کاهش 81 مگاواتی پیک بار برق استان همدان
محمدمهدی شهیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق اظهار داشت: یکی از راهکارهای موثر در مدیریت و اصلاح الگوی مصرف انرژی جلب مشاركت مردم و شناخت بیشتر آنان در این زمینه است.
وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده این شرکت در حوزه مدیریت مصرف در بخش کشاورزی طرحهایی در نظر گرفته و اجرایی شد که کشاورزان همدانی همکاری خوبی در این زمینه داشتند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به مشارکت 2 هزار و 191 کشاورز در طرحهای کاهش پیک بار تابستان 98 عنوان کرد: با توجه به این امر حداکثر دیماند کاهش یافته 81 مگاوات از 15 خرداد ماه تا ابتدای تیر ماه سال جاری بوده که شامل 193 میلیون تومان پاداش تخصیص یافته به کشاورزان همکار در طرحها میشود.
وی ادامه داد: همچنین 303 مشترک صنعتی، 89 اداره، 78 مشترک تجاری، 5 هزار و 952 کشاورز، 41 ایستگاه CNG و 73 مولد خودتامین در طرحهای تشویقی پاسخگویی بار امسال شرکت کردهاند.
شهیدی با اشاره به توزیع 19هزار و 480 برگه بروشور در بین مشترکین مختلف توسط مامورین قرائت گفت: برگزاری جلسات آموزشی- توجیهی برای بیش از 50 مشترک صنعتی و بیش از 125 کشاورز در سطح استان نیز از دیگر اقدامات بوده است.
وی یادآور شد: در راستای ارائه راهکارهای مدیریت مصرف و تلاش برای جلب مشارکت مشترکین از 129 واحد صنعتی و 355 واحدهای تجاری بازدید به عمل آمده و نکات آموزشی ارائه شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: 61 مورد از ادارات نیز در ساعات اداری و غیراداری به منظور بررسی وضعیت مصرف آنها و ممیزی و تعیین رده مصرف انرژی برای ترغیب به بهینهسازی مصرف انرژی و اعلام نتیجه به آنها مورد بازدید قرار گرفت.
وی با اشاره به بازدید از مساجد و حسینیهها و تعویض لامپهای پر مصرف و ارائه الگوهای بهینهسازی و مدیریت مصرف انرژی به خادمان مساجد گفت: همچنین لامپهای پرمصرف در بخش تجاری جمعآوری و با لامپهای کم مصرف و ال ای دی جایگزین شد.
شهیدی با بیان اینکه مجوز دادستانی در برخی از شهرستانها برای برخورد با مشترکین پرمصرف در بخش سایر مصارف اخذ شده است، افزود: مکاتبه با ادارات در خصوص رعایت نکات صرفهجویانه در ساعات اوج بار روز و به کارگیری مولد نیز انجام شده است.
وی بازدید واصلاح تابلوهای برق مشترکین کشاورزی، آگاهسازی از طریق صدا و سیما، پایگاه اینترنتی شرکت، مراسمها، مساجد، سخنرانی در خطبههای نماز جمعه، پخش کلیپها و پیامهای مدیریت مصرف از تلویزیونهای شهری و تابلوهای روان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه اطلاعرسانی و آگاهیبخشی به مشترکین در زمینه مدیریت مصرف برق برشمرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به گستردگی تبلیغات محیطی در سطح استان برای جلب مشارکت مشترکین گفت: در این خصوص با عقد تفاهمنامه با دستگاههای ذیربط شعارهای مدیریت مصرف و صرفهجویی در اتوبوس و ایستگاههای اتوبوس، نازل بردهای پمپ بنزین، بیلبوردهای شهری و... نصب شده است.
انتهای پیام/