معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:

پیاده روی اربعین بستر اجتماع مسلمانان است

حجت‌الاسلام میرمحمودیان گفت: با اشاره به پیاده روی بزرگ اربعین، بیان کرد: پیاده روی اربعین بستر اجتماع مسلمانان نسبت به همه ملت ها است.
کد خبر: ۹۱۸۲۱۳۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

  به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمودیان در سفر به شهرکرد گفت: در تلاش هستیم با کمک مدیران تبلیغات اسلامی در استان ها و شهرستان ها روحانیون مستقر استان ها در محله های خود محور شوند.

 معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: تفکر مدیریت یکپارچه خروجی ندارد و اکنون تشکیل پنجاه هزار گفتمان با وجود ۱۴۰ هزار مدرسه کشور پاسخگو نیست لذا باید ارزیابی‌ها اثربخش بوده نه براساس فعالیت باشد که این امر نیازمند همت و توفیق الهی است.

 وی ادامه داد: امسال سبد روحانیون مستقر تقویت می‌شود اما باید این قشر به نحوی توانمند شده که محتاج اعتبار سازمان نباشند بلکه با خدمات دادن به مردم نیاز خود را تأمین کنند.

 معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: بهره گیری مناسب از ظرفیت روحانیون محله زمینه ساز تقویت ارزش های اسلامی در جامعه است.

 وی با اشاره به پیاده روی بزرگ اربعین، بیان کرد: پیاده روی اربعین بستر اجتماع مسلمانان نسبت به همه ملت ها است.

 معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه دشمنان تلاش های بسیاری برای انحراف این واقعه بزرگ می‌کنند، بیان کرد: حضور روحانیون در پیاده روی بزرگ اربعین موجب بصیرت زایی و معرفت افزایی می‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر میرمحمدیان با بیان اینکه روحانیون مساجد محلات باید به امام جامعه کوچک خودشان تبدیل شوند، گفت: روحانیون باید خودشان را مسئول تمشیت امور آن جامعه بدانند نه اینکه فقط پیش‌نماز باشند و مسجدشان صرفا نمازخانه باشد.

 وی مسجد را مبدا اکثر تحولات جامعه دانست و افزود: اگر قرار است کار خیری در محله یا روستا انجام شود با هدایت مسجد باشد، فعالیت‌های آموزشی، تربیتی، فرهنگی و حتی مسائل اقتصادی نظیر وام، اشتغال و کارآفرینی با موضوع مسجد انجام شود.

 معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: آن چیزی که می‌تواند بعضی از سدهای ایجاد شده را بشکند همین محوریت روحانی مساجد است و لازمه این مهم این است که هم مردم چنین توقعی از روحانیون داشته باشند و هم روحانیون این وظیفه را برای خود قائل باشند.

 وی تشریح کرد: اعزام پراکنده مبلغان باید متمرکز شود و محدود به مناسبت‌ها نباشد، چرا که لازمه حرکت جدی و قوی آشنایی و ایجاد علقه است، نه اینکه تا روحانی با مردم آشنا می‌شود دوره‌اش تمام شود و برود.

 معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم نگاه محلی را ایجاد کنیم، محلاتی را به‌عنوان الگو انتخاب کنیم، سپس با روش گفتمان‌سازی الگو را تکثیر کنیم، افزود: روی این مدل بسیار کار شده و امیدواریم با همت مدیران کل برویم به این سمت که امامان ما در محلات محور باشند.

 وی با اشاره به پیشنهاد ویژه سازمان تبلیغات اسلامی برای اربعین امسال گفت: سعی داریم مردم را تشویق کنیم گروهی به پیاده‌روی اربعین بروند و برای گروه یک روحانی از خود محل یا روستا انتخاب کنند.

 میرمحمدیان با اشاره به اینکه همه چیز را نمی‌شود یکپارچه و از مرکز مدیریت کرد، چون خروجی ندارد، اظهار کرد: بهتر است ساماندهی و ارزیابی‌ فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی بر اساس اثربخشی باشد نه فعالیت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار