خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان شاهرودگفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آینده درخشانی را برای نوجوانان و جوانان با محوریت و اتصال به مسجد رقم می‌زنند.
کد خبر: ۹۱۴۷۵۲۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی، در نشست با سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، با بیان اینکه انجام امور فرهنگی نیازمند همکاری و اتحاد است، افزود: مسئولان با تلاش و همکاری و حساسیت نسبت به کار فرهنگی می‌توانند فعالیت‌های پرثمری را انجام دهند و بدانند که نتایج کار‌های فرهنگی در دراز مدت نمایان می‌شود.
امام جمعه شاهرود، ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی هنری و قرآنی کانون‌های مساجد، اذعان داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجدبا توجه به ظرفیت وپتانسیل کار‌های فرهنگی هنری در مساجد می‌توانند نقش بسیار مهمی را درجذب نوجوانان و جوانان به مساجد داشته باشند.
وی با بیان اینکه یکی از ارکان مهم درمساجد، کانون‌های فرهنگی هنری هستند اضافه کرد: در این چهار دهه انقلاب اسلامی در کلان کشور فراز و نشیب داشته ایم، ولی امروز همه به این نتیجه رسیده اند که باید مسجد محور کار کرد.
امینی زبان هنر را زبان گیرایی برای جذب کودک ونوجوان به مسجد عنوان کرد و گفت: در بخش هنر ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که در مساجد از آن‌ها کمتر استفاده می‌شود.
به گفته امام جمعه شاهرود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در زمینه سرود، تئاتر، مستند سازی و ... فعالیت بیشتری داشته باشند و با حفظ شان مسجد برنامه‌های هنری اجرا شود.
وی با تاکید بر اینکه باید با ایجاد هماهنگی وتوازن دراجرای برنامه در بین نهاد‌های مختلف که در مسجد حضور دارند از موازی کاری‌ها جلوگیری شود افزود: در شهرستان شاهرود با راه اندازیمرکز رسیدگی به امور مساجد هماهنگی لازم در بین دستگاه‌های حاضر در مساجد برنامه‌های خوبی صورت گرفته است.
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز دراین نشست به فلسفه شکل گیری ستاد عالی کانون‌های مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های کانون مساجد در قالب برنامه‌های فرهنگی وهنری اجرا می‌شود.
حجت الاسلام سید علی موسوی با تاکید بر اینکه جذب نوجوانان و جوانان به مسجد از مهمترین اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است گفت: عرصه فرهنگ، حوزه هنر، فضای مجازی و فضای بین الملل محور‌های فعالیت کانون مساجد تعریف شده است.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار ائمه جمعه و امامان جماعات مساجد در جذب و هدایت جوانان به مساجد تصریح کرد: کانون‌های مساجد به حمایت‌های معنوی و هدایت و راهنمایی ائمه جمعه نیاز دارند.
موسوی با بیان اینکه برای ماندگاری قشر نوجوان و جوان در مساجد باید برنامه ریزی شود اضافه کرد:کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود نیز با کار‌های شاخصی که دارند می‌توانند نقش بسزایی در جذب و تثبیت نوجوانان و جوانان به مساجد داشته باشند.
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه پرهیز از موازی کاری در انجام فعالیت‌ها واجرای برنامه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های در حوزه هنر و کتاب از تاکیدات ویژه مدیریت ستاد عالی کانون‌های مساجد کشوراست اظهار کرد:کتابخانه‌های مساجد در سطح استان از وضعیت خوبی برخوردار هستند و در بسیاری از مناطق که کتابخانه ندارند کانون‌های مساجد کتابخانه دارند.
وی به فعالیت‌های کانون مساجد در مصلی نماز جمعه نیز اشاره داشت و افزود: تمام کانون‌های مساجد با کانون مصلی تعامل دارند و پیام‌های نماز جمعه و اهمیت نماز جمعه در مساجد از طریق کانون مصلی به کانون‌های مساجد و مردم ارائه می‌شود و مبلغ نماز جمعه است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز در این بازدید گفت: کانون‌های مساجد در حوزه فرهنگ و هنر و قرآن بازوان توانمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.
رضا مهدیان با تاکید بر توانمندی کانون‌ها در اجرای برنامه‌های جدید، افزود: امروزه به مسائلی همچون اشتغال، سبک زندگی اسلامی و معرفی الگو‌های قرآنی و دینی باید در بطن مراسم ملی و مذهبی پرداخت تا بتوان در جذب و تربیت جوانان موفق عمل کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها