خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های همدان گفت: رعایت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه کارگاه‌ها و فعالیت‌های حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌ها است.
کد خبر: ۹۱۸۲۶۳۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳

رعایت ایمنی و بهداشت حرفه‎ای از مهم‌ترین عوامل توسعه کارگاه‌ها و اشتغال در زندان‌ها استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اولین کارگاه کمیته مشترک ایمنی و بهداشت حرفه‌ای با همکاری واحد بهداشت و درمان اداره کل زندان‌های همدان با دانشگاه علوم پزشکی همدان ویژه کارکنان  اداره کل زندان‌های استان همدان با حضور پژمان پروین مدیرکل زندان‌های همدان، دکتر مصطفی میرزایی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، لیدا رفعتی رئیس اداره سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی استان و جمعی از کارکنان اداره کل زندان‌های همدان برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های همدان در این کارگاه اظهار داشت: امروزه بر هیچ کسی پوشیده نیست که فعالیت‌های حرفه‌ای و اشتغال از ملزومات زندگی انسان‌ها بوده و امرار معاش و تامین معیشت جزء لاینفک زندگی اجتماعی است.

پژمان پروین ضمن برشمردن پیامدها و تبعات بیکاری و تاثیرات سوء آن بر کارکردهای اخلاقی، خانوادگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه یکی از مهم‌ترین فاکتورها در توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زا و کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی را، رعایت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای عنوان کرد.

وی بر ضرورت توجه به ایمنی و بهداشت در تمام فعالیت‌های مربوط به حوزه‌های مختلف زندانبانی تاکید و عنوان کرد: کار در محیط زندان بسیار سنگین بوده و لازمه آن کنترل عوامل زیان‌آور مکانیکی، ارگونومیکی، شیمیایی و تهدیدکننده‌های سلامت روان است و این مهم جز با سالم‌سازی محیط کار و بالا بردن سطح دانش و آگاهی کارکنان در حوزه اصول بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار به دست نخواهد آمد.

مدیرکل زندان‌های همدان گفت: در زندان‌های کشور سلامت محیط، پر کردن اوقات فراغت و اصلاح و تربیت مددجویانی که در زندان تحمل حبس می‌کنند بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: رعایت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای  یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه کارگاه‌ها و فعالیت‌های حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌ها است.

پروین خاطرنشان کرد: کمیته ایمنی و بهداشت حرفه‌ای از سال 92 در اداره کل زندان‌های استان همدان فعالیت خود را  آغاز کرده و مصوبات آن نیز اجرایی شده است.

وی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این کارگاه افزود: این کارگاه اولین بار است که  در سطح زندان‌های استان با حضور 120 نفر از کارکنان برگزار می‌شود.

مدیرکل زندان‌های همدان عنوان کرد: لازم است کارکنان در حوزه بهداشت و درمان و اشتغال و حرفه‌آموزی با توجه به مباحث ارائه داده شده توسط اساتید و کارشناسان حوزه بهداشت حرفه‌ای با پیگیری‌های مستمر ضمن شناسایی عوامل مشکل‌ساز ایمنی کار، تلاش‌های لازم را به منظور رفع کردن این مشکلات داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: این کمیته و سایر کمیته‌های تخصصی به صورت مستمر در اداره کل و در زندان‌ها تشکیل تا با افزایش سطح دانش و آگاهی کارکنان موجبات تامین سلامت جسم و روان کارکنان و محیطی ایمن و عاری از عوامل مخاطره آمیز از نظر حرفه‌ای و شغلی فراهم شود.

مسئول بهداشت و درمان اداره کل زندان‌های استان همدان نیز در این کارگاه اظهار داشت: در سال گذشته رتبه 9 کشوری در زمینه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را داشته‌ایم که سعی در اتقاء این رتبه داریم.

مهدی موالات ادامه داد: همچنین بیش از 200 مصوبه از بدو تشکیل این کمیته  در راستای ارتقاء سطح سلامت زندانیان داشته‌ایم.

در این کارگاه دکتر مصطفی عزیزی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان مدرس حضور داشت و علم بهداشت حرفه‌ای را علم و هنر حفاظت از دارایی‌های یک سیستم و سازمان عنوان کرد و در ادامه به عوامل زیان آور در محیط کار و اصول پیشگیری و محافظت کننده از خطرات ناشی از این عوامل به صورت جامع پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات