فرمانده کل سپاه در همایش سراسری هادیان و مسئولان سیاسی سپاه:

سپاه یک حزب نیست / در انتخابات دخالت نمی کنیم/بایددر مقابل امتداد دهندگان تفکرات غرب بایستیم

هنر رهبر معظم انقلاب این بوده است که هم دشمن را مدیریت کرده‌اند تا غلط فکر کند و اشتباه عمل کند و هم او را در معرض اصطکاک فرسایشی در بازه زمانی طولانی قرار داده‌اند.
کد خبر: ۹۱۹۹۳۱۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  روز گذشته (24 آذر) در بیست‌وهشتمین همایش سراسری هادیان و مسئولان سیاسی رویکرد انتخاباتی سپاه را تبیین کرد. متن کامل آن را که صبح صادق منتشر کرده  که  در ادامه می آید:

سپاه یک حزب نیست / در انتخابات دخالت نمی کنیم/بایددر مقابل امتداد دهندگان تفکرات غرب بایستیم

واقعیت این است که حکومت اسلامی مستقر ما امروز آرزوی همه انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) است. فلسفه اصلی و رسالت همه انبیا و اولیای الهی آزادسازی بشریت از اسارت جاهلیت و بردگی طواغیت در هر دوره‌ای بوده است.
تاریخ و تجربه ثابت کرده است، همه امت‌ها جز با تشکیل حاکمیت و ایجاد قدرت به سعادت نمی‌رسند، اسلام جز با تشکیل حاکمیت و تولید قدرت جاری نمی‌شود. مسلمانی هست، اما حاکمیت‌بخشی به ارزش‌های اسلامی در سایه تشکیل حکومت امکان‌پذیر است، بنابراین امروز جمهوری اسلامی ایران با هدف گسترش این حقیقت درخشان در سایر بلاد اسلامی نمود حاکمیت اسلام روی زمین است.
این حقیقت، جوهره اصلی نزاع میان اسلام و کفر از لحظه آغاز درخشش خورشید اسلام بر افق این سرزمین، یعنی سال ۱۳۵۷ است!
نکته اصلی آن است که رمز تمرکز همه جنگ‌ها و اعمال فشار‌ها و طراحی استراتژی‌ها در چهل سال گذشته که در این منطقه متمرکز شده‌اند، به دنبال این است که اسلام به الگوی حاکمیت تبدیل نشود اما به فضل الهی در این تهاجم و مقابله گسترده، انقلاب اسلامی توانسته است دشمنان را متوقف کند.
ما یک جنگ تمام عیار را تجربه کرده‌ایم و امروز در نقطه مرکزی این تقابل وسیع هستیم. در این میان اول باید بدانیم در چه موقعیتی هستیم و بدانیم دشمنان ما کجا هستند؛ باید بدانیم دشمن در این تقابل چگونه وارد شده است و ما چقدر پیش رفته‌ایم و چگونه دشمن را عقب رانده‌ایم.
♦ اشباع دشمنان در اعمال فشار
مقیاس هیچ جنگی علیه انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته کوچک‌تر از یک نبرد جهانی نبوده است. همیشه ائتلافی از قدرت‌ها با مرکزیت بزرگ‌ترین امپراتوری طاغوتی تاریخ با تمام ظرفیت‌های ممکن مقابل ملت ایران ایستاده‌، اگر ظرفیتی به میدان نیامده، امکان بروز و ظهورش نبوده است.
از حیث ظاهری شاخصه‌های قدرت، توازن قدرت این تقابل همواره نابرابر بوده است، ما در قلت و دشمن در کثرت. دشمن اکنون در تمام این جهات به اشباع در اعمال قدرت رسیده است! فشارها همه حداکثری است و بیش از این اعمال فشار از سوی دشمن دیگرممکن نیست.
در بعد اقتصادی دشمن تمام قدرت خود را اعمال کرده و به اشباع رسیده است. در حوزه تهاجم فرهنگی سال‌های سال است که با تمام توان به میدان آمده است، تمام توان عملیات روانی خود را با تمرکز بر ملت ایران، انقلاب اسلامی و رهبری معظم و ارکان هویت‌بخش آن به کار گرفته و بیش از این دیگر ظرفیتی ندارند. در جنگ‌های نیابتی و نبردهای نظامی نیز همین قاعده برقرار است.
♦ شکست‌های سریالی دشمنان
به فضل الهی هنرمندانه‌ترین شاهکار نظام اسلامی خلق تدبیر و اندیشه‌های ژرف و ابتکار عمل‌های راهبردی تجربه نشده است، به گونه‌ای که دشمنان همواره در مواجهه با ایران اسلامی با پدیده‌های جدیدی از تفکر و ابتکار عمل روبه‌رو بوده‌اند.
قوه مرکزی نظام که ملهم از آموزه‌های قرآنی است، اساس شکست‌های سریالی و پی‌درپی دشمن در همه صحنه‌ها بوده است که این متعلق به درخشش نور ولایت است. رهبر معظم انقلاب حکمت را از قرآن می‌گیرند و به تدبیر حکومت‌داری تبدیل و دشمنان را سرگردان، بی‌عمل، ناقص و ناتوان می‌کنند و این از اعجازها و درخشش‌های نور ولایت است. «يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشَاءُ وَمَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا»(بقره/ ۲۶۹ )
دشمن امروز به فقدان راهبرد دچار شده و توان به کاربردن قدرت خود را ندارد. این جنگ، نبرد تدبیر‌ها و اندیشه‌هاست، نبرد اراده‌هاست، شجاعت امروز ما در ساختن قدرت در سرزمین‌های دیگر از کجا آمد؟ چگونه ما توانستیم سرشاخه‌های قدرت را از مرکز انقلاب به نقاط دور‌دست امتداد دهیم و برای دشمن مخاطرات ناشناخته تولید کرده و آن را زمین‌گیر کنیم، با هزینه‌های کم پیروزی‌های بزرگ به دست بیاوریم و دشمن را از رسیدن به اهداف متوقف کنیم. اینها نماد درخشش رهبر معظم انقلاب است.
اگر ما این موهبت را نشناسیم، فکر می‌کنیم این اتفاقات به خودی خود شکل گرفته است! هیچ قدرتی به خودی خود به زوال نمی‌رسد مگر بر اثر «اصطکاک سرسختانه با دشمن قوی» و «تدبیر ناقص و غلط در به کار بردن قدرت!».
هنر رهبر معظم انقلاب این بوده است که هم دشمن را مدیریت کرده‌اند تا غلط فکر کند و اشتباه عمل کند و هم او را در معرض اصطکاک فرسایشی در بازه زمانی طولانی قرار داده‌اند. رهبر معظم انقلاب بدون آنکه شکستی را بپذیرند، کشور را در فرایند توسعه قدرت قرار داده‌اند. کدام رهبری می‌تواند هم با تمام قدرت‌ها بجنگد و هم در درون، قدرت آسیب‌ناپذیر تولید کند؟ اینها استثنایی است.
به شکل و شمایل و حالت همه رهبران جهان نگاه کنید! قابل قیاس نیست، همه در حال زوال قدرت هستند و هیچ تدبیری برای بازگشت قدرت خود ندارند! ما در چرخه تصاعد قدرت قرار گرفته‌ایم.
به قدرت فرهنگی نگاه کنید! این تهاجم سرسخت از غرب عالم! ایران اسلامی چگونه در برابر طوفانی که می‌تواند هر جامعه‌ای را بسوزاند و کاملاً هویت ملت‌ها را عوض کند و همه ارزش‌ها را باطل کند! ایستاده است؟
در حوادث اخیر دیدید که دشمن تمام فضای مجازی جهانی را به‌کار گرفت تا مردم را در مقابل نظام اسلامی قرار دهد، اما مردم به محض آنکه دیدند دشمن میدان‌دار است نه تنها با توطئه همراه نشدند، بلکه به دفاع از نظام آمدند و تمثالی منحصر به فرد در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشتند و تیر خلاص بر همه رؤیاهای بافته شده و سیاست‌های ساخته شده زدند و افسردگی و سرافکندگی و پژمردگی جبهه دشمن را درنوردید، این درخشش انقلاب اسلامی است.
از بعد سیاسی به دنبال انزوابخشی به ما بودند تا همه اتصال جهان را با ما قطع کنند، اما وقتی مسئولان ما به سازمان ملل می‌روند، برای ملاقات با مقامات ما همه صاحبان شوکت و قدرت صف می‌کشند و از هم سبقت می‌گیرند. امروز ملاقات با مسئولان و ارتباط سیاسی با ایران یک برند است، این تجلی قدرت الهی است.
از لحاظ اقتصادی آنچه را که دشمن به دنبال او بود و آنچه را که ما امروز به دنبال آن هستیم، با یکدیگر مقایسه کنید. هدف‌گذاری دشمن تبدیل جامعه ایران به یک جامعه فقیر، گرسنه و عقب‌مانده بود که راهی جز تسلیم ندارد و در این مسیر برنامه‌های فراوانی را طراحی کرد و به اجرا درآورد. تحریم‌ها شدید علیه مردم ایران در تاریخ حیات بشر بی‌سابقه است و هیچ کشوری در چنین تحریم جدی جهانی نبوده است! این فشار حداکثری است؛ این تمام قدرت دشمن است. ما امروز در حال عبور از پیامدهای تحریم هستیم و کم کم اقتصاد ما در حال خروج از تحریم‌هاست و تحریم‌ها در حال تبدیل شدن به چرخ‌دنده‌های هرزه‌گرد هستند! و دیگر تأثیر قابل توجهی بر روند‌های اقتصادی ما نخواهند داشت.
به ما می‌گفتند ایران به بی‌عملی رسیده و قدرت پاسخ ندارد، اما از ابتدای امسال بلایی به سر دشمن آمد که دیگر قدرت حادثه‌سازی ندارد؛ اما به دنبال استفاده حداکثری از حوادث می‌گردد!
♦ نقش هادیان سیاسی در تقابل با دشمن
نقش هادیان سیاسی در این تقابل تعیین‌کننده و دارای اهمیت فوق‌العاده است. وقتی تمام نهادهای ما انقلابی بیندیشند و انقلابی عمل کنند و امتدادی از تفکر رهبر معظم انقلاب شوند، چند برابر قدرت پیدا می‌کنیم. این حقیقت است. امروز قاعده اصلی قدرت ما، ایجاد نظام یک پارچه انقلابی است. قائمه این قدرت رهبری است و به همین دلیل هم او مرکز تمام تهاجمات داخلی است.
رهبری تجسم روح ولایت، اندیشه ولایی و ایمان الهی است. هرچه دشمنان مجتمع‌تر می‌شوند، او با سکینه بیشتر و درایت و حکمت بیشتر انقلاب اسلامی را پیش‌ می‌برد.«الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَالله وَنِعمَ الوَكيلُ»(آل عمران/ ۱۷۳)
این ظرفیت، این استحکام، این وسعت و ژرفای تفکر، این قدرت در تدبیر و شجاعت در میدان وجود دارد و دشمن به این مرکز استحکام حمله می‌کند و سپاه نیز به همین دلیل که پژواک آن نور و بازتاب آن اندیشه است، تعقیب‌کننده و پیاده‌ساز این فکر نورانی است، مجری این تدبیر قدرتمند است، بازوی این ایمان بلند است؛ حمله می‌کند، اما ما آرام و مستحکم در قلب حادثه ایستاده‌ایم.
تردید و تردیدافکنی استراتژی خطرناک دشمن است، چراکه نظام‌ها با زیر سؤال رفتن آسیب می‌بینند. کلمات امروز صاحب قدرتند! میدان نبرد امروز، میدان تردید و استقامت است. مقابله قاطعیت و تردید است. میدان جنگ میدان پرسش‌ها و پاسخ‌هاست.
جوامع بر اساس آنچه در ذهن‌های‌شان جای می‌گیرد، عمل می‌کنند. هدف جنگ نرم غرب، شکل‌دهی ساختارهای ذهنی جوامع است.
چگونه در این تقابل و جدال مردم درست تشخیص دهند و درست انتخاب کنند. وظیفه امروز ما ناوبری صحیح فکری و سیاسی است. مسئله را نازل نکنیم.
ما باید به تردیدهایی که به دنبال نا‌امید کردن مردم از ایستادگی و ثبات قدم هستند، و در پی متمایل کردن مردم به انعطاف، کرنش و سرانجام تسلیم در برابر دشمن هستند، پاسخ دهیم ما باید ثابت کنیم تسلیم در برابر دشمن نسخه سعادت ما نیست و ما را از جنگ دور نمی‌کند؛ بلکه به جنگ نزدیک می‌کند.
چرا ثبات قدم؟ چون با عقب‌نشینی، دشمن متوقف نمی‌شود، عقب‌نشینی نقطه آغاز حرکت دشمن است. عقب‌نشینی یعنی شما ظرفیت ایستادگی را از دست داده‌ای و دشمن توانایی تهاجم را به دست آورده است و این به معنای تهاجم مستمر دشمن به قلب سرزمین ماست و این تهاجم توقف ندارد تا ما تسلیم شویم و تسلیم آغاز جنگ است. هرگز دشمن در فضای تسلیم به هیچ کس امتیاز نمی‌دهد. وقتی شما ضعف از خود نشان دهید، کمک الهی نیز تخفیف خواهد یافت.«الْآنَ خَفَّفَ اللَّهُ عَنْكُمْ وَعَلِمَ أَنَّ فِيكُمْ ضَعْفًا» (انفال/ ۶۶)
ما در عین ایستادگی در حال ساخته شدن و قدرتمند شدن هستیم، در حال تغییر دادن موازنه قدرت هستیم، فراز‌های سخت بسیاری را پشت سر گذاشته‌ایم و در حال عبور از همه فرازهای سخت برای همیشه هستیم.
هادیان سیاسی روشنگران فضای تیره جامعه هستند و باید به تردیدها پاسخ دهند. این کار جهاد کبیر ماست، مردم باید قدرت تشخیص و انتخاب درست داشته باشند. مردم ما امروز به بلوغ و آگاهی فوق‌العاده‌ای رسیده‌اند، می‌بینید با همه این فشارهای روانی به دشمن پاسخ نمی‌دهند و ما باید در تراز این بلوغ با مردم سخن بگوییم. رفتن ما به سمت مصادیق، خلاف بلوغ جامعه است. اینکه ما بگوییم به فلانی رأی بدهید و به فلانی رأی ندهید، اهانت به مردم است!
وقتی جامعه‌ای به بلوغ می‌رسد، خود توانایی تشخیص مصداق براساس مفهوم را دارد. بصیرت یعنی همین، بصیرت به معنی قدرت تطبیق مفهوم با مصداق است. ما در جامعه بالغ‌یافته ایران اگر مفاهیم را خوب تبیین کنیم، مردم خود مصادیق را درمی‌یابند.
وقتی ما معیارها را درست بیان کنیم، که مسیر سعادت ملی و انقلابی جامعه در گرو انتخاب نگرش انقلابی است، مردم آن را می‌پسندند. وقتی به آنها ثابت کنیم در پرتو مدیریت جهادی که در امتداد خطوط تفکر رهبری است، جامعه اصلاح می‌شود و در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد، مردم به این تفکر تمایل نشان می‌دهند. باید گرایش عمومی مردم را به سمت ارزش‌های انقلاب قوی کنیم. بحث‌های‌مان را نازل در سطح افراد نکنیم که در آن صورت، شکست می‌خوریم.
♦ نگاه سپاه در راستای افق انقلاب است
افق نگاه سپاه به هر حادثه‌ای، افق انقلاب اسلامی است و نازل کردن آن به اسم‌ها و افراد خلاف است.
تعالی بحث در حد تبیین مصالح کشور و انقلاب در مقابل غرب و طرح نتایج ویرانگر کرنش و انعطاف و تسلیم در برابر دشمن وظیفه مهم امروز ماست. ما باید ذهن‌ها را برای یک نهضت جدید آماده کنیم. باید مجلس ما انقلابی، ارزشی و ولایی باشد.

جز این ما مشکل پیدا خواهیم کرد.
ولی مهم این است که چگونه اندیشه مردمان سرزمین ما به این حقیقت برسد و این نیاز را تشخیص دهد؟ راه نهضت روشنگری است؛ روشنگری با سعه صدر، با استدلال، با استحکام، با تحمل، با گفت‌وگو و قدرت بخشیدن به کلمات، با گفتار صحیح؛ با جدال احسن، حکمت و موعظه‌ به حرکت منتهی می‌شود، چرا که در سکون ما می‌میریم و تنها وقتی پیروز می‌شویم که به راه بیفتیم.
ما تجربه کردیم، وقتی ما می‌ایستیم و سکون داریم دشمن بر ما غلبه می‌کند، اما با حرکت ما دشمن عقب رانده می‌شود. این در همه عرصه‌ها مصداق دارد.
هادیان سیاسی ما باید شبهات حوادث اخیر را هم پاسخ دهند، اینکه چگونه نظام از استحکام یک تصمیم منطقی برای نجات اقتصاد کشور حمایت می‌کند و رهبر معظم انقلاب به میدان می‌آید.
حمایت از این تصمیم صحیح‌ترین کار بود. اینکه این تصمیم بد اجرا شد، موضوع دیگری است؛ این دو باید از هم تفکیک شود. ما خود به سوءمدیریت انتقاد داریم، اما اصل تصمیم و حمایت رهبری از اقدامی در راستای عدالت اقتصادی کاملاً منطقی و حکیمانه است. نگاه ما وقتی بر اساس گستره و تراز انقلاب تنظیم شود، شبهات با استحکام و استدلال پاسخ داده خواهد شد.
من معتقدم اولین کار حضور در بین پرسشگران است! شما نگاهی کنید به بیانیه ۷۷ نفر! که همان نویسندگان نسخه تسلیم هستند و امتداددهندگان تفکرات غرب که به دنبال افشاندن بذر تردید و تقابل و تعارض در جامعه هستند! ما باید در مقابل این تفکر بایستیم و ابتکار عمل را به دست بگیریم. ما دستان‌مان پر است، سرشار از منطق، تجربه، دستاوردهای بزرگ، شکوه پیروزی‌های درخشان و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز هستیم.
همه می‌دانند ما تزلزل‌ناپذیریم! اگر فتنه چند روزی ادامه می‌یابد به خاطر خویشتن‌داری است، برخی از خسارت‌ها را می‌پذیریم تا یک آتش را سرد کنیم. استراتژی دشمن برای اجرا در حال آماده شدن بود که اتفاقات اخیر منجر شد کمی زود این توطئه به میدان عمل بیاید و این اتفاقات تصورات جهان را بهم زد، آنها فکر می‌کردند مردم این‌بار متصل می‌شوند به استراتژی دشمن ولی این اتفاق نیفتاد… این بیانیه‌نویس‌ها به دنبال ایجاد این اتصال هستند و ما باید این انفصال را تداوم بخشیم و اجازه ندهیم غرب‌اندیشان بر امور کشور تسلط پیدا کنند! البته راه این مداخله نیست، ایجاد شعاع تأثیر است.
ما تماشاگر هیچ واقعه‌ای در انقلاب اسلامی نیستیم و بر هر حادثه‌ای مؤثریم. تأثیرگذاری با مداخله متفاوت است، تأثیر ما روشن کردن میدان ذهن است، ایجاد قدرت تشخیص است، روشنگری میدان نبرد است، دادن افق دید به جامعه است، بیان معیار است؛ مردم خود می‌دانند چگونه انتخاب کنند.
چارچوب‌های ذهنی و قالب‌های اندیشه را باید ساخت، مفروضات ذهنی را باید اصلاح و تقویت کرد. این کار ماست.
ما مداخله نمی‌کنیم، سپاه یک حزب نیست، یک جریان سیاسی نیست، به کسی نمی‌گوییم به چه کسی رأی بدهد، ما مثل یک رادار که تمام آسمان را رصد می‌کند، باید به جامعه بینش و نگاه بدهیم. ما متعلق به بخشی از جامعه نیستیم، برای همه مردم هستیم. دایره مخاطب ما گسترده است و همه باید حرف‌های ما را بشنوند و با منطق ما آشنا شوند، دشمن به دنبال آن است که حرف‌های ما شنیده نشود، حرف‌های ما مفروضات مطلوب دشمن را بی‌اثر خواهد کرد و ذهن‌های متمایل به غرب را تغییر خواهد داد.
هر کس حرف‌های ما را بشنود گواهی خواهد داد که ما دلسوز‌ترینِ افراد برای سعادت جامعه و پیشرفت ایران هستیم و نمی‌خواهیم جامعه آسیب ببیند، ما نماد‌های حفظ نوامیس هستیم، در مرزها ایستاده‌ایم، در داخل امنیت پایدار برقرار کرده‌ایم، در فکر محرومان هستیم و در برابر دشمنان از فرهنگ جامعه دفاع می‌کنیم. ما امکان برقراری سنت‌های فرهنگی و دینی و اسلامی را فراهم می‌کنیم و اجازه پیاده‌سازی نیات دشمن را نمی‌دهیم.
در حوادث اخیر همه دیدند که وقتی نیات دشمن به عرصه عمل بیاید با چه مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم. مردم باید بدانند نماد عملی تسلط استراتژی دشمن همین حوادث اخیر است و تا زمانی که نظام مقتدر است، کشور «برداً و سلاما» خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار