خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

برخوردها در ادارات باید لیّن و با کرامت باشد/فعالان فرهنگی برای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف تلاش کنند

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ارباب رجوع‌ها تاج کرامت بر سر دارند و باید بزرگوارانه با آنها برخورد کنیم بنابراین باید در ادارات این برخوردها لیّن و با کرامت باشد.
کد خبر: ۹۱۹۲۳۵۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

برخوردها در ادارات باید لیّن و با کرامت باشد/فعالان فرهنگی برای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف تلاش کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در نشست هم‌اندیشی و تجلیل از فعالان فرهنگی وخادمان نماز صنعت آب و برق استان همدان اظهار داشت: آن ویژگی انسانی که می‌تواند دیگران را محور انسان جمع کند و باعث جذب شود لیّن بودن قلب آدمی است.

وی با بیان اینکه اگر انسان با خشونت برخورد کند همه از دورش پراکنده می‌شوند، گفت: برای اینکه این پراکندگی‌ها به جمع تبدیل شود قرآن می‌فرماید «قول لیّن» داشته باشید و این کلمه دو بار در قرآن کریم آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر داشتن اخلاق عظیم و مکارم اخلاقی ادامه داد: کارکنان ما در برخورد با مردم نیز باید همین رفتار را داشته باشند و ارباب رجوع را به عنوان انسان کریم بشناسند و تکریم کنند.

وی تصریح کرد: ارباب رجوع‌ها تاج کرامت بر سر دارند و باید بزرگوارانه با آنها برخورد کنیم بنابراین باید در ادارات این برخوردها لیّن و با کرامت باشد.

شعبانی با تأکید بر ترویج فرهنگ مدیریت مصرف افزود: ما در این حوزه مشکل داریم بنابراین فعالان فرهنگی باید در این حوزه و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف نیز فعال باشند و این امر را در جامعه ترویج دهند چراکه ما در حوزه تولید انرژی مشکل نداریم بلکه مشکل اصلی در نوع و نحوه مصرف آن است.

وی با بیان اینکه نگرش اسلامی در مسئله اقتصاد تولید حداکثری؛ و مصرف در حد ضرورت است، گفت: دنیاگرایی و اشرافیت مسئله مصرف است نه تولید چراکه تجمل در مسئله مصرف قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در بحث فرهنگ مدیریت مصرف همه ما مؤظف هستیم که تلاش کنیم، یادآور شد: مردم ما با بصیرت هستند و اگر تبلیغات و آگاهی‌بخشی خوبی صورت بگیرد در این زمینه تسریع‌بخشی می‌شود.

وی با بیان اینکه ما تا زمانی که خود را اصلاح نکنیم نمی‌توانیم جامعه را اصلاح کنیم، افزود: ابتدا باید خودسازی کرد و اخلاص عمل داشت تا عمل ما اثرگذاری داشته باشد.

شعبانی خاطرنشان کرد: نماز در رأس اموری قرار دارد که اصلاح‌گر است.

در پایان این برنامه از فعالان فرهنگی و خادمان نماز صنعت آب و برق استان همدان تجلیل شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات