خبرهای داغ:
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان خبر داد
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان از کمک ۶. ۴ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری از ابتدای سال تاکنون در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۹۰۳۱
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

کمک ۶.۴ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری در همدانغلامرضا صیادزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان بابیان اینکه افزایش توازن اجتماعی و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازمندی‌های محرومان یکی از کارکردهای مراکز نیکوکاری کمیته امداد است، اظهار داشت: در هشت‌ ماهه نخست سال جاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری به نیازمندان مساعدت شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۸ مرکز نیکوکاری در استان همدان مجوز فعالیت دارند، ادامه داد: مراکز نیکوکاری باهدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری ایجاد شده‌اند و این مراکز توسط مردم اداره می‌شوند که به‌صورت محله محور با شناسایی خیران و نیازمندان هر محله از طریق خیران به نیازمندان کمک‌رسانی می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: این مراکز در خصوص رفع نیاز نیازمندان در زمینه‌های مختلف معیشت، درمان، تحصیل فرزندان، تأمین جهیزیه، احداث و تعمیر مسکن و اشتغال فعالیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، عنوان کرد: توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی خیران، ارتقا اعتماد نیکوکاران و پایداری مشارکت آن‌ها و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازهای محرومان ازجمله اهداف و کارکردهای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در استان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات