۱۵ / تير / ۱۴۰۴ - 06 July 2025
11:40
کد خبر : 9198741
۲۲:۱۸

۱۳۹۸/۰۹/۲۲
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران شهرستان زرند

مدیر مدرسه یکی از رکن ‌های تاثیرگذار برای تحول در آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان : احمد اسکندری در گردهمایی مدیران مدارس زرند با بیان اینکه امیدواریم با کمک و همیاری همه مسئولان و دست‌اندرکاران کشور زمینه‌ای فراهم شود تا علاقه و انگیزه در بین معلمان افزایش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران شهرستان زرند

مدیر مدرسه یکی از رکن‌های تاثیرگذار برای تحول در آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران شهرستان زرند، گفت: مدیران مدارس به عنوان رهبران کارآمد و یکی از عناصر اصلی برای تحقق ماموریت‌های آموزش و پرورش هستند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان: احمد اسکندری نسب صبح پنجشنبه ۱۴ آذر ماه ۹۸ در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان زرند با بیان اینکه امیدواریم با کمک و همیاری همه مسئولان و دست‌اندرکاران کشور زمینه‌ای فراهم شود تا علاقه و انگیزه در بین معلمان افزایش یابد، افزود: مدیر مدرسه یکی از رکن‌های تاثیرگذار برای تحول در آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند آرمانی است که به خوبی نقش معلم و مدیر مدرسه را تبیین کرده است، بیان داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک نقشه راه در اختیار همه دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت قرار گرفته است.

اسکندری نسب با بیان اینکه سند تحول امروزه مطالبه جدی آموزش و پرورش از نظام است، افزود: در سند تحول بنیادین، مدیر مدرسه یک راهبر آموزشی و یک فرد موثر و تاثیرگذار معرفی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مدرسه جلوه گاهی از فرصت‌های تربیتی است، اظهار داشت: مدیران مدارس به عنوان رهبران کارآمد و یکی از عناصر اصلی برای تحقق ماموریت‌های آموزش و پرورش هستند.

احمد اسکندری نسب با بیان اینکه در سند تحول بنیادین، مدیران مدارس نقش و جایگاه فوق‌العاده‌ای دارند، گفت: مدیران مدارس باید مسئولیت پذیر، دارای کرامت نفس، نظم پذیر و اعتماد باشند تا یک فرد موثر در جامعه تربیت شود.

وی با بیان اینکه مدیر مدرسه باید معلمی توانمند، اخلاق مدار، مومن، فکور، آینده‌نگر، مشارکت پذیر باشد، خاطرنشان کرد: مشارکت پذیری مدیران در این اوضاع اقتصادی مدارس را بر روی پای خود نگه داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مسئولیت فرایند یاددهی و یادگیری بر عهده مدیران مدارس است، ادامه داد: خلق موقعیت‌های تربیتی در مدارس بر عهده مدیران مدارس است.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس باید یک کانون گرم و عاطفی برای همه معلمان و دانش آموزان در مدارس ایجاد کنند، اظهار کرد: مدیران مدارس باید یک مدیر تاثیر گذار و موثر باشند و از همه ظرفیت‌های درون و برون آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف استفاده کنند.

احمد اسکندری نسب با بیان اینکه آینده یک دانش آموز هم برای ما مهم است و باید همه ما تلاش کنیم و با تأسی گرفتن از انبیاء و اولیای الهی کار خود را انجام دهیم، افزود: دستگاه تعلیم و تربیت از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است و همه ما باید قدردان فرصت‌هایی که در اختیارمان است، باشیم.

وی با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنند تا گفتمان اصلی جامعه آموزش و پرورش شود، بیان داشت: باید گفتمان جامعه را تغییر دهیم و رسالت آموزش و پرورش باید به همه آحاد جامعه شناخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه کار تیمی و گروهی مهمترین عاملی است که ما را موفق خواهد کرد، گفت: باید گام‌های جدی برای کیفیت‌بخشی در آموزش و پرورش برداریم و جزو اولویت‌های اصلی همه دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت باشد.

اسکندری نسب با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات مالی و اقتصادی در دولت، تمامی مطالبات معلمان تا پایان سال ۹۷ پرداخت شده است، افزود: باید مدیران مدارس تحول آفرین باشند و تمامی کار‌ها در راستای تکریم معلمان و ارتقای شان و جایگاه آموزش و پرورش باشد.

                                                                          خبرنگار:غلامرضا نورالدینی روابط عمومی آموزش وپرورش زرند

گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید