اجرای طرح دهان و دندان برای ۲۷۰۰ دانش‌آموز دشتی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی از زیر پوشش قرارگفتن ۲۷۰۰ دانش‌آموز این شهرستان در طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی خبرداد.
کد خبر: ۹۱۹۸۶۵۹
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی اظهار داشت: در چندسال اخیر برنامه‌های متعددی در حوزه سلامت دهان و دندان با رویکرد پیشگیرانه اجرا شده که نتایج و آثار مثبت زیادی از این برنامه‌ها در سال‌های آتی نمایان خواهد شد و طرح دندان‌های عاری از پوسیدگی یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

دکترپرویزاحمدی  با اشاره به اینکه پیشگیری اصل اساسی خدمات حوزه سلامت دهان و دندان است، تصریح کرد: هم‌اکنون طرح عاری از پوسیدگی ویژه دانش‌آموزان پایه‌های ششم ابتدایی و هفتم متوسطه در سطح شهرستان در حال اجرا است.

وی بیان داشت: در این طرح پس از رفع مشکل دندان دانش‌آموزان، برای آنان گواهی دندان عاری از پوسیدگی صادر می‌شود.

احمدی عنوان کرد: در این طرح خدماتی مانند معاینه دهان و دندان، فیشورسیلانت، ترمیم، کشیدن دندان، پالپوتومی و درمان پالپ زنده، جرم‌گیری و بروساژ به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی با اشاره به نقش اساسی سلامت دهان و دندان در سلامت انسان گفت: دانش‌آموزان باید سلامت دهان و دندان را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سلامت خود قرار داده و با دندان‌پزشکان و کارشناسان حوزه سلامت دهان و دندان در اجرای هر چه‌بهتر طرح عاری از پوسیدگی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات