خبرهای داغ:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وجود مفاخر سبب تعمیق همدلی و همبستگی در بین تمامی ملت‌های جهان می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۷۷۹۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

وجود مفاخر سبب تعمیق همدلی و همبستگی ملت‌های جهان می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، منصور غلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت یکم شهریور ماه، روز همدان و روز بزرگداشت حکیم هزاره‌ها شیخ الرئیس بوعلی سینا با تبریک روز پزشک به همه پزشکان و فعالان حوزه پزشکی و با گرامیداشت روز همدان اظهار داشت: خاک ایران زمین با ریشه‌های عمیق فرهنگی مشاهیر زیادی را در خود پرورش داده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ملت ایران همواره دانشمندان و مفاخر خود را بزرگ داشته و تکریم می‌کند، افزود: وجود مفاخر سبب تعمیق همدلی و همبستگی  در بین تمامی ملت‌های جهان می‌شود.

وی همه داشته‌های فرهنگی، علمی و فنی را سرمایه ملی برشمرد و گفت: باید از این ظرفیت‌های برجسته برای  امیدبخشی، افتخار آفرینی، همدلی و همبستگی بین همه ملت‌ها به ویژه کشورهایی که زمانی به ایران تعلق داشتند، استفاده کرد.

* فراهم شدن فضای گردشگردی پزشکی در استان همدان

استاندار همدان نیز با تبریک روز پزشک با اشاره به اینکه استان در حال حرکت به سمت استفاده از ظرفیت گردشگری پزشکی است، بیان کرد: همدان طرفیت های خوبی در بخش پزشکی دارد که باید برای مردم بیان شود.

سعید شاهرخی با بیان اینکه  از یک هزار و 800 جاذبه طبیعی و تاریخی،  هزار و 61 اثر همدان به ثبت ملی رسیده است، افزود: استان همدان  در دوران دفاع مقدس 13 سردار بزرگ و نقش آفرین را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش حوزه سلامت در استان همدان عنوان کرد: مجموعه سلامت استان همدان با بهره‌گیری از ظرفیت 560 متخصص و 42 فوق تخصص و امکانات ایجاد شده توسط دولت تدبیر و امید به ویژه با اجرای طرح تحول سلامت در ابعاد مختلف از برجستگی‌های ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی دولت برای بخش درمان در استان همدان گفت: هم اکنون در استان همدان پروژه‌های مانند مرکز جامع سرطان، بیمارستان هزار تختخوابی، بیمارستان فاطمیه ویژه زنان و چند پروژه درمانی دیگر در دست ساخت است که فضا را برای ایجاد گردشگردی پزشکی در استان فراهم می‌کند. 

رئیس بنیاد بوعلی سینا با گلایه‌مندی از اینکه در ذکر نام بوعلی سینا واژه حسین استفاده نمی‌شود، افزود: متاسفانه پس از گذشت سال‌ها هنوز نتوانسته‌ایم شخصت حکیم هزاره ها را شناخته و او را به دنیا معرفی کنیم.

محمدی با  اشاره به اینکه امروز کشورهایی مانند ترکیه یا برخی کشورهای عربی درتلاشند این چهره بزرگ را مصادره کنند، گفت: اگرچه بوعلی سینا به تمام بشریت تعلق دارد اما افتخارش نصیب ما همدانی‌ها شده است بنابراین از دولت می‌خواهیم ما را در معرفی این چهره بزرگ به عنوان یکی از مفاخر ایران زمین یاری کند.

*6500 رشته تخصصی در دانشگاه ابن سینا فعال است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا  نیز با قدردانی از زحمات بیش از یک هزار و 300 پزشک و 200 رزیدنت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: تعداد 6هزار و 500 دانشجو و 500 هیات علمی در تمام رشته‌های بالینی حوزه پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه  امسال سی و پنجمین دوره جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا برگزار شد، افزود: امروز دانشگاه علوم پزشکی همدان با خلق ثروت از علمف به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت می‌کند به همین دلیل امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد حضور هر چه بیشتر دانشجویان خارجی در این دانشگاه باشیم.

رشید حیدری مقدم با اشاره به اینکه تعداد 6هزار و 500 رشته تخصصی در دانشگاه ابن سینا فعال است افزود : هم اکنون 20 بیمارستان در استان همدان خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مردم ارائه می‌دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بیان کرد: استان همدان به تبدیل شدن به قطب درمانی غرب کشور توانسته از سر ریز شدن بیماران این منطقه به تهران جلوگیری کند.

وی از آرامگاه بوعلی سینا را از جمله میراث‌های مهم معنوی برای مردم همدان دانست و عنوان کرد:  تمام تلاش خود را برای مطرح کردن ابن سینا به عنوان برند ملی به کار می‌گیریم و در تلاشیم  برنامه‌ای ملی با موضوع بوعلی سینا در سال آینده برگزار کنیم.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات