خبرهای داغ:
دبیر اجرایی برنامه «زیر سایه خورشید» در همدان خبر داد
دبیر اجرایی برنامه «زیر سایه خورشید» در همدان با بیان اینکه طی دهه کرامت 140 برنامه در استان به همت تشکل‌های فعال در سطح شهرستان‌ها و سه بخش قهاوند، سرکان و صالح‌آباد برگزار می‌شود، گفت: برنامه «زیر سایه خورشید» از 13 تیر ماه به مدت 10 روز کاری طی دهه کرامت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۲۸۰۳
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴

اجرای 140 برنامه طی دهه کرامت در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رضا مرتضایی در آستانه دهه کرامت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سابقه اجرای برنامه «زیر سایه خورشید» اظهار داشت: شبکه جوانان آستان قدس از زمان واعظ طبسی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه شبکه جوانان آستان قدس حدود 12 سال است که فعالیت فرهنگی انجام می‌دهد، افزود: این برنامه‌ها پنج سال است که به طور جدی در سراسر کشور در سطح استان‌ها و روستاها انجام می‌شود.

دبیر اجرایی برنامه «زیر سایه خورشید» در همدان عنوان کرد: این برنامه‌های فرهنگی با رویکرد ترویج سبک زندگی امام رضا(ع) انجام می‌شود و در سطح بین الملل در 34 کشور با اهداف تعیین شده ورود یافته است.

وی با بیان اینکه طی دهه کرامت 140 برنامه در استان به همت تشکل‌های فعال در سطح شهرستان‌ها و سه بخش قهاوند، سرکان و صالح‌آباد برگزار می‌شود، افزود: برنامه «زیر سایه خورشید» از 13 تیر ماه به مدت 10 روز کاری طی دهه کرامت برگزار می‌شود.

مرتضایی با اینکه حضور کاروان‌های رضوی در 9 شهرستان، سه بخش و 25 روستای محروم برنامه‌ریزی شده است، گفت: در سال گذشته در روز میلاد امام رضا(ع) هشت نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری مدیرکل امور زندان‌ها و ستاد دیه استان آزاد شدند.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های دهه کرامت پرداخت و ابراز داشت: از 18تیر ماه برنامه‌ها به صورت رسمی با مراسم استقبال از پرچم متبرک امام رضا(ع) با حضور مسئولین استانی از میدان فرودگاه آغاز می‌شود.

دبیر اجرایی برنامه «زیر سایه خورشید» در همدان تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها حضور خادمان رضوی در قسمت صعب العلاج بیمارستان‌های شهید بهشتی و بعثت است، همچنین حضور در بیمارستان فاطمیه به صورت محدود با حضور دو خادم و سرکاروان که در گوش نوزادان به صورت تبرک اذان و اقامه می‌دهند.

وی بیان کرد: دیدار با آیت الله موسوی اصفهانی نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری و آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، حضور در صدا و سیما، دفتر نمایندگی آستان قدس، منزل اهداکننده عضو، منزل شهید خلبان و منزل آتش‌نشان خدمت از برنامه‌های پیش‌بینی شده با حضور خادمان رضوی است.

مرتضایی عنوان کرد: همچنین ویژه‌برنامه‌هایی با حضور خادمان رضوی و پرچم متبرک امام رضا(ع) برای کارکنان بیمارستان بعثت، دارالایتام، خانه سالمندان و خانواده معظم شهدا و... برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه هفته تکریم امامزادگان را نیز در دهه کرامت داریم با حضور کاروان رضوی برنامه‌ای در امامزاده عبدالله(ع) همدان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی برنامه «زیر سایه خورشید» در همدان با بیان اینکه سازمان ورزش و جوانان نیز برنامه‌ای با حضور خادمان رضوی دارد، یادآور شد: 21 تیر ماه اعزام کاروان رضوی به سمت شهرستان ملایر و حضور در منزل پزشک زرتشتی است که به نیت امام هشتم(ع) هر هفته 8 نفر از بیماران خود را رایگان ویزیت می‌کند.

وی با بیان اینکه حضور در روستاهای محروم شهرستان فامنین، حضور در روستای سرکان در روز میلاد امام رضا(ع) و همایش خادمیاران با حضور 3 هزار خادم در حسینیه امام خمینی(ره) نیز از دیگر برنامه‌ها است، گفت: ویژه برنامه روز میلاد امام رضا(ع) با حضور خادمیاران، مسئولین و آحاد مردم ساعت 18:30 تا اذان مغرب در میدان امام(ره) همدان برگزار می‌شود.

مرتضایی نصب پرچم امام رضا(ع) در عمود میدان پژوهش با همکاری شهرداری، حضور در منزل شهید امر به معروف شهید «قاسمی» در بخش صالح‌آباد، ویژه‌برنامه شهدای گمنام در دشت میشان ساعت 6:30 صبح روز جمعه 21 تیرماه، حضور در نماز جمعه و سخنرانی یکی از خادمان رضوی پیش از خطبه‌های نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های اجرایی برشمرد.

وی عنوان کرد: همچنین حضور در منزل یک خانواده تازه شیعه شده، تجلیل از پاکبانان پاک‌دست، برگزاری همایش عفاف و حجاب در 22 تیرماه، ترویج ازدواج آسان، توزیع شام میلاد امام رضا(ع) در حصار امام(ره) نیز پیش‌بینی شده که با حضور خادمان و پرچم متبرک امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی برنامه «زیر سایه خورشید» در همدان مردمی بودن را از مهمترین شاخصه‌های برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد و گفت: عمق‌بخشی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها در اولویت برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های دهه کرامت و «زیر سایه خورشید»  مدنظر بوده است.

وی با اشاره به فعالیت خادمیاران حقوقی در این ایام تصریح کرد: در دهه کرامت از کارشناسان رسمی دادگستری، قضات و وکلا برای مشاوره حقوقی استفاده می‌شود.

مرتضایی افزود: همچنین با همکاری اداره اوقاف هر چهارشنبه ساعت 8 صبح در مساجد و ادارات زیارت امین الله قرائت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات