خبرهای داغ:

کمبود دارو تحت کنترل است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: کمبود دارو در استان متاثر از کمبود دارو در سطح کشور بوده و در حال حاضر کمبود دارو تحت کنترل است.
کد خبر: ۹۱۹۰۹۶۵
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵

جلال غفار زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، در خصوص کمبود دارو بیماران خاص در آذربایجان غربی نیز گفت: کمبود دارویی استان متاثر از کمبود دارویی کشور بوده و معاونت غذا و دارو با جدیت و حساسیت تمام پیگیر کمبود دارویی بوده و در حال حاضر کمبود دارو تحت کنترل است.

وی با شاره به مشکلات بیماران خاص گفت: عدم تعهد به برخی اقلام دارویی در برخی بیماری های صعب العلاج از جمله داروهای شیمی درمانی در انواع سرطان ها و عدم پوشش کامل بیمه ای در قیمت برخی داروها مشکل جدی برخی بیماران خاص است.

غفار زاده با اشاره به اینکه به دلیل تحریم ها و برخی مشکلات در کشور با کمبود دارو در برخی بیماری ها مواجهه هستیم، تصریح کرد: با مدیریت و سهمیه بندی داروهای بیماران خاص که از طریق معاونت غذا و داروی استان  با در نظر گرفتن تعداد بیماران خاص استان صورت گرفته، خوشبختانه کمبود دارویی بیماران خاص استان کمتر شده است.

وی بیماران خاص را  شامل بیماران ‌تالاسمی، هموفیلی ،ms،EB دیالیزی و پلی ساکارید اعلام و یاد آور شد: معمولا تامین و تدارک دارو طوری مدیریت می شود که نیاز بیماران را تامین کرده و کمبود دارو مشکلی را برای بیماران ایجاد نکند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه این استان یک استان مرزی بوده ولی این مرزی بودن باعث کمبود دارو نسبتا به سایر استان ها نمی شود، اظهار کرد: بدون ارتباط به مرزی بودن استان مشکلات تمامی داروها با طی مراحل اداری و سهمیه بندی درست از طریق سازمان غذا و دارو مرتفع می شود.

 

انتهای پیام/ ۱۳۹۸

ارسال نظرات