خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر خبر داد

هزینه‌کرد ۶۸۰ میلیون تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس در ملایر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: بیش از ۶ هزار نوشت‌افزار با اعتبار ۹۶۰ میلیون تومان تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع و ۶۸۰ میلیون تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس نمونه سیفیه، فخریه و سیفیه سه و چهار هزینه شد.
کد خبر: ۹۱۸۸۵۱۸
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱

هزینه‌کرد ۶۸۰ میلیون تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، پژمان جعفری  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از هفته وقف سال گذشته تاکنون حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل موقوفه‌ها در شهرستان ملایر هزینه شده است، اظهار داشت: این مبلغ در حوزه اطعام‌دهی، آموزش، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی، عمران امامزادگان، هتلینگ بیمارستان امام حسین(ع)، کمک هزینه درمانی و تجهیز و نوسازی مدارس فخریه و سیف‌الدوله هزینه شده است.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده بیش از ۶ هزار نوشت‌افزار با اعتبار ۹۶۰ میلیون تومان تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع و ۶۸۰ میلیون تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس نمونه سیفیه، فخریه و سیفیه سه و چهار هزینه شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر هزینه کرد ۷۷۰ میلیون تومان از محل موقوفات برای اطعام‌دهی و روضه‌خوانی ۷۵ هزار نفر را از دیگر اقدامات برشمرد و ادامه داد: در حوزه فرهنگی ۲۶۰ میلیون تومان برای برپایی ایستگاه صلواتی، موکب و حمایت از زائران هزینه شده است.

وی گفت: برای نخستین بار ۱۱۲ نفر زائر اولی به کربلا اعزام شدند که ۲۴۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه و کفش و لباس نیز برای زائران تهیه شد.

جعفری با اشاره به تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی با اعتبار ۷۵ میلیون تومان در یک سال گذشته بیان کرد: در این راستا در صدد هستیم با دعوت از «سید جواد حسینی» قاری برجسته کشوری، محفل انس با قرآن را در هفته اول آذر برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم مجوزهای لازم را از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بگیریم تا بتوانیم از محل مازاد موقوفات در سایر حوزه‌ها نیز هزینه کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر کمک به سایر مدارس شهرستان علاوه بر مدارس موقوفه را از جمله این موارد برشمرد و افزود: اگر مجوز کمک به مدارس را بگیریم، حدود ۵۰۰ میلیون تومان از سرفصل کمک به مدارس با اولویت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی هزینه می‌کنیم.

وی همچنین به هزینه کرد ۲۰۰ میلیون تومان برای عمران و آبادانی امامزادگان ملایر، کمک ۴۰ میلیون تومانی برای روشنایی ۴۰ مسجد و ۴۰۰ میلیون تومان برای حفظ و نگهداری پارک بانوان و مقبره سیف‌الدوله را از دیگر اقدامات در مدت یاد شده برشمرد.

جعفری ادامه داد: در این مدت برای تجهیز، نوسازی و هتلینگ بخش ۲۵ تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و برای کمک هزینه درمانی ۷۰۰ بیمار نیازمند ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در حوزه فرهنگی در این شهرستان اجرا شد و همواره در ۶ بقعه متبرکه شاخص ملایر برنامه‌های مناسبتی در طول سال برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر همچنین به تنظیم و تجدید بیش از سه هزار سند اجاره موقوفه از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات برخی زمین‌های وقفی همچون منازل پشت سپاه ملایر و زمین‌های بدون مجوز بلامعارض مکاتباتی انجام و با پرداخت ۳۰ درصد پذیره عادله روز با ساکنان این مناطق همکاری شد.

وی بیان کرد: برای احداث پست برق شهرک ولیعصر(عج) ملایر با بیش از ۱۲ هزار مترمربع مجوز لازم را گرفتیم که زمین با ۳۰ درصد پذیره در اختیار برق منطقه‌ای باختر قرار گیرد.

جعفری در حوزه سرمایه‌گذاری اوقاف نیز گفت: قرار است هایپر مارکت مسکن مهر با 4 هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین که مدتی است راکد مانده را با سازه سبک احداث کنیم که تا سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی احداث مجتمع تجاری جنب استخر سیفیه در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع را از دیگر اقدامات در حوزه سرمایه‌گذاری برشمرد و افزود: در راستای اجرای طرح‌های مشارکتی اوقاف با بخش خصوصی در صدد هستیم طرح جایگاه سوخت شهرک ولیعصر(عج) را احداث کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر یادآور شد: ۱۰ قطعه زمین برای مشارکت در سرمایه‌گذاری شناسایی و معرفی و به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اسکن و بارگذاری موقوفات ملایر اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون ۶۰۰ هزار برگه اسکن شد.

جعفری اخذ سند مالکیت را اتفاقی مهم در اوقاف و امور خیریه عنوان و بیان کرد: اراضی موقوفه ملایر همچون بازار و بیش از ۱۵ روستا حدود و مرز آنها مشخص و تعیین تکلیف شدند.

وی همچنین به جابجایی قبر فخرالحاجیه به محوطه داخل بیمارستان فخریه با اعتبار ۳۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: سال آینده المان آن را نیز احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر همچنین به ثبت ۲ وقف جدید در ملایر اشاره و بیان کرد: برای واگذاری زمین و مشارکت در ایجاد شهر نمایشگاهی مبل و منبت ملایر همکاری و مشارکت می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار