خبرهای داغ:
کارشناس مسائل حقوقی گفت: در بیانیه گام دوم به آحاد جامعه توجه داشته اما نکته قابل توجه این است که این پرچم به دست بانوان است و وظیفه بانوان ما حفظ کیان خانواده همچون سال‌های گذشته است.
کد خبر: ۹۱۴۵۶۲۹
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱

وظیفه بانوان حفظ کیان خانواده است / در بیانیه گام دوم پرچم به‌ دست بانوان استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر شفایی در نشست تخصصی بازخوانی آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبیین گام دوم تحقق آرمان‌ها و بررسی ابعاد ارزشی، سیاسی و حقوقی گام دوم انقلاب که در کانون بسیج به همت حوزه کوثرالنبی(س) سپاه ناحیه همدان برگزار شد، ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران جهان در دو قطب شرق و غرب به‌سر می‌برد و پدیده‌ای به نام جمهوری اسلامی به‌ وجود آمد که تمامی معادلات آنها را بهم ریخت.

وی گفت: امام(ره) در سال 42 جرقه‌های انقلاب را زدند و با همه مشکلاتی که وجود داشت در 22 بهمن 1357 انقلاب به پیروزی رسید.

این کارشناس مسائل حقوقی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران 10 سال با رهبری امام خمینی(ره) و 30 سال با رهبری و زعامت مقام معظم رهبری ادامه یافت و با برنامه و بینشی سیاسی مهندسی کردند و بیانیه‌ای تحت عنوان «گام دوم انقلاب» ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه رخنه‌های معنوی نفوذ پیدا کرد و قدرت استکبار ترک خورد و این ترک روز به روز شکافته شد، ابراز داشت: با به وجود آمدن انقلاب اسلامی در ایران، آمریکا و استکبار جهانی یک لقمه چربی را از دست دادند.

شفایی در ادامه در خصوص دلیل اهمیت بیانیه گام دوم، افزود: رهبر معظم انقلاب به تاریخ ایران مسلط هستند و با شایستگی کامل این بیانیه را مصوب کردند و در 40 سالگی انقلاب صادر شد، در زمانی که دشمنان انقلاب پایان انقلاب را برای خود تخمین می‌زدند.

وی مطرح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب به آحاد بسیاری از افراد جامعه توجه داشته و اعتقاد دارند که انقلاب باید همیشه تازه باشد و شور و شوق و هیجان و صلاحیت‌های جوانی را داشته باشد همانگونه که در اوایل انقلاب کشور را مدیران جوان اداره می‌کردند.

این کارشناس حقوقی در ادامه ابراز داشت: تمام کشورهای جهان برای اینکه قانون اساسی داشته باشند نیازمند یکسری قوانین هستند؛ قوانین و منابع فقه ما کتاب، سنت و اجماع است که تمام فرمایشات رهبری نشأت گرفته از آنها است و آن چیزی که عقلانیت این بیانیه را می‌رساند نگاه رهبری به چالش‌های گذشته است، چراکه مقام معظم رهبری به استقامت تأکید بسیار دارند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در باب دوم انقلاب که همه امکانات خود را برای معنویت بکار ببریم، ابراز داشت: مسئولین کشور و ملت برای رشد فضای اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی همت گمارند چراکه انقلاب ما یک انقلاب دینی بود و با تمام انقلاب‌ها فرق می‌کرد و انقلابیون ما بدون تجربه و معلوماتی مملکت را اداره کردند.

شفایی در خصوص سنگین بودن کفه عدالت و اینکه افراد در برابر قانون مساوی هستند، گفت: حتی رهبر نیز در مقابل قانون مساوی است و عدالت و یکسان بودن افراد و عدم تبعیض در گام دوم دقیقاً با قانون مطابقت دارد.

وی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم به آحاد جامعه توجه داشته اما نکته قابل توجه این است که این پرچم به دست بانوان است، بانوانی که با حضور خود در جبهه، عزیزان خود را در هشت سال دفاع مقدس فدا کردند و در عرصه علمی مقام آوردند و وظیفه بانوان ما حفظ کیان خانواده همچون سال‌های گذشته است و باید آن راه را ادامه دهیم و نگاهی به آینده داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات