به همت مرکز فضای مجازی سپاه ناحیه شهرستان لردگان کارگاه آموزشی فضای مجازی با هدف آشنایی دانش آموزان با آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۷۷۱۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس پلیس فتا شهرستان لردگان در این کارگاه آموزشی گفت: با ارتقاء دانش سایبری می‌توان از هجمه‌های سنگین دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی جلوگیری نمود و ضمن حفاظت از باورها و اعتقادات خود به‌عنوان سربازان جنگ نرم در تبلیغ دین مبین اسلام گام‌های مؤثری برداشت.

علی سعیدی، مهم‌ترین گام در پیشگیری از آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی را ارتقاء دانش سایبری عنوان کرد و افزود: رشد روزافزون فناوری‌های نوین و تجهیزات هوشمند، هر قشری را خواسته یا ناخواسته به فضای مجازی سوق داده است، بنابراین اگر کاربران سطح آگاهی و اطلاعات خود را در این حوزه‌ها افزایش دهند مانع از سوء‌استفاده افراد سودجو می‌شوند.

کارشناس پلیس فتا شهرستان لردگان با تأکید بر اهمیت فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری اظهار داشت: با آموزش کاربران می‌توان از هجمه‌های سنگین دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی جلوگیری نموده و ضمن حفاظت از باورها و اعتقادات خود به‌عنوان سربازان جنگ نرم در تبلیغ دین مبین اسلام گام‌های مؤثری برداشت.

وی افزود: اگرچه فضای مجازی دارای فرصت های علمی و ارتباط های اجتماعی نیز هست اما استفاده بی رویه دانش آموزان و جوانان از فضای مجازی منجر به انزوای آنان می شود.

سعیدی گفت:  آنچه که بیشتر باعث دغدغه خانواده ها در فضای مجازی می شود، تعارض ارزش های ایرانی ـ اسلامی در فضای مجازی است زیرا این تکنولوژی ها چالش های هویتی برای جوانان ایجاد می کند که با مولفه های فرهنگ اسلامی و ایرانی مغایر است.

وی در ادامه اظهار داشت: بیشتر افرادی که در فضای مجازی مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار می‌گیرند کاربرانی هستند که به نحوی آشنایی با مخاطرات و چالش های فضای مجازی ندارند و در استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حریم خصوصی و ملاحظات امنیتی این فضا را لحاظ نمی‌کنند.

در ادامه این کارگاه کارشناس پلیس فتا، با اشاره به ظرفیت عظیم فضای مجازی و تأکید بر ویژگی‌های خاص این فضا، بر لزوم ارتقاء و به‌روزرسانی سواد رسانه‌ای و استفاده سالم و مفید از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد.

علی سعیدی در پایان گفت: چنانچه جوانان ما به‌عنوان طیف عمده کاربران فضای مجازی از سواد کافی در استفاده از فضای مجازی برخوردار نباشند ممکن است در برخی موارد تبعات جبران‌ناپذیری بر بنیان خانواده داشته باشند.

ارسال نظرات