خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های همدان تاکید کرد

عملیاتی شدن برنامه «هر زندانی یک مهارت» در زندان‌های همدان

مدیرکل زندان‌های همدان بر عملیاتی شدن برنامه «هر زندانی یک مهارت» در سطح زندان‌های استان همدان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۸۰۷۴۲
|
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

عملیاتی شدن برنامه «هر زندانی یک مهارت» در سطح زندان‌های استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان پروین در کارگروه تخصصی اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‎های استان همدان اظهار داشت: مسئولان اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌های استان نقشی بسیار مهم در پر کردن اوقات فراغت زندانیان را بر عهده دارند. 

وی افزود: فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای توسط  زندانیان زمینه‌های سعادتمندانه ورود آنان به جامعه پس از آزادی از زندان را فراهم می‌آورد.

مدیرکل زندان‌های همدان اهمیت و ضرورت اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: آموزش و یادگیری مهارت می‌تواند مسیر زندگی فرد را مشخص کند و زندانی که حرفه‌ای را یاد بگیرد و منتج به اشتغال شود مسیر زندگی آن فرد تغییر خواهد کرد و به جای مسیر خلاف و جرم در حوزه مهارت و شغل وارد شده و به زندگی برخواهند گشت.

وی بیان کرد: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای لازم به زندانیان موجب خودباوری و اصلاح و تربیت آنان می‌شود.

پروین با تأکید بر عملیاتی شدن برنامه «هر زندانی یک مهارت» در سطح زندان‌های استان عنوان کرد: در این راستا باید زیرساخت‌های لازم برای  این امر فراهم و همچنین کاری با شیوه نوین و خلاقانه انجام شود تا به برنامه «هر زندانی  یک مهارت» برسیم.

وی با تأکید بر اینکه باید از فضاهای موجود در زندان به درستی استفاده شود، گفت: داشتن مهارت در زندانی ضمن توانمندسازی کمک می‌کند تا پس از فراغت از زندان به اشتغال پایدار برسند.

مدیرکل زندان‌های همدان یکی از علل مهم بزهکاری افراد و سوق آنها به سمت انجام جرم را نداشتن مهارت عنوان کرد و خطاب به مسئولان اشتغال و حرفه‌آموزی بیان داشت: ضمن ارائه آموزش‌های مختلف در زمینه‌های فرهنگی، اعتقادی، سوادآموزی و ... به زندانیان، آموزش یادگیری مهارت به زندانیان را نیز در دستور کار خود قرار دهید تا این زندانیان پس از آزادی زمینه ورودشان به بازار کسب و کار در رشته‌های مختلف فراهم شود و از این طریق ضمن تامین مایحتاج زندگی و خانواده خود به آرامش برسند. 

وی در ادامه بر پرداخت به موقع حقوق و دستمزد زندانیان تاکید کرد و گفت: زندانیان با اشتغالزایی می‌توانند یک منبع درآمد برای خود و خانواده‌شان داشته باشند و با دستمزدی که به زندانی پرداخت می‌کنید از گرفتار شدن خانواده زندانیان در آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

پروین در بخش دیگری از سخنان خود آموزش فنی و حرفه‌ای به سربازان وظیفه را نیز مورد تاکید قرارداد و افزود: این مهم نیز در اولویت کاری قرار دارد و باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق این امر مهم صورت گیرد و سربازان وظیفه در حین خدمت با برنامه‌ریزی دقیق در این کلاس‌ها شرکت کنند و بدین ترتیب همراه با انجام خدمت مقدس سربازی موفق به اخذ یک مهارت فنی و حرفه‌ای شوند.

وی به آموزش سبدبافی و حصیربافی در زندان ملایر، منبت کاری در زندان تویسرکان، میناکاری در زندان همدان اشاره کرد و گفت: آموزش این رشته‌ها به صورت تخصصی نیز در سایر زندان‌های استان برای زندانیان مورد توجه قرار گیرد و توسعه یابد.

مدیرکل زندان‌های همدان از مسئولان اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌های استان خواست تا با اهتمام و تلاش بیشتر به دنبال پیشرفت در این حوزه مهم  اصلاحی و تربیتی باشند تا زمینه اشتغال زندانیان بیشتری را در کارگاه‌های اشتغال فراهم آوریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات