خبرهای داغ:
امام جمعه موقت همدان با تاکید براینکه مقام معظم رهبری راهپیمایی اربعین را یک پدید الهی می‌دانند، گفت: اگرچه دشمن در سال‌های بسیار تلاش کرد تا کربلا شناخته نشود اما کسی نمی‌تواند این ملت را از سیدالشهدا(ع) جدا کند.
کد خبر: ۹۱۸۳۱۴۵
|
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

راهپیمایی اربعین یک پدید الهی است/ دشمن تلاش کرد تا کربلا شناخته نشودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سید‌هاشم موسوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به سخن امیر المومنین(ع) درباره تقوا اظهار داشت: به فرموده ایشان تقوا کلید همه راستی‌ها و ذخیره قیامت است.

وی افزود: از مسائل مهم و با ارزش که هم جنبه فقهی دارد، هم جنبه اخلاقی مسئله حقوق است که توصیه می‌کنم در این باره رساله حقوق  امام سجاد (ع) را مطالعه کنید چرا که حضرت نکات بسیاری مهمی را در آن بیان کرده‌اند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه دلیل بسیاری از گرفتاری به دلیل عدم رعایت حقوق در بخش‌های مختلف در جامعه ایجاد می‌شود، گفت: وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کنند ریشه همه ناعدالتی‌ها را می‌خشکاند چراکه حقوق هم رعایت شده و به هیچ کسی تعدی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هر چیزی در عالم، حقوق مخصوص به خود را دارد، عنوان کرد: حضرت علی(ع) از بزرگ‌ترین حقوق‌ها را حق زمامداران بر مردم و حق مردم بر زمامداران معرفی می‌کند که به تفصیل آن را در خطبه 215 نهج البلاغه بیان کرده‌اند.

موسوی با تشریح خطبه حضرت امیر(ع) درباره حقوق مردم بر زمامداران و حقوق زمامداران بر مردم عنوان کرد: نتیجه ادای این دو حق در جامعه ایجاد الفت  بین مردم و پیوستگی آنان، استواری عدالت، بقای دولت، مایوس شدن دشمنان و غیره است.

وی ابراز کرد: عدم عمل به این دو حق نیز سبب بروز اختلاف کلمه، رواج ظلم و ستم، بدعت و فریبکاری، کج شدن مسیرهای روشن، رواج رذایل اخلاقی ، هوی و هوس و غیره بیشتر می‌شود.

امام جمعه موقت همدان با وضعیت  شرایط مسلمانان در زمان تشکیل حکومت دینی به دست پیامبر (ص) و شرایط آنها بعد از رحلت پیامبر(ص) و ماجرای سقیفه اظهار داشت: ما دوران پیش از انقلاب اسلامی را به یاد داریم به همین دلیل می‌گویم تا امروز در هیچ عصر و زمانی حاکم و رهبری مانند امام(ره) و مقام معظم رهبری ندیده‌ایم.

 وی با تاکید براینکه از مقام معظم رهبری یک سخنرانی سراغ نداریم که در آن از ملت یاد نکرده و یا قدردان آنها نباشد، افزود:  رهبری به جوانان عشق می‌ورزد و  امیدوار است این کشور و جوانان بتوانند آبرومندانه شرایط را مدیریت کنند.

موسوی با تشریح پیشرفت‌های کشور در دوران انقلاب اسلامی  بیان کرد: از خداوند متعال می‌خواهم به همه توفیق ولایتمداری و ولایت‌پذیری را عنایت کند.

وی با اشاره فرا رسیدن سالروز عصای سفید نیز گفت: از مسئولان می‌خواهم فضای شهر را برای تردد نابینایان فراهم کنند و مشکلات را از بین ببرند.

امام جمعه موقت همدان درباره زیارت اربعین نیز ابراز کرد: از مهمترین اعمال روز اربعین، زیارت سیدالشهدا (ع) و خواندن زیارت اربعین است که کسب مسائل معرفتی برای انسان، را به دنبال دارد.

وی با تشریح زیارت اربعین و زیارت جامعه کبیره گفت: علاوه بر اینکه پیامبر اکرم (ص) بارها مسلمانان را توصیه کردند از قرآن و اهل بیت(ع) جدا نشوند، در زیارت جامعه کبیره نیز تبعیت از اهل بیت (ع) مورد تاکید قرار گرفته است..

موسوی با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) دورغ نگفته، ظلم نکرده و نماز را برپا داشتند، افزود: ما نیز باید به عنوان پیروان آنها، همانند اهل بیت (ع) باشیم چرا که عمل ما با عمل آنها سنجیده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری راهپیمایی اربعین را یک پدید الهی می‌دانند، اظهار داشت: اگرچه دشمن  در سال‌های بسیار تلاش کرد تا کربلا شناخته نشود اما  کسی نمی‌تواند این ملت را از سیدالشهدا(ع) جدا کند.

 امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه زیارت اربعین ستون ولایت است، افزود: طولی نخواهد کشید که دشمنان اهل بیت (ع) نابود شده و عالم به نور اهل بیت (ع) و معرفت آنها روشن می‌شود.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات