خبرهای داغ:
یادداشت/

بسیج؛ حدیث بذل سر و زر

بسیج عصاره خصلت‌های پاک انسانی و صدای صلابت و صبوری و برج بلند استواری و مظهر الطاف الهی بر بندگانی است که در راه خدمت، عالمانه و خالصانه گام بر می‌دارند و از بذل س. و جان و زر وجود خویش دریغ ندارند.
کد خبر: ۹۱۹۵۱۲۷
|
۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱
بسیج شجره طیبه و همیشه سبز و ثمردهی است که با حضور قشر‌های مختلف جامعه که دغدغه حراست از آرمان‌های عاشورایی شهدا و دستاورد‌های متعالی انقلاب را دارند، آبیاری و سرسبز می‌شود و در آسمان ولایت رشد می‌کند.

بسیج از معجزات انقلاب بود که با ید بیضایی امام خمینی (ره) در پنجم آذر ۵۸ درخشید و موجبات پیشرفت‌های روزافزون نظام و استواری و صلابت در برابر دسیسه‌های شوم استکبار جهانی و دشمنان داخلی و خارجی را فراهم نمود.

ایثار، اخلاص، خدمت، علم و تعهد، مسئولیت پذیری، تدین و ... از خصلت‌ها و ویژگی‌های انکارناپذیر تفکر بسیجی است که در سایه سار طوبای ولایت شناخته می‌شود.

مروری گذرا به نقش آفرینی ثمرات این شجره طیبه در دوره‌های مختلف نشان می‌دهد که نیروی مردمی بسیج از دوران مبارزات انقلاب پا به پای حضرت امام خمینی (ره) در صحنه بود، پس از پیروزی انقلاب در قالب تشکل‌های مردمی انقلابی، مسئولیت حراست از دستاورد‌های انقلاب و نیز مبارزه با غائله‌های مختلف در شهر‌های مختلف را بر عهده داشت.

با آغاز جنگ تحمیلی، حماسه‌های خونین و رشادت‌های بی نظیر پیران و جوانان و نوجوانان بسیجی در هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر قوای مسلح و نیز تلاش بانوان در پشت جبهه و ستاد‌های پشتیبانی بود که به سبب روحیه بسیجی خلق شد؛ و امروز همچنان این تفکر حیات بخش و انرژی زا به مثابه مهبط النوری در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، تولید، سازندگی، خدمت رسانی، انسجام ملی، انرژی هسته ای، ساخت موشک و ... می‌درخشد و همچون هوای پاکی در همه عرصه‌ها در جریان است و تعابیر زیبای امامین انقلاب در مورد بسیج، موید اهمیت بیش از پیش این نیروی مردمی و پرافتخار است.

بسیجی تابلوی صبر و قناعت، معنویت، ایثار و غیرت، شور و عشق و رهسپاری با ولایت است که همه شواهد عملی آن در حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران ثبت و ضبط شده است؛ لشکر بسیج همچون سیل و طوفانی خروشان بر خیمه گاه دشمن می‌تازد و کوه دشمنان را همچون کاهی متلاشی می‌کند.

بسیج از مردم و برای مردم است و بدون هیچ‌گونه توقع و منتی، خالصانه فداکاری می‌کند؛ بسیج همواره زنده و پاینده است، بسیجیان آماده و موقع‌شناس هستند و با هوشیاری خود همواره دشمن را رصد می‌کنند.

اتکا به روحیه و تفکر بسیجی در عرصه علم و فناوری، کشور را در بخش‌های مختلف با وجود همه تحریم‌ها، پیش برده است. امروزوقت آن است که ملت بزرگوار ایران اسلامی کار‌های نشدنی را که در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که به دست بسیجیان انجام می‌شد، به یمن تفکر و روحیه بسیجی انجام دهد؛ روحیه بسیجی که به وقت وقوع فتنه، با قطب نمای ولایت حرکت نموده و با روشنگری چشم فتنه را کور می‌کند و در هنگام بحران‌های طبیعی، پا به پای مردم آسیب دیده در قالب گروه‌های جهادی، به کمک آسیب دیدگان می‌شتابد.

بسیج امروز در چهل سالگی ظهور و بروزش، چتر خود را به فراتر از مرز‌های زمینی ایران اسلامی، گسترانیده و در جبهه مقاومت، پیروزی‌های چشمگیری را به ارمغان آورده است و اگر روحیه بسیجی در جامعه زنده باشد، پیروزی ما در همه نبرد‌ها قطعی است و امروز از هر زمان دیگری مطمئن‌تریم که قدرت مستحکم بیدار و زنده‌ای با وجود بسیج، پدید می‌آید که هیچ‌کس را یارای مقابله با آن نخواهد بود.

بسیجیان یاران و نیرو‌های مومن و وفاداری هستند که در راه حفظ ارزش‌های الهی و آرمان‌های عاشورایی شهدا و انقلاب، از بذل سرتاپای وجود و دارایی خود دریغ نمی‌کنند و به تعبیر حافظ:

سر و زر و دل جانم فدای آن یاری         که حق صحبت مهر و وفا نگه دارد
 
ابوالفضل بمانی
ارسال نظرات
آخرین اخبار