فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران حضور یافت و در این جلسه « خدمت رسانی به مردم » را جزو اولویت های مهم در ماموریت های سپاه تهران بزرگ دانست.
کد خبر: ۹۱۹۵۸۱۷
|
۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ صبح امروز به مناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور اکثریت اعضا حضور یافت و در این جلسه گزارشی از عملکرد سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) ارائه کرد.

وی با بیان اینکه چهلمین سالگرد تأسیس بسیج است و هر بار که نامی از بسیج آورده می شود، صحبت از ایمان، اعتقاد، ایثار، مردم داری و صداقت در مقابل مردم، شهامت و شهادت به ذهن متبادر می شود تصریح کرد: مردم ایران عزت و افتخار بسیج را در تمامی صحنه های مختلف دیده اند. حضور بسیج در طول دفاع مقدس مصداق آن است. ما در تمام صحنه ها مانند سیل و زلزله نیز جز اولین نفرات بودیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) با اشاره به سیل آق قلا، اظهار داشت: ما جزو اولین نفراتی بودیم که به آنجا رسیدیم، البته مردم، نیروهای مسلح و مسئولین نیز بودند ولیکن باید به  نقش بزرگ و تعیین کننده نیروهای بسیج تأکید کرد.

سردار یزدی با اشاره به خاطره‌ای در سیل سوسنگرد، خاطرنشان کرد: اگر نیروهای بسیج در سوسنگرد نبودند حتما این شهر زیر آب فرو می رفت لذا باید این از خود گذشتگی ها را در کتاب ها یادآور شد. 

وی با بیان اینکه سنگ بنای اصلی ما کمک و خدمت رسانی به مردم و همراهی با دستگاه ها برای خدمت به مردم در بخش های مختلف است، تأکید کرد: ما در حوزه ی علوم دانش بنیان نیز ورود کرده ایم و مورد تقدیر مسئولان دولتی واقع شده ایم. همچنین ما در تهران در مقابله با آسیب های اجتماعی ورود جدی داشته ایم. یکی از این فعالیت های مهم و کاربردی ما در حوزه ی اعتیاد است که مورد اقبال مسئولین قرار گرفته است.

به گفته وی سپاه تهران بزرگ در موضوع آموزش های پیشگیری از  اعتیاد در مدارس، دانشگاه ها، کارگاه ها، ادارات و کارخانجات، بوستان ها و مکان های دیگر ورود کرده است. همچنین در موضوع مقابله با اعتیاد هم علاوه بر اینکه با دستگاه های انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری داشته ایم، مرکز درمانی صیانت و اشتغال زایی شهید زیادیان را نیز برای معتادان در شرق تهران راه اندازی کرده ایم. 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) افزود: این سپاه در این جلسه از اعضای شورای شهر دعوت می کند از این مرکز بازدید نمایند زیرا ما در این مرکز روش نوینی را اجرا کرده ایم که مورد تأیید مراکز عالی است و در حال حاضر ۷۰ درصد از کسانی که در این مرکز صیانت شده اند، حرفه آموزشی و اشتغال و جامعه پذیری را فرا گرفته اند. ۳۰ درصد باقیمانده نیز متعلق به افرادی هستند که در تهران نبوده اند.

سردار یزدی خاطرنشان کرد: در حوزه ی آسیب های اجتماعی، پیشگیری از طلاق موضوع دیگری بود که به آن ورود کرده ایم لذا در همین راستا در بوستان ها، مدارس و فرهنگسراها، کارگاه های آموزشی برگزار کردیم تا بتوانیم مربیان خوبی را پرورش دهیم. 

وی ادامه داد: در بخش محرومیت زدایی نیز از سال گذشته تاکنون تعدادی جهیزیه تهیه شده است که تعداد آن ها تا پایان امسال به دو هزار و ۵۰۰ جهیزیه خواهد رسید. همچنین از سال گذشته تاکنون ۷۰ هزار سبد کالا بین نیازمندان شهر تهران توزیع شده است که تا پایان امسال تعداد آن به ۱۰۰ هزار بسته خواهد رسید.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) با اشاره به اینکه «ارتباط تنگاتنگ و صمیمی با شهروندان» را علت موفقیت این سپاه دانست، تصریح کرد: علاوه بر تهران ما در سوسنگرد و دشت آزادگان، ۱۳۸ منزل کاملا تخریب شده در سیل را در دستور نوسازی قرار داده ایم که تاکنون ۱۲ خانه افتتاح و ۱۵ خانه دیگر تا هفته آینده تکمیل خواهد شد.

وی در ادامه به حضور هزار و ۶۰۰ گروه جهادی در تهران اشاره کرد و گفت: ۸۵۰ گروه معلم محور و  ۸۵۰ گروه جغرافیا محور در شهر تهران در قالب گروه های جهادی فعالیت دارند. در بحث فرهنگ نیز ۴۰۰ گروه سرود داریم.

سردار یزدی در پایان گفت: ما در حوزه ی توسعه مشاغل خانگی نیز ورود کرده ایم و با همکاری بازاریان، اصناف و کارگاه های بزرگ و کوچک، از اوایل امسال موفق شدیم ۴۰۰ خانوار را در حرفه ی خود مشغول به کار کنیم. 

 

 

ارسال نظرات