خبرهای داغ:
معاون امور اقتصادی استانداری همدان خبر داد

احداث دو سایت گلخانه‌ای در روستاهای گنبد و حسین‌آباد ناظم ملایر

معاون امور اقتصادی استانداری همدان احداث این دو سایت گلخانه‌ای در روستاهای گنبد و حسین‌آباد ناظم با مساحت حدود 115 هکتار را در اولویت دانست و گفت: سایت گنبد در هفته دولت امسال کلنگ‌زنی و آماده واگذاری به متقاضیان است.
کد خبر: ۹۱۶۱۵۰۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱

احداث دو سایت گلخانه‌ای در روستاهای گنبد و حسین‌آباد ناظم ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، ظاهر پورمجاهد در جلسه بررسی سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه شهرستان ملایر با اشاره به اینکه تلاش ما در راستای تحقق سند راهبردی سند 3 ساله استان بر این است تا بتوانیم با استفاده از تسهیلات ویژه طرح‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی به ویژه سایت‌های گلخانه‌ای را شتاب بخشیم، اظهارداشت: به پیشنهاد شهرک گلخانه‌ای استان دو سایت به مجموع 115 هکتار در روستاهای گنبد و حسین‌آباد ناظم ملایر احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه در بازدیدهای انجام به عمل آمده این دو منطقه استعداد ایجاد سایت گلخانه‌ای را داشته و هیچ گونه مشکلی در واگذاری زمین وجود ندارد خواستار همکاری دستگاه‌های مرتبط برای اجرایی شدن این دو سایت گلخانه‌ای شد.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان احداث این دو سایت گلخانه‌ای در روستاهای گنبد و حسین‌آباد ناظم با مساحت حدود 115 هکتار را در اولویت دانست و تصریح کرد: طی 10 تا 15 روز آینده مشکل سایت گنبد با 68 هکتار همچون منابع آبی و مقدمات ورود به ماده 2 انجام می‌شود و این طرح در هفته دولت امسال کلنگ‌زنی و آماده واگذاری به متقاضیان است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون 60 تا 70 درصد این سایت قابل انجام است، گفت: هر اندازه منابع آب شهرستان اجازه می‌دهد با اولویت صرفه‌جویی باید برای احداث این سایت گلخانه‌ای استفاده شود و متناسب با تخصیص آب طرح مرحله به مرحله اجرا شود.

پورمجاهد درباره سایت گلخانه‌ای حسین‌آباد ناظم نیز بیان کرد: ضروری است موانع و مشکلات این سایت بررسی و به میزان منابع ذخیره آبی که وجود دارد تصمیم گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت و استاندار همدان بر این است تا با تمام توان تلاش کنیم امسال در حوزه اشتغال، تولید، سرمایه‌گذاری و معیشت مردم کار ویژه‌ای در استان اتفاق بیفتد، ابراز کرد: با توجه به تاکیدات استاندارد فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به طور مستمر از واحدهای تولیدی و اقتصادی بازدید داشته و برای حل مشکلات این واحدها تلاش کنند.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه با توجه به وفاقی که بین مجموعه مدیریت شهرستان وجود دارد مدیران مشتاقانه در کنار سرمایه‌گذاران هستند و چنانچه سرمایه‌گذاری با مانع مواجه شود با اهتمام و ‌جدیت برای رفع آن مشکل تلاش می‌کنند.

وی اجرای طرح فراز (باغ ایستاده و داربستی) را یکی دیگر از اولویت‌های سند راهبردی توسعه شهرستان ملایر دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر این شهرستان با تولید 45 هزار تن کشمش در سال 60درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده بنابراین اجرای طرح فراز و سیستم آبیاری نوین یکی از راهکارهای افزایش تولید و کیفیت این محصول است که باید اجرایی شود.

پورمجاهد بر اطلاع‌رسانی و برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی برای باغداران با کمک پژوهشکده انگور دانشگاه ملایر تاکید کرد و افزود: هم اکنون برای اجرای این طرح از سوی دولت حمایت‌های خوبی اعم از پرداخت 50 درصد وام بلاعوض و تسهیلات کم بهره اعطا می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر نیز با تاکید بر اینکه تدوین سند راهبردی 3 ساله ملایر اولویتی مهم برای اجرایی شدن رونق تولید است گفت: تدوین این سند نقشه راه و اولویتی مهم در راستای تحقق رونق تولید در این منطقه است.

قدرت اله ولدی با اشاره به تدوین 43 برنامه و اولویت راهبردی برای توسعه هم جانبه ملایر در سه سال آینده است اظهارداشت: یکی از اولویتهای مهم این سند تحقق شعار سال با توجه به ظرفیتها و شاخصهای شهرستان است.

وی ضمن تاکید بر تلاش و اهتمام و‌ جدیت مدیران همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان مبنی بر اجرای دقیق سند توسعه راهبردی توسعه کشت‌گلخانه‌ای، سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و اشتغال و توسعه حوزه کشاورزی و اجرای طرح‌های آبیاری نوین و طرح فراز را از برنامه ‌ای اولویت‌دار سند راهبردی ملایر بیان کرد.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته وضعیت کشت گلخانه‌ای در شهرستان مطلوب نبوده است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم دو سایت گلخانه‌ای با مجموع 115 هکتار در روستاهای گنبد و حسین‌آباد ناظم احداث کنیم.

ولدی از ایجاد دو سایت پرورش ماهی خاویار و قزل آلا در زمین‌های پایین دست سد کلان با توجه به سر ریز آب سد کلان خبر داد و ابراز کرد: این طرح‌های شامل مزرعه300 تنی پرورش ماهی قزل آلا و مزرعه500 تنی ماهی خاویار گوشتی است که با توجه به ظرفیت منطقه توجیح اقتصادی دارد.

وی جایگزینی کشت محصولات کم آب‌بر شامل گیاهان دارویی، زعفران، گل محمدی و دانه‌های روغنی به جای گیاهان پر آب بر را یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار سند توسعه شهرستان دانست و اظهار داشت: اعتبارات خوبی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در این زمینه برای حوزه کشاورزی پیش‌‌بینی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات