خبرهای داغ:
در گفتگو با فرمانده پایگاه بسیج مطرح شد؛

گفت‌وگو با فرمانده‌ای که با شنیدن نام امام زمانش اشک از چشمانش جاری می‌شود/ دشمن از لباس بسیجی هراس دارد

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران حضرت زینب (سلام الله علیها) خوانسار وظیفه امروز بسیج و بسیجیان را حضور به موقع و مناسب درصحنه، بصیرت افزایی، همراهی وهمدردی با مردم به ویژه با قشر ضعیف جامعه و البته در چارچوب قانون عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۹۹۴۹۳
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خوانسار، بسیج شجره طیبه و اندیشه پاکی است که سرچشمه آن را باید در الهامات نورانی بر قلب پاک آن پیر خدا محور جستجو کرد؛ تا وارثان زمین را امید و نوید تحقق آن وعده حتمی و قطعی خداوند باشد که " نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ ".

بسیج با مردم، برای مردم و از درون مردم است تا بر زورگویان، زیاده خواهان و مستکبران عالم که جز زر و زور چیزی در این عالم نمی شناسند اثبات کند که قدرت ارزش های الهی از هر قدرت و نیرویی بالاتر و برتر است.

با یکی از بسیجیان شهرستان خوانسار به گفت و گو پرداختیم؛ در این گفت و گو که با محوریت موضوع ویژگی های یک پایگاه بسیج شاخص انجام شد با بتول بصائری فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران حضرت زینب (سلام الله علیها) در روستای خم پیچ که از روستاهای تابعه این شهرستان است و از سال های  ۷۹ -۸۰ عضو بسیج شده است به گپ و گفتی کوتاه پرداختیم.

در ادامه شما را نیز به مطالعه این گفت و گو دعوت می کنیم؛

از چه زمانی مسئولیت فرماندهی پایگاه را به عهده گرفتید؟

از سال ۹۲ و۹۳ تاکنون فرمانده پایگاه حضرت زینب (سلام الله علیها) هستم  و قبل از فرماندهی پایگاه خواهران، مسئولیت فرهنگی پایگاه را بر عهده داشتم.

هدف تان از عضویت در بسیج چه بوده؟

اطاعت امر امام خامنه ای مدظله العالی و  نزدیک تر شدن به خدا و شهدا و درس گرفتن از رشادت های شهیدان و مفید بودن برای اسلام و انقلاب و مردم از هدف های اصلی بنده برای عضویت در این نهاد مقدس بوده و ناگفته نماند که آرزوی ما بسیجیان شهادت بالیاقت است.

وظیفه بسیج و بسیجیان در شرایط کنونی چیست؟

وظیفه بسیج و بسیجیان حضور به موقع و مناسب درصحنه، بصیرت افزایی، همراهی وهمدردی با مردم به ویژه با قشر ضعیف جامعه  و البته در چارچوب قانون است.

به نظر شما چرا دشمن تا این حد از حضور بسیج در عرصه های مختلف ترس دارد؟

از این بابت خدا را شکر می کنم و به خود و تمام بسیجیان می بالم که در این برهه از زمان که عصر ساخت بمب های  اتمی  و سلاح های کشتار جمعی است، دشمن حتی از لباس بسیجی می ترسد و تجربه ثابت کرده است که بسیج می تواند ضربه های جبران ناپذیری به دشمن وارد کند، که نمونه آن  حضور بسیجیان مخلص در 8 سال دفاع مقدس است و با عنایت خداوند بزرگ نیروهایی با اعتقادات قوی دارد که با تمام توان از جان دل در دفاع از این انقلاب ایستاده اند و شهادت برای آنها نهایت آرزو است و دشمن ما حتی از واژه شهادت نیز هراس دارد.

به نظر شما شاخص ترین برنامه ای که در مدت فرماندهی پایگاه با همکاری بسیجیان انجام داده اید چه بوده است؟

ما درمقابل اسلام و انقلاب بیش از اینها مسئول هستیم، اما  در مجموع احساس می کنم همین که پای درد دل مردم می نشینیم و باخوشرویی با آنها برخورد می کنیم و آنها ما را محرم خود می بینند و از مشکلات خود با ما صحبت می کنند، خدا را از این جهت شکر می کنم که شاید ذره ای برای اسلام و انقلاب کار کرده باشم.

 و البته برخی از فعالیت هایی که با بسیجیان و اعضای شورای پایگاه در عرصه قرآنی، اعتقادی ،اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی شامل تهیه سبد غذایی برای مستضعفین، ارائه وام قرض الحسنه، تهیه لباس و ملزومات برای کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، تهیه جهیزیه، تهیه دارو برای مستضعفینبخشی از اقدامات پایگاه بوده است و می توان گفت شاخص ترین برنامه هایی که انجام شده همین توجه به مشکلات مردم و حل آن در حد توان بوده است.

 کارهایی شده است و روبه پیشرفت است و همیشه به خواهران بسیجی هم اظهار می کنم که مطمئن باشید هر قدمی برای اسلام و انقلاب در بسیج بردارید خداوند چند برابر برای شما جبران می کند و البته  کار باید برای رضای خدا باشد.

در همین راستا عاشق شهید همت و سخنان با ارزش ایشان هستم که می گوید کار باید برای رضای خدا باشد و هرقدمی که برمی داریم باید برای رضای خدا باشد. اینجا است که دیگر  منیت ها نباید وجود داشته باشد و همه چیز حتی حرف زدن برای حق و رضای خدا  باشد.

چه برنامه هایی را برای ترقی و رشد بیشتر پایگاه و بسیجیان در آینده مدنظر دارید؟

با توکل برخدا وکمک شهدا در نظر داریم با توجه به نیاز پیش روی مردم روستا و البته فرزندان روستا به خصوص نونهالان و نوجوانان هرآنچه که درتوان داریم برای پیشرفت بهتر آنها در عرصه های اعتقادی، سیاسی، تربیتی، اخلاقی وفرهنگی و هم چنین کمتر شدن فاصله  طبقاتی فعالیت هایی مانند برگزاری کلاس های سبک زندگی اسلامی، همسرداری و کلاس هایی از این دست را در برنامه پایگاه بسیج داشته باشیم.

ویژگی های یک پایگاه بسیج شاخص چیست؟

در پایگاه بسیج فعالیت های زیاد و البته با بازدهی بالا و نه صرف راه اندختن سیاه لشکر باید مدنظر باشد، هم چنین ارتباط با مساجد و مسجد محوری یکی از برنامه های همیشگی پایگاه حضرت زینب (س) بوده است، در عین حال باید توجه داشته باشیم از هر جهت از مردم دفاع کند یعنی هوای بیمار منطقه یا فقیر منطقه را داشته باشد و خلاصه روی محل خود اشرافیت داشته باشد.

بسیجیان پایگاه بسیج شاخص باید اهل عمل باشند و مردم را نسبت به کار درست و نادرست راهنمایی کنند .

بسیجیان پایگاه بسیج شاخص باید به معنای واقعی کلمه بسیجی باشند؛ چرا که بسیج حرمت دارد و مقدس است و نباید بی حرمتی نسبت به آن با اعمال یا رفتار نادرست اتفاق بیافتد.

چقدر توانسته اید در جذب و سازماندهی بیشتر مردم به ویژه بانوان در پایگاه بسیج موفق باشید؟

البته امیدوار هستم اگر خدایی ناکرده کم کاری نسبت به اسلام، انقلاب وبسیج داشته ام خدا و شهدا ما را عفو کنند، با این وجود احساس بنده بر این است که مردم راضی هستند و امیدوارم خداوند هم از این بنده خود راضی باشد، چون مردم روستا بیشتر از قبل به بسیج علاقه پیدا کرده اند و بهتر در برنامه ها و جلسات  بسیج شرکت می کنند.

و اما صحبت پایانی:

تشکر از این که بنده را  بیشتر به این فکر انداختید که دوباره با امام خامنه ای بیعتی تازه ببندم و برای بهتر کارکردن در عرصه بسیج انگیزه بیشتری پیدا کنم،  برای بنده آرزوی شهادت با لیاقت دراین عرصه کنید، با وجودی که بچه زمان انقلاب نیستم اما زمانی که صحبت از انقلاب، اسلام، امام(ره) و رهبرعزیزمان می شود بی اختیار اشک هایم جاری می شوند و با غبطه به حال شهدا آرزوی داشتن لیاقت برای شهادت را می کنم.

ما بسیجیان عاشق اسلام، انقلاب، امام خامنه ای و بسیج هستیم و امیدوار هستم خداوند از همه ما این مجاهدت ها را قبول کند و به اسم مقدس پایگاه  حضرت  زینب (سلام اله علیها) و عمه سادات شهادت با لیاقت را نصیب ما نماید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار