم برای بازگشت زندانیان به جامعه فراهم شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان پروین در بازدید از زندان همدان از نزدیک به مسائل و مشکلات زندانیان  شامل مسائل  حقوقی و قضائی، بهداشتی و درمانی و همچنین سایر درخواست‌ها در خصوص تجهیز و تکمیل اجناس فروشگاه، حضور پزشک متخصص در بهداری و تشکیل منظم انجمن NA، رسیدگی کرد.

وی خطاب به زندانیان گفت: در مدتی که در زندان هستند از وقت و توان خود حداکثر استفاده را در خصوص پاکسازی روح و روان، عادت به زندگی سالم و احترام به قوانین و مقررات و احترام به حقوق دیگران برای  شروع یک زندگی سالم و درست در راستای آماده‌سازی خود برای بازگشت به جامعه و کانون خانواده را انجام دهند.

مدیرکل زندان‌های همدان افزود: باید بسترهای لازم برای بازگشت زندانیان به جامعه فراهم شود و حل مشکلات زندانیان در زندان‌ها و فراهم شدن زمینه بازگشت مجدد آن ها به جامعه مورد توجه است.

وی در ادامه از روند بازسازی و تجهیزات سالن ورزشی بازدید و پس از آن از واحد نانوایی، قسمت‌های مختلف آشپزخانه بازدید و به بررسی کیفیت طبخ غذا پرداخته و نکاتی را در برای  افزایش کیفیت آن  عنوان کرد.

پروین در ادامه در جمع کارکنان روانشناس زندان همدان حضور یافت و با تاکید بر رفتار و گفتار معقولانه و بر مبنای منطق و احترام برای ایجاد زمینه حسن اعتماد با زندانیان از آنان خواست به صورت هماهنگ و منسجم عمل کنند.

وی افزود: اثرگذاری و اهمیت کار روانشناسان در زندان بر کسی پوشیده نیست و باید توجه ویژه‌ای به این مقوله شود.

مدیرکل  زندان‌های همدان تاکید کرد: امید دادن و تسکین مددجو در بدو ورود یکی از مهمترین بخش از اقدامات روانشناسان در زندان‌ها است تا ضمن همدردی با وی، راهکارهای درست و اصولی را به مددجو ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: هنر روانشناس در حرف زدن، گفتگو و تاثیر و قدرت نفوذ کلام اوست، سعی کنید طبق الگوی مشخص و با هدف حرکت کنید و در کنار تجربه و محفوظات قبلی، از علم  روز استفاده کنید.

پروین به انتقال تجربیاتی در زمینه الگوی مناسب رفتاری و ایجاد حس احترام متقابل با زندانیان در زندان‌های خراسان شمالی پرداخت و در پایان از روانشناسان خواست از مدل‌های زودبازده برای تاثیر سریع به زندانیان استفاده کنند و از حداکثر انرژی خود در روش‌های مشاوره بهره بجویند تا بدینوسیله موجب کاهش استرس و تنش و رفتارهای پرخطر در زندان شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات