نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: عاشورا یک حادثه زودگذر نیست بلکه یک مکتب و جریان تاریخی است که تا پایان تاریخ می‌درخشد و ادامه دارد.
کد خبر: ۹۱۸۵۳۸۳
|
۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری سه‌شنبه شب در آیین بزرگداشت دهه پایانی ماه صفر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر اظهار کرد: نهضت عاشورا یک مکتب فکری درحال حرکت و جوشش است که با جامعه امروزی ارتباط و پیوستگی دارد.

او تصریح کرد: درباره نهضت عاشورا دو دیدگاه وجود دارد، یکی اینکه این نهضت را دعوایی قبیله‌ای و مربوط به جهان عرب می‌داند و دیدگاه دوم اینکه عاشورا همچون جریان رودخانه‌ای است که در تاریخ در حال حرکت و جوشان است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در پیدایش حادثه کربلا چهار عنصر کلیدی ولایت گریزی، دین و عدالت ستیزی و تقدس زدایی نقش‌آفرین بودند که اگر این عناصر در هر جامعه‌ای پیش آید باید منتظر حادثه‌ای مشابه عاشورا بود.

حسینی بوشهری بیان کرد: پیام دیگر حماسه کربلا این است که فزونی افراد در مبارزه حق و باطل اهمیتی ندارد و کمی نفرات نباید انسان را از ورود به میدان مبارزه باز دارد.

او افزود: برای اصلاح فضای جامعه (امربه معروف و مبارزه با فساد و ابرقدرت‌ها) باید درس امام حسین را سرلوحه قرار دهیم و در مسیر درست از کمی نفرات نهراسیم.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان بیان کرد: درس دیگر عاشورا این است که به ما آموخت امام، محور جامعه است همان گونه که ام البنین (س) می‌دانست و همه فرزندانش را فدای امام حسین (ع) کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها