خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های همدان گفت: پرسنل یگان حفاظت و مراقب باید در اوج صلابت و اقتدار گام بردارند چراکه رسالت سنگینی بر عهده آنها است.
کد خبر: ۹۱۹۶۲۷۱
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷

پرسنل یگان حفاظت و مراقب باید در اوج  صلابت و اقتدار گام بردارندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان پروین در دوره آموزشی دو روزه تخصصی پرسنل یگان حفاظت و مراقبان  زندان‌های استان همدان اظهار داشت: پرسنل یگان حفاظت و مراقب به عنوان نیروهای صف در زندان‌ها هستند و بخشی از امنیت زندان‌ها مرهون تلاش شبانه‌روزی شما عزیزان است.

وی با بیان اینکه رسالتی که  شما بر عهده دارید بسیار سنگین و از جایگاه و ارزش بسیار والایی برخوردار است، گفت: زندان محیطی آسیب‌زا است که آسیب آن هم متوجه زندانی و خانواده آنان و هم متوجه کارکنان زندان‌ها به ویژه یگان حفاظت و مراقبان می‌شود که باید آسیب‌های احتمالی را با آگاه سازی و اجرای برنامه‌های آموزشی به حداقل برسانیم.

مدیرکل زندان‌های همدان هدف از برگزاری این همایش دو روزه را بالا بردن سطح آگاهی و انگیزشی کارکنان عنوان کرد و گفت: نقش شما در ایجاد امنیت نقشی مهم و کلیدی است و کار در محیط زندان، شغلي است كه نياز به مسووليت‌پذيري و تعهد بالايي دارد و تیزبینی، تیزهوشی و گوش به زنگ بودن از خصوصیات بارز ماموران زندان باید باشد.

وی با بیان اینکه پرسنل یگان حفاظت و مراقب باید در اوج  صلابت و اقتدار گام بردارند چراکه رسالت سنگینی بر عهده آنها است، بیان کرد: کسانی در کار خود موفق هستند که قبل از همه چیز به خودشناسی و خودباوری برسند و سپس اعتماد به نفس وعزت نفس  داشته باشیم، آنگاه نسبت به زندگی احساس مثبتی داشته و قادر هستیم با مشکلاتی که در حین کار با آن مواجه می‌شویم بهتر دست و پنجه نرم کنیم.

پروین داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس را در کاهش استرس و فشارهای روحی روانی کارکنان شاغل در زندان را مهم عنوان کرد و آن را عاملی برای موفقیت و تصمیم‌گیری بهتر و مناسب‌تر خواند.

وی در ادامه  به مدیریت بحران در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: عملکرد برنامه‌ریزی شده و مناسب  کارکنان در مواقع حساس و بحرانی، بسیار حائز اهمیت است و ارائه آموزش‌های کافی و داشتن تمهیدات لازم  کارکنان برای پيشگيري از بروز حوادث امري ضروري در زندانباني است.

مدیرکل زندان‌های همدان افزود: کارکنان در زندان‌ها باید تلاش کنند بحران‌های عمومی زندان را تجزیه و تحلیل و در مقابل آنها با اتخاذ روش‌های درست اقدامات پیشگیرانه‌ای را به مرحله اجرا درآورند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه یگان حفاظت، نقش بی‌بدیلی در ایجاد امنیت و آرامش پایدار در زندان‌ها ایفا می‌کند و مهمترین مأموریت آن ایجاد نظم، امنیت، اقتدار و حفاظت از مجموعه و پاکسازی اندرزگاه‌ها از وجود هر گونه اشیاء ممنوعه و زمینه‌سازی و فراهم کردن آن به محیطی سالم برای توسعه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی است.

پروین با بیان اینکه برخورد با زندانیان در عین حفظ شأن و حقوق شهروندی آنان باید قاطع و قانونی صورت گیرد، افزود: این نوع برخورد باعث می‌شود فرد زندانی ضمن اعتماد به پرسنل، مرتکب خطا و اشتباهی نشود.

وی با اشاره به نقش‌پذیری گفت: نقش خود را در کار بپذیرید و در راستای تقویت آن گام بردارید به طوری که نهادینه شود، شما مفید و موثر هستید پس خودتان هم باید این موضوع را قبول کنید همان طور که نیروی انسانی در سطوح مختلف مایل هستند که نقش آنها در سازمانشان مفید و ارزشمند در نظر گرفته شده و به وجود آنها افتخار شود.

 

ارسال نظرات