خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از ساخت و مرمت 500 باب منزل مسکونی سیل زدگان استان همدان با محوریت مساجد و با حضور گروه های جهادی، مردم و خیرین خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۹۷۱۵
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

آغاز ساخت و مرمت 500 باب منزل مسکونی سیل‌زدگان استان همدانسردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به سیل اخیر و نحوه شکل‌گیری طرح «جهاد همبستگی ملی» اظهار داشت: با توجه به گستردگی خسارات ناشی از سیل و میزان خرابی‌ها، بازسازی مناطق سیل‌زده نیازمند توجه بیشتری از سوی دولت و مردم بود.

وی گفت: جبران خسارت‌های ناشی از سیل به تنهایی از عهده دولت و نهادهای انقلابی خارج بوده و نیازمند مشارکت مردم  است تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بازسازی و تامین نیاز خانواده‌های آسیب‌دیده اقدام کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: از طرفی با توجه به برآوردهای صورت گرفته و میزان تورم و گرانی مصالح کمک‌های صورت گرفته از سوی دولت که شامل پرداخت تسهیلات و وام بلاعوض است، 50 درصد اعتبار لازم برای بازسازی منازل سیل‌زدگان را تأمین می‌کند و مابقی آن را باید خود سیل‌زدگان تهیه کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از منازل آسیب‌دیده متعلق به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی است، این افراد امکان بازسازی منازلشان را با این میزان از کمک‌های صورت گرفته از سوی دولت را ندارند.

سردار مجیدی در ادامه افزود: با تدابیر صورت گرفته، قرار شد که در این موضوع مشارکت مردم، خیرین و ... را با محوریت مساجد که سنگر و تکیه‌گاه محکمی در طول تاریخ اسلام بوده است، داشته باشیم تا بتوانیم آن 50 درصد خلأ موجود را پر کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح  «جهاد همبستگی ملی»  حضور موثر مردم و مشارکت مستقیم آنان در آبادانی مجدد نقاط سیل‌زده را به دنبال دارد، افزود: براساس این طرح، هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی را  بازسازی و یا نوسازی می‌کند و هر کاسب و بازاری نیز تأمین یک کالای اساسی خانواده‌های سیل‌زده را برعهده  می‌گیرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان کرد: همبستگی ملی در عمق فرهنگ و باورهای ایرانیان جای دارد به گونه‌ای که در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی بارها شاهد این همبستگی و وحدت در مواقع حساس از جمله حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و غیره بوده‌ایم.

وی مسجد را بزرگ‌ترین سنگر مشارکت مردم در امور جامعه دانست و گفت: مساجد همواره محلی برای حل مشکلات جامعه بوده و بدون شک نقش‌آفرینی آن در این طرح می‌تواند تاثیر بسزایی در استقبال مردم و مشارکت گسترده آنان داشته باشد.

سردار مجیدی  با بیان اینکه طرح «جهاد همبستگی ملی» اولین بار است که مطرح شده  و ظرفیت این را دارد که در آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد، اظهارداشت: یکی از برکات عظیم این طرح بوجود آمدن یک سرمایه اجتماعی حاصل از همبستگی و وحدت ملی است که در عمق بخشی داخلی به نظام و رضایت‌مندی مردم تاثیرگذار است.

وی با اشاره به خرابی‌ها و خسارت‌های ایجاد شده در مناطق سیل‌زده کشور بیان کرد: در بارندگی‌های ابتدای سال که سبب بروز سیل و آب گرفتگی در 22 استان کشور شد، 5 استان مازندران، گلستان، لرستان، خوزستان و همدان و همچنین 17 استان دیگر دچار خرابی‌ها و خسارت شدند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به تخریب 7 هزار واحد مسکونی در سطح استان همدان به دلیل بارندگی‌ها و سیل اخیر گفت: در این خصوص با برگزاری جلسات مشترک با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان قرار بر این شد که ساخت و مرمت 500 باب منزل مسکونی مددجویان این دو نهاد به وسیله بسیج سازندگی استان انجام پذیرد.

وی گفت: با  توجه به اینکه یک هزار و 500 مسجد فعال در سطح استان داریم می‌توان هر سه مسجد را معین ساخت و برای بازسازی یک منزل تعیین کرد که کار جم‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی را انجام دهند.

سردار مجیدی اظهار داشت: همچنین برای کاهش هزینه‌های ساخت و مرمت منازل سیل‌زدگان قرار بر این شده است که از ظرفیت گروه‌های جهادی استان در این زمینه استفاده شود به همین منظور هر گروه جهادی متولی ساخت و بازسازی یک منزل می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته آینده کار ساخت و مرمت این 500 باب منزل مسکونی در سطح استان آغاز خواهد شد، افزود: هموطنان عزیز برای مشارکت در این طرح می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #11*880* به پویش ملی طرح «جهاد همبستگی ملی» پیوسته و کمک‌های نقدی خود را برای بازسازی و ساخت منازل واریز کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: شماره حساب جاری طلایی 5151818086011 و شماره کارت 5892101214485209 نزد بانک سپه و به نام حوادث غیرمترقبه بسیج آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم و خیرین است.

وی خاطرنشان کرد: مساجد، گروه‌های جهادی، مردم، خیرین و ... می‌توانند با مراجعه به سامانه عمران اجتماعی به آدرس http://omranejtemaei.ir تصاویر و میزان خسارات منازل آسیب‌دیده را مشاهده کنند و با انتخاب منازل در این سامانه، کمک‌های خود را هدفمند کنند.

سردار مجیدی  در خصوص اثرات و نتایج طرح «جهاد همبستگی ملی» گفت: این طرح که با محوریت مساجد و با حضور فعال گروه‌های جهادی، مردم، خیرین و... انجام می‌گیرد میزان مشارکت، وحدت و همدلی را در جامعه بالا می‌برد و حس نوع دوستی را بین مردم افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات