خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

ایران از مبارزه حق طالبانه مستضعفان در برابر مستکبران دفاع می‌کند

امام‌جمعه همدان گفت: ایران با خودداری از دخالت در امور داخلی کشورها، از مبارزه حق طالبانه مستضعفان در برابر مستکبران دفاع می‌کند.
کد خبر: ۹۱۸۶۸۲۳
|
۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

ایران از مبارزه حق طالبانه مستضعفان در برابر مستکبران دفاع می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان در حسینیه امام خمینی(ره) اظهار داشت: دفاع ایران از کشورهای مظلوم منطقه و ایستادگی در برابر مستکبران برگرفته از سیره پیامبر(ص) است.

وی افزود: طبق اصل ۱۵۴ قانون اساسی ایران با خودداری از دخالت در امور داخلی کشورها، از مبارزه حق طالبانه مستضعفان در برابر مستکبران دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه این اقدام سیاست کشورمان است، اضافه کرد: دولت بر اساس قانون اساسی مکلف به حمایت از ملت‌های مظلوم از جمله یمن است در حالی که امروز دولت‌های مرتجع و مستکبر در کشورهای عراق، لبنان و یمن بلاهای زیادی را بر سر مردم می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار داشت: مطالبات مردم این کشورها به حق است اما باید در چارچوب قانونی و راه و روش مناسب مطرح و پیگیری شود.

شعبانی موثقی ادامه داد: برخی از برخوردها و رفتارها برای به دست آوردن حقوق به نحوی است که نه تنها مشکل اقتصادی حل نمی‌شود بلکه امنیت کشور را نیز به مخاطره می‌اندازد.

امام جمعه همدان بیان کرد: مستکبر به کسی گفته می شود که کبر در آن ظهور و بروز کرده و با منفعت طلبی، ظلم و تعدی به حقوق دیگران آنها را عقب نگه می دارد.

شعبانی موثقی اضافه کرد: قرآن کریم در آیه ۵۷ سوره نساء افرادی را که اهل مبارزه با مستکبر و ظالم نیستند مذمت می کند و پیغمبر با مستکبران در سه حوزه نظامی، فرهنگی و سیاسی مبارزه می‌کرد.

وی از دولت خواست در بودجه سال آینده توجه بیشتری به مناطق کم برخوردار و مستضعف داشته باشد و گفت: حذف یارانه خانوارهای پر درآمد در بودجه سال آینده کار خوبی است چرا که هم اینک ثروتمندان ۲۳ برابر بیشتر از دیگر اقشار از یارانه بنزین استفاده می کنند.

امام جمعه شهر همدان درباره وقف نیز بیان کرد:  در حوزه درمان موقوفات خوبی داریم اما نیازمند هدایت وقف به سمت سنت حسنه تامین مسکن و فرصت های شغلی برای جوانان هستیم.

شعبانی موثقی به تفسیر آیه نخست سوره لقمان پرداخت و افزود: محتوای خوب، نوع بیان مناسب، حفظ حرمت طرف مقابل از ویژگی های سخنان زیبا است.

وی اضافه کرد: یکی از بزرگ‌ترین گرفتاری‌های انسان آشنا نبودن به نوع سخن گفتن است چراکه برخی مواقع همه داشته ها با یک جمله و ترکیب بد در الفاظ به هم می ریزد.

امام جمعه همدان اضافه کرد: برخی مشکلات موجود در خانه و جامعه ناشی از نداشتن توان درست صحبت کردن با والدین، فرزندان، همسر و دیگران است در حالی که توصیه اخلاقی بسیاری از بزرگان به سکوت است چراکه این مساله در رشد انسان تاثیر مهمی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات