رییس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی عنوان کرد:
غلامرضا حسن پور عنوان کرد: بهره‌گیری از روحیه بسیجی در حوزه اقتصادی به عنوان یک راهکار برای حل مشکلات و دغدغه‌های این حوزه خواهد بود
کد خبر: ۹۱۹۴۱۱۴
|
۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، مراسم چهلمین سالگرد تأسیس بسیج و همایش "نقش فعالان اقتصادی در تحقق گام دوم انقلاب با استفاده از ظرفیت بسیج" با حضور سردار سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین، غلامرضا حسن پور رییس بسیج اصناف کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و به همت شورای عالی بسیج اصناف و فعالان اقتصادی در اتاق ایران برگزار شد.

غلامرضا حسن پور، رئیس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور به فرمایشات رهبری در مورد گام دوم انقلاب اشاره و تأکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود روی تقویت اقتصاد مستقل مبتنی بر تولید انبوه با کیفیت، توزیع عدالت محور، مصرف به اندازه و مناسبت‌های مدیریتی خردمندانه تأکید کردند.

حسن پور افزود: برای تحقق این اهداف لازم است با استفاده از روحیه بسیجی حرکت کرده و مهم‌ترین ضعف‌ها که به حوزه مدیریتی، وابستگی اقتصاد به نفت و دولتی بودن اقتصاد مربوط می‌شود را از میان برداریم.

وی در ادامه به مشکلات جاری در کشور اشاره و تشریح کرد: اینکه بگوییم مشکلات امروز اقتصاد ناشی از تحریم است، تحلیل نادرستی بوده و ما را به بی‌راهه می‌کشاند. از سوی دیگر نگاه و تکیه ما باید روی نیرو و توان داخل باشد.

حسن پور در مورد کمک به سازمان حمایت برای انجام بازرسی‌ها نیز اعلام آمادگی کرد.

 بهره‌گیری از روحیه بسیجی در حوزه اقتصادی

سردار محمدحسین سپهر، جانشین سازمان بسیج مستضعفین از نقش‌آفرینی مردم برای عبور از موانع سخن گفت و تصریح کرد: سیاست، اقتصاد، امنیت و فرهنگ کشور در بستر حضور مردم شکل می‌گیرد و مقام معظم رهبری نیز تأکید بسیاری بر حضور و نقش‌آفرینی مردم در همه عرصه دارند.

وی در مورد اتفاقات اخیر که پس از گران شدن قیمت بنزین در کشور رخ داد و آسیب‌هایی که به سرمایه‌های کشور وارد شد، گفت: در سال 1396 شاهد اعتراض‌های مدنی در کشور بودیم. اگر همان زمان به گفته نخبگان و جامعه شناسان توجه می‌شد و علت بروز آن اعتراض‌ها آسیب‌شناسی شده و مشکلات حل می‌شد، امروز این درگیری‌ها اتفاق نمی‌افتاد. متأسفانه آستانه تحمل مردم به دلیل مشکلات موجود پایین آمده و به همین دلیل امروز شاهد این مسائل هستیم.

سپهر با بیان این مطلب که برای بهبود وضعیت موجود راهی جز حضور و همکاری بین بسیج، مردم، دولت و بخش‌های عمومی حاکمیتی وجود ندارد، تأکید کرد: بسیج در همه حوزه آمادگی همکاری دارد. در حال حاضر 700 کانون علمی و پژوهشی فعال داریم که اساتید و نخبگان بسیاری در این کانون‌ها فعالیت می‌کنند و آمادگی دارند طرح‌های توسعه‌ای خود را در اختیار نهادهای مربوط قرار دهند.

در ادامه یحیی آل اسحاق، رئیس شورای عالی بسیج اصناف و فعالان اقتصادی به ظرفیت و توانمندی‌های موجود در بسیج اشاره و خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد کشور در فضا و با روحیه بسیجی اداری شود، مشکلات آن تک به تک برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیج یک هدف، منش، ایده و روش اداره امور اجرایی یک حاکمیت است و در طول 40 سال که از انقلاب می‌گذرد بر همه ثابت شده که در چارچوب این منش تمام چالش‌ها و گرفتاری‌ها قابل حل است. اگر دشمن بر عدم توفیق خود در منطقه اذعان دارد به دلیل همین روحیه و اقدامات بسیجی است.

به باور او نگاه و منش بسیج در حوزه‌های مختلف وجود دارد و موجب توفیق ما در این حوزه‌ها از جمله فعالیت‌های هسته‌ای، علمی و تکنولوژی شده است؛ اگر امروز اقتصاد ایران به عنوان نقطه ضعف کشور شناخته می‌شود و دشمن تلاش می‌کند تا از این منظر به ایران آسیب بزند به این دلیل است که تا حدودی از فضای بسیجی دور مانده است. تشکیل شورای عالی بسیج اصناف و فعالان اقتصادی در راستای رفع این شکاف بوده و امیدواریم بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند و ارتقای سطح اقتصاد کشور کمک کند.

 بهره‌گیری از روحیه بسیجی در حوزه اقتصادی

فرهاد نیکزاد، دبیر و عضو هیات رئیسه شورای عالی بسیج اصناف و فعالان اقتصادی از برگزاری انتخابات هیات رئیسه این شورا برای آغاز دور دوم فعالیت خود و انتخاب افراد جدید خبر داد و گفت: ظرف چند روز گذشته که از نشست دیدار با مقام معظم رهبری می‌گذرد، انگیزه و توان مضاعفی پیدا کردیم و در تلاش هستیم تا با همکاری فعالان اقتصادی که فرمانده‌های این جنگ اقتصادی هستند، مشکلات را یک به یک برطرف کنیم.

وی از تشکیل 19 کارگروه در بخش‌های مختلف اقتصادی خبر داد که با کمیسیون‌های متناظر خود در مجلس، اتاق ایران و دولت در ارتباط مستمر هستند و سعی می‌کنند قدم‌های جدی برای حل مشکلات اقتصادی بردارند.

 بهره‌گیری از روحیه بسیجی در حوزه اقتصادی

در ادامه علیرضا نبی، کارآفرین و دبیر انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران به مشکلات موجود در مرز بازرگان و اقدامات غیراقتصادی برای ترخیص انواع محصولاتی که در گمرک این مرز مدت‌ها باقی مانده‌اند، اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این منطقه اتفاقاتی رخ می‌دهد که نمی‌توان گفت از نگاه مسئولان به دور است. اگر واقعاً قرار است بهبودی در وضعیت اقتصادی کشور رخ دهد باید مانع از این دست فعالیت‌ها شد.

 بهره‌گیری از روحیه بسیجی در حوزه اقتصادی

این فعال اقتصادی افزود: دو ماه روغن‌ها زیتون وارد شده در این گمرک ماند و وجهی که مطالبه شده بود را نپرداختیم و در نهایت کیفیت خود را از دست دادند و بخشی از سرمایه خود را این گونه از دست دادیم. نمی‌توانیم باور کنیم بسیجی که می‌تواند به این خوبی مانع از بروز اغتشاشات برنامه ریزی شده دشمنان در داخل و خارج کشور شود، قادر به کنترل یک مرز نباشد.

 

بهره‌گیری از روحیه بسیجی در حوزه اقتصادی

بهره‌گیری از روحیه بسیجی در حوزه اقتصادی

بهره‌گیری از روحیه بسیجی در حوزه اقتصادی

 

 انتهای پیام/رض

ارسال نظرات